واکنش رسانه های داخلی به رفتار رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۱/۲۱ کد خبر: 131516 منبع: پرینت

مرکز خبرنگاران افغانستان در پی پاسخ ندادن رییس جمهور غنی به پرسش‌های خبرنگاران رسانه‌های داخلی، این برخورد را غیر قابل قبول و به شدت نگران کننده خواند.

در خبرنامه‌‎ی دیروز (۲۰ حمل) این نهاد آمده که آقای غنی برخلاف قانون حق دسترسی به اطلاعات که خودش آن را توشیح کرده است و از جمله‌ی افتخارهای کاری‌اش می‌داند، پرسش‌ خبرنگاران رسانه‌های داخلی را پاسخ نداد.

رییس جمهور غنی پس از چاشت دیروز در یک نشست خبری در ارگ ریاست جمهوری ظاهر شد و پیرامون سفر اخیرش به آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور صحبت کرد. هنگامی که خبرنگاران رسانه‌های داخلی خواستند از آقای غنی سوال‌های خارج از سفرش بپرسند، رییس جمهوری به آنان اجازه‌ی پرسش نداد، اما به سوال خبرنگار یک رسانه‌های بیرونی که به سفرش ربطی نداشت، جواب داد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری در فیسبوکش نوشته است که "خبرنگاران براساس تفاهم، وعده کرده بودند که در پیوند به موضوع نشست سوال می‌کنند."

پس از موضوع، کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان و به ویژه خبرنگاران رسانه‌های داخلی با استفاده از هشتگ #سانسور_ممنوع! از این رفتار آقای غنی انتقاد کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رسانه ها
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   در هر ولايت و كشورى هستيد از مواضع برحق داكتر #پدرام حمايت نماييد!

>>>   هیجکس راتوهین نکرده صرف گفت که راجع به موضوع سوال کنید حالا طبل زدن رسانه ها به چی معنی

>>>   ازپدرام هرگزحمایت نمیکنیم

>>>   اگرهرچیزیراحدیست آزادی بیان هم حدی دارد مثلا یک کس حق ندارد برای کسی دشنام دهد وباز بگوید که ازادی بیان است بعضی ازرسانه های محترم هم دیده میشود که همیش مدح سرائی صاحب خورامیکند ویاازیک قوم ویا یک سمت خاص ومدح سرائی میکند بمانند لودسپیکرشخصی یک شخص این کارخوبه آزادی بیان مطابقت ندارد در هرچیز وهرکارما باید منافع ملی درنظرگرفته شود واگراین رابخطر اندازد مانند همان دشنام است که برای کس می فرستی ودراخیرمیگوئی خوب کردم ازادی بیان است میگویند کل رادیده بودم نه مغزبرامده گیرا اگریک انگشت را بدیگران دراز کنیم باید بدانیم که چهارانگشت دیگر طرف خود ما دراز میشود اول باید خودرااصلاح کرد بعد دیگران را باید کورخود بینای مردم نباشیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است