رژیم طالبان نظام بر حق در افغانستان بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۱/۲۳ کد خبر: 131630 منبع: پرینت

عالمان دینی پاکستان در تلاش برای تحریک افراط گرایان هستند.

به نقل از خورشید، رییس مجلس سنا، با نکوهش گفته های رهبر جمعیت علمای پاکستان در تحریک طالبان می گوید که منبرهای دینی به جای تحریک طالبان اندیشه صلح را تبلیغ کنند.

مسلم یار گفته است که اظهارات جانب پاکستانی مداخله صریح در امور افغانستان است و آن را به شدید ترین الفاظ رد می کنیم.

رهبر جمعیت علمای پاکستان رژیم طالبان را نظام برحق در افغانستان خوانده است و می گوید در شش سال رژیم طالبان همه گواه بودند که این گروه فرهنگ داشتن تفنگ را دور کرده بودند اما بیرونی ها با تجاوز بار دیگر طالبان را وادار به برداشتن جنگ افزار کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رژیم طالبان
مجلس سنا
نظرات بینندگان:

>>>   به والا به بلا بخداقسم میخورم که حکومت اسلامی
طالبان خیلی بهتراز وضع کنونی بود هیچ نوع ظلم
نبود فقط اعمال زشت و پلید گناه بود اعمال که مطابق شریعت محمدی نبود در زمان طالبان گناه بود
دزدی حرام بود ستاره افغان حرام بود زن که برای عیاشی و فساد قدم میگذاشت حرام بود قمار و بچه
بازی حرام بود رشوت و سود خوری حرام بود بی احترامی به پدرو مادر حرام بود ولی در حکومت فعلی همه نوع عیاشی وفساد ودزدی وچپاول آزاداست
فقط باید به دولت وشاید حتی به خود ع وغ هم حق داده شود حکومت فعلی اسلامی نیست وباقانون اسلام مطابقت ندارد افغانستان شده مثل شهر لوط که خداوند کی وچی وقت غرقش خواهد کرد معلوم نیست ..د ق

>>>   چه كسى متعصب و فاشيست است ؟
ما كه از قانون و هويت و تمدن و اقتدار سخن مى كوبيم يا تو كه تمام تاريخ و تمدن و هويت را به يك تار عنكبوتى جعل، جهل و استبداد بسته اى ؟
من از تمام شهروندان پشتون ( افغان) كه اهل خرد و انديشه و انصاف هستند، سوال مى كنم ، كه من نوعى به عنوان ميراثدار تمدن ، فرهنگ و تاريخ خراسان در گجايى اين هويت و نماد هاى ملى افغانستان قرار دارم ؟
نماد هاى اقتدار و ملى يك كشور اين ها مى باشند.
نام كشور: افغانستان
١- سرود ملى : به زبان افغانى ( پشتو)
٢- واحد پول كشور: افغانى
٣- مليت : افغان / افغانى
٤- نشانهاى درجه اول : وزير محمد اكبر خان / وزير محمد ايوبخان / ملالى ، همه افغان
٥- اصطلاحات ادارى ( ملى) : افغانى ( پشتو)
٦- متن اعتماد نامه ها : به زبان افغانى
٧- تاريخ رسمى : مطابق روايت جعلى افغانى
٨- قانون نانوشته : رئيس جمهور بايد افغان باشد.
جوانان عزيز !
هيچ كدام از موارد بالا تابو نيست ، هيچكدام ساحه اى ممنوعه نيست ، با متانت ، مدارا و مبارزه مستمر همه اى اين نماد ها را بايد به چالش گرفت و مورد بحث قرار داد.
اما فعلاً شناسنامه ها در اولويت قرار دارد و زمان آزمون نمايندگان پارلمان فرارسيده است تا قانون را با دوثلث آراء برگرداند.

>>>   معلوم است که رهبر جمعیت پاکستان از طالبان حمایت می کند زیراطالبان را به عنوان تخم نفاق در افغانستان کاشت تا منافع پاکستان را تامین کند.یک مهاجر از ایران.

>>>   این مسلمیار مربوط همان باند اتحاد اسلامی است که سلام راکتی طالب را زایید ولی به هرصورت طالبان آنقدر مفسد غاصب واختلاس ګر نبودند که این تنظیمهای سر اقتدار هستند - دیګر نباید چرندیات بګوید - ام الفساد شما ها دردولت کرزی بودید

>>>   اگر جوانان خراسان خود را تكان ندهند و جلوً وهابي ها را در أفغانستان نگيرند ، كشور شان به نام دين و سنت به همين وحشت در خواهد آمد.
اي مردم مسلمان كشورم : من ازين دنيا رفتني هستم و اما شما را هشدار مي دهم كه بزرگترين دشمن شما و فرهنگ و تاريخ شما وهابي هاست. فريد يونس

>>>   شهکاری دیگری از نجیب جان بارور
عقاب‌ها همه تسلیم یک مگس شده‌اند
چنارهای بلند زمانه خس شده‌اند
چه حسرتی‌ست که آزادگان دیروزی
اسیر شیطنت صاحبِ قفس شده‌اند
کسان، به‌خاطر یک سکه آبرو دادند
و ناکسان همه در گیرودار، کس شده‌اند
به ناخلف‌شدگان از من این پیام بَرید
که بر گلوی دو-سه راهزن جرس شده‌اند
چه‌کرده‌اند اجیران روزگار به ما
جز این‌که پیش کشیدند، گاه پس شده‌اند
هنوز مردم این خاک‌توده بیدار است
اگرچه مشتی اجیرانه بی‌نفس شده‌اند
خود از نهایت سردرگُمی پریاشان‌اند
ولی به منزل شیاد، آدرس شده‌اند
صدای هندوکش از صخره باز می‌آید:
محافظان نوامیس، بوالهوس شده‌اند
زمانه، آه! زمانه چه کرده‌ای با ما
عقاب‌های بلندآشیان، مگس شده‌اند
نجیب بارور

>>>   پایگاه داعش در عراق و سوریه در حال نابودی است، در حال که، در افغانستان هر حادثه را به ایشان نسبت میدهند. شاید میخواهند طالبان را تبرئه کنند.

>>>   داعش همان طالب است

>>>   کسانی که زمان اشغال پاکستان سال ۱۳۷۶ بزیر نام امارت اسلامی طالبان را وصف و توصیف میکند انها از جمله این مردم ما نیستند انها پاکستانی و منسوبین ای اس ای پاکستان دشمن افغانستان هستند زمان اشغال کسیانی که از مردم ما در کشور خود شان بودند خیانت وجنایت و ظلم وستم طالبان اشرار را بیاد دارند و هرگز فراموش شان نخواهد گردید طالبان که اکثریت شان پاکستانی و ملیشای پاکستان قوم پشتون بودند جنایت وخیانتی را که در حق مردم و کشور ما انجام دادند چنگیز و الاکو و هتلر نکرده بودند حتی به حیوانات و نباتات و درختان و اثار تاریخی کشور ما ترحم نکرده بودند هرچیزی که قابل انتقال به پاکستان بود بردند و حتیریشه درختان پسته را و خرو اسپ و قاطر را با سنگهای قیمتی به پاکستان انتقال دادند بت های بامیان را که قابل انتقال نبود انها را با مین گذاری از بین بردند مردم را ناحق تهدید و لت وکوب میکردند هیچ خوبی وانسانیت در وجود طالبان نبود و فعلا هم نیست کسانیکهاعمال جنایتکارانه وخاینانه طالبان را نادیده میگیرند و خوب انها را میگویند انها از انسانیت فاصله دارند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است