کرزی: داعش در افغانستان با حضور آمریکا گسترش یافت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۶/۱/۲۲ کد خبر: 131540 منبع: پرینت

همزمان با حضور آمریکا در افغانستان، تروریسم گسترش یافته و این موضوع سبب نگرانی روسیه نیز شده است.

حامد کرزی ریس جمهور پیشین کشور در گفتگو با شبکه خبری هندی اعلام کرد که روسیه در گذشته از ماموریت مبارزه با تروریسم آمریکا در افغانستان حمایت می‌کرد، اما اینکه حضور آمریکا در افغانستان باعث گسترش تروریسم شده، برای روسیه نگران کننده است.

وی افزود: گسترش تروریسم باعث نگرانی ما نیز شده و به همین دلیل در دوران ریاست جمهوری خودم از امضای پیمان امنیتی با آمریکا خودداری کردم.
حامد کرزی با اشاره به درستی نگرانی‌های روسیه، تاکید کرد که آمریکا باید به نگرانی‌های مقامات مسکو در این زمینه پاسخگو باشد.

رییس جمهور سابق خاطر نشان کرد که این مساله‌ مهمی است که چگونه با وجود حضور نظامی آمریکا گروه تروریستی داعش در افغانستان بر سر کار آمده است.
وی معتقد است که در کشورهای سوریه و عراق، گروه تروریستی داعش پس از حضور نظامی آمریکا به وجود آمده است.

کرزی گفت: دونالد ترامپ باید اشتباهات گذشته و فرصت‌های از دست رفته روسای جمهور گذشته آمریکا را دنبال نکند، زیرا در غیر این صورت شاهد هیچ بهبودی در وضعیت جهان نخواهیم بود.

رییس جمهور پیشین بار دیگر با افزایش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان مخالفت شدید خود را اعلام کرد.
وی گفت که افزایش نیروهای خارجی در افغانستان باعث گسترش جنگ و ویرانی بیشتر در این کشور خواهد شد.

کرزی با انتقاد از پاکستان اظهارداشت که اسلام‌آباد همچنان به استفاده از تروریسم به عنوان سیاست خارجی خود ادامه داده است. کشورهای منطقه درصدد تضعیف جایگاه پاکستان نیستند اما دولت اسلام‌آباد همواره به جای زندگی صلح آمیز و مبتنی بر احترام متقابل به استفاده از سیاست‌های اشتباه رو آورده است.

رییس جمهور افغانستان هشدار داد که این رویکرد دولت اسلام‌آباد برای پاکستان و کشورهای منطقه مشکلات جدی را در پی داشته است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش افغانستان
حامد کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   تمام مشکلات در افغانستان از مدیریت... کرزی به وجود آمده همین که نظر ندهی مردم را توسط نظرات خشم گین نکنی بالای زخم مردم نمک نریزی بهتر است .
احمدعلی (شیوا)
کابل

>>>   امریکای ها بدون شک چند نوع داعش را برما وجان ملت ما مسلط نموده اند یک نوع ان که لباس دین ومذهب را پوشیده میخواهد ازیک طرف دین را بدنام بسازد ووجهه ای دیانت را در اذهان مغشوش وتکدیر نماید واز سوی هم نفاق ودو دستگی را درمیان ملت مسلمه ایجاد واین اختلاف تا قرنهادامن گیر این امت محمدیه گردد در گذشته ها انگلیس میان کشور ها مرز های جنجالی واختلاف بر انگیز را خلق نموده سالها کشور ها را میان هم می انداخت وهمه میدانید در هرجا که پای این استعمار رسیده وبعد ازان بیرون شده نزاع های مرزی را ایجاد ودولت ها را همیش در جنجال وکشمکش انداخته اند چنانچه مرز کشمیر میان هند وپاکستان وخط دیورند درماتم سرای ماو...ولی کنون استراتیجی عوض کرده اند با انداختن اختلافات دینی وخلق تکفیری ها ویا مذهبی های متعصب دیگری این سنت ناروا را ادامه دهند
اما داعشی دیگری وخطرناک تر ازین داعش نوع دیگر انست که ان را نیز امریکا وانگلیس برملت عزیز ما مسلط نموده وهمه دارای های ملی واندوخته های مادی ومعنوی ما را تاراج نمودند اینها اگرچند به لباس بی دینی وتکنوکرات امده اند و این چپن پوشان غیر دینی از ان جامه داران اسلامی بیشتر چپاول کرده اندجناب کرزی وبرادران شان که
ملیارد ها دالر سرمایه های کشور ولشکر را حیف ومیل نموده زراندوزی وذخیره نموده اند اطرافیانشان نیز در رقابت با انهااز غدر وخیانت ملیاردر شده اند اقای زاخیل وال وعبدالرحمن الکوزی وفاروق وردک وداوی وشکریه باریکزی وکمی دور تر از انها ولی از همین چینل حسین فهیم وقانونی ومحمدی و ومعنوی وفیروزی وامرالله صالح وبرادران استاد خلیلی همه اصحاب ملیارد شده اند ان یکی اگر جان مارا میگیرد واین دیگری جیب های ملت بی جان را تلاشی نموده انداین هردو داعش را انطوریکه جناب کرزی اظهار داشته اند خارجی ها ساخته وبرگرده های این مردم سوار نموده اندگرچه خسایر مادی قابل جبران وفراموش شدنی است این گروه با تمام نیرو وقوه ای که دارند وظیفه گرفته اند تا خدای نخواسته بنیاد دیانت را در کشور ما سست سازند وملت مارا مادی و وماتریالیزم سازند ولی امیدواریم که درین میان خدای واحد ولا شریک وقدرتمند نمیگذارد تا چراغ دیانت درین سرزمین راد مردان متدین خاموش گردد واین شعله وروشنای با پف نمودن دون همتان خسیس کم رنگ نخواهد گشت{بز به گوسفند می خندد}
سیه روز

>>>   اقای کرزی : طالب پرور شما هستید . طالبان مجدد در زمان شما پرورش یافت . محلات امن شما در گوشه وکنار سرزمین ما به طالب نگاه کردیده . طالب را شما برادر ناراضی خطاب کردید . پول بشکل مخفی شما به طالبان پشتون تان دادید . و غیره وغیره . شما ادم بی شرم و بی هیا استید به گردن نمی گیرید ولی مردم میداند . ضمنا داعش از اسمان نیامده همان طالب پشتون است که صرف تغیر نام و تکه سیاه داده که این خصلت همگانی شما ....است . شما جاهلیزیم استید که روزانه به ده ها تن نان مردار میشه زن فرزند تان اواره در بدر میگردد ولی شما بی غیرت های جگه شمله با نگاه های کثیف تان از ان گذشته تنها به فکر منافع شخصی خود مثل اسلاف تان عبدالرحمن و دیگرانش استید شرم اور است کرزی که تو گپ میزنی شما هم تروریست حرفیوی خوبی استید توانستید با مهارت خاص ترور های خودر را سازمان دهید...

>>>   اقای کرزی که این مطالب را میداند چرا دردوران که ریس جمهور بود چرا کاری نکرد تا حال این حالت ها نمی امد
هر فرد افغان که به قدرت باشد هیچ حرفی نیست وقت از پوزیشن دور شد باز حقایق را میکوید مصال امرالله صالح وقت در پست دولتی خود بود چیزی نمیگفت مگر کنار که شد تمام حقایق را میگفت وبدی دولت را نیز حال جیطور شد باز با این دولت که بد است دوباره امده هر کدام تان فقد پول مقام را میخواهید به فکر ما مردم بیچاره نیستین اگر اولاد تان کشته شود ان وقت میدانید که چی گپ است تمام فامیل هایتان در خارج است جواب خداوند را چی میدهید مارشال چی کرد که شما کنید این دنیا در گذراست جواب خدا ورسول را چی میدهید از خداون بترسین

>>>   کاملاٌ درست فرموده اند. هرکجا امریکا قدم بگذارد تخم تروریسم کاشته میشود.

>>>   کرزی صاحب داعش با حضور امریکا در کشور گسترش نیافت بلکه امریکای داهش صفت شما را برای نفوذ داعش و صد ها بدبختی دیگر گماشت که دود ما مردم غریب را کلاه جانانه خودت بلند کرد خواهشمندم برف بام ات را به بام دیگری نه اندازی .....

>>>   با حضور کرزی صاحب فساد گسترش یافت

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این کثافت خائن پدر سگ برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن ۳ تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند

>>>   پاكستان پاكستان :
اين پاكستان پاكستان گويي ها ، همه سنگ و كلوخ را برفرق پاكستان شكستن افگار عمومي را ازجنايت ، وحشت و كشتار طالبان و داعشيان و حاميان ارگ نشين آنها منحرف ساختن است .

>>>   از بیانیات کرزی در زمان ریاست جمهوری اش:
ما از کمک های بشر دوستانه کشور امریکا برای مردم افغانستان نهایت سپاسگزار هستیم. ازین که آنها ما را از شر طالبان و القاعده و تروریزم نجات دادند ، تشکر میکنیم.
اما همین که یک تعداد برادران آزرده خاطر طالب ما در اثر بمباردمان آنها کشته میشوند و یا یک تعداد شان در زندان های آنها بندی هستند، باعث رنجش خاطر ما میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است