وظیفه 4 تن از نمایندگان مجلس به حالت تعلیق درآمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۶/۱/۲۳ کد خبر: 131638 منبع: پرینت

در جلسه روز دوشنبه مجلس نمایندگان پیشنهادی به تصویب رسید که بر اساس آن هرنماینده ای بیش از 20 روز از جلسه علنی مجلس غایب باشد وظیفه اش به حالت تعلیق درآید.

بر همین اساس، برای اولین بار وظیفه چهار تن از نمایندگان مجلس به حالت تعلیق درآمد.

احمد بهزاد، فرشته انوری، پروین درانی و بشیراحمد ته ینج چهار نماینده ای هستند که وظایف شان به حالت تعلیق درآمده است.

این اقدام به دلیل 20 روز غیرحاضری پی هم این افراد در صحن علنی مجلس می باشد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تعلیق وظیفه
وکلای پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   ما اگرپنج دقیقه ناوقت برسیم غیرحاضرمیشویم وشما تا بیست روزهم وقت دارید چرا؟ والله شما خوب وظیفه دارید بزودی غیرحاضرنمیشوید ومعاش دبل رامکمل میگیرید وای بحال ما بیچاره ها

>>>   ته ینج بخاطر دوستم احمد بهزار بخاطر جنبش روشنائی

>>>   همه این کمیشن کاران باید تعلیق شوند وتا انتخابات بعدی دروازه های خانه کمیشن کاران مسدود گردد

>>>   با اوردن فقط یک تصدیق داکتر پس رفع میگردد .

>>>   احمد بهزاد و ته ینج و دو تن دیگر تنها کسانی هستند که غیر حاضری بیست روزه دارند ویا ظاهر قدیر و هیلی ارشاد و چندین تن دیگری هم است که به ماه ها غیر حاضر هستند اما چشم کور ریس ابراهمیی بطرف انها است همه میدانند که هدف ازین تعلیق وظیفه چه است وخواست کی .

>>>   قانونيت دولتى و دولتى قانونى واژه هاى شعارى افغان شده است.
باز در پارلمان اشخاص اين قوم و قبيله افغان و فغان کرد و فرياد و ناله , شيون, داد و غالمغال, غوغا و فغ کرد و پارلمان را مانند محکمه صحرايى خود ساختند وحکم قتل ومرگ و سنگسارى و انتحار وانفجار و اختطاف داکتر لطيف پدرام را دادند.
اگر دستگاه هاى حکومت و پارلمانتاريسم و عدلى کشور قلابى وساختگى افغانستانى بر پايه قانونيت و قانون استوار مى بود , نقشه قتل افراد تهديدگر, به مرگ پدرام از نگاه قانون جرم دانسته مى شد. دادستان يا وکيل دولت بايد بر مبنى قانون اين تهديد گر را مورد پيگرد قانونى قرار مى داد. رييس مجلس هم سکوت اختيار کرد. وى هم دادگاه صحرايى را پذيرفت وآنر رد نکرد رد نکرد. تقريبا همه سکوت کردند: دولت, حکومت مجلس هاى شوراى ملى ودادگسترى ديوان عالى . ژورناليسم فقط اعلان کرد
ولى حاکمان اين تهديد قتل وانتحار وسنگسارهاى کوچيگرى احمدزى را مورد تقبع قرار نداد.
اين دولت خوده خود نابود مى سازد, کشور از روى نقشه ازبين مى رود, زيراعدالت در اين ملک نيست.
نام جمهورى اسلامى اين را نجات داده نمى تواند.
اشخاص که غيرحاضر است بايد کسر معاش شوند. ولى کسانيکه سنگسار کردن و مرگ شخصى را خواستن در قدم مصونيت پارلمانى شان برداشته شود ومورد پىگرد قانونى قرارگيرد. رييس شوراى ملى بوجى گير دزد وتروريست شد.اگر داکتر پدرام ازسوى افغانپشتونپتان توهين ترورشد رييس مجلس, رييس جمهور و رييس ديوان عالى مسوول اند

>>>   هرپول معاش همچواشخاص ولوهرکسیکه باشد حرام است چون پول بیت المال است قسم بخدا که درآخرت جواب میدهد

>>>   بسم الله شیر" رییس حزب وفاق ملی؛
چرا پشتون ها قدرت و حاكميت افغانستان را در انحصار خود گرفتند و ميخواهند ديگر اقوام را براى هميشه از قدرت به حاشيه برانند و نابود كنند؟ چرا پشتونها به برابري و برادري باور ندارند و خود را برتر از ديگر اقوام ميبينند؟
گناه اقوام غير پشتون چيست كه بايد كشته شوند و هميشه محكوم باشند؟
برادران پشتون بيآييد اصل برابري و برادري را قبول كنيد و به شكل صلح آميز در كنار اقوام ديگر زندگي كنيد و دست از تماميت خواهي برداريد تا مردم ما بعد از دو صد سال به آرامش برسند و ملك و ملت آبا و آرام شوند.

>>>   چرا بيست روز باشد مگر در وزارت خانه هاي افغانستان عين قانون است بيست روز معاش مفت بعد از اين در بيست روز يك مي ايند باز بيست ديگر غائب ميشوند ( قربان شوم خدا ره يك بام دو هوا ره ) در اين مملكت اگر يك قانون ميبود امروز به اين حالت نمي رسيديم اين نماينده هاي بي كفايت از ديگر مردم چه برتري دارند بخاليم اين حكومت بخير سال اخيرش است اين مملكت بي سر و پوش واي به حال مردم بيچاره ما.

>>>   دولت خودش دشمن مردم در نقش دوست ولی اصلا وظیفه اش حذف شخصیت های متخصص ومبارز وعدالت خواه ،نابودی قشر بیدار وویرانی کشور بدنام سازی ناریخ قبل از زمام داری خودشان ودرتقابل قرار دادناقوام ساکن در کشور ودشمن پروری است وظیفه اصلی اش تمویل مواد مخدر قدرت های بزرگ ازمایش گاه سلاح های تازه تولید شده قدرت ها وسرباز دهیی به تروریست های ساخته وپرداخته قدرت ها یعنی به زبان ساده چرخاننده ماشین جنگی قدرت ها در اخر نابودی این جغرافیا که خاموشی برادران پشتون ما کمک کننده این وضعیت است تازمانی که پشتون های ما بیدار نشوند وضعیت قابل کنترول نیست چون سوخت این ماشین جنگی از خون جوانان پشتون تمویل وبه حرکت میاید امید که تکفیر نشوم هدفم چیزی جز خیر وصلاح سرزمینی است که خودم جز ان هستم وراحت تر از هرکجایی دران نفس میکشم

>>>   دولت، تعریف خودش را دارد.
این، نه دولت؛ بلکه رژیم فاشیستی است و خیلی هم تبهکار.

>>>   اگـر تا 19 روز نه آیند مشکلی نیست چون اینها وکیل وقانونگذار نیستند بلکه کمیشن کار هستند
ر

>>>   در هیچ جای دنیا به کسی که از یک مرجع معاش می گیرند، چه این مرجع یک شرکت تجاری باشد، یا یک ادارۀ دولتی (پارلمان یک ادارۀ دولتی ست) 20 روز غیرحاضری او را نمی پذیرند. بعد از سه روز غیرحاضری، باید تصدیق مریضی داکتر بیاورد. در غیر آن از وظیفه اخراج می شود.
اما در افغانستان همه چیز مسخره ست، پارلمانش نیز!

>>>   اگر می خواهید بیش از این بر مردم ستم نکنید، لطفا این لانه فساد را برای همیشه تعطیل کنید. از حضور شما بی غیرت ها چه حاصل که غایبین را تنبیه می کنید.

>>>   این یک نمایش سیاسی است به تعلیق آوردن وظیفه وکلا درد ملت مداوا نمی شود به چشم مردم خاک نزنید حقگو کابل

>>>   شوراى امنيت فعلى كشور در واقع همان بيروى سياسى كميته مركزى زمان خلقى ها است منهاى پرچمى ها!

>>>   Najib Salam
كشور را همين اكنون مجموعه يى از فاشيست ترين و عقده مند ترين افراد از حزب دموكراتيك خلق و افغان مليتى ها رهبرى مى كنند و پروژه تطبيق دوهمه سقاوى را هدف قرار داده اند.
مجاهدين شكمبو مصروف زر اندوزى ، عياشى ، ساختن قصر ها ، و بلند منزل ها ، وگرفتن زن هاى جوان اند و چنان سر به آخور برده اند و غرق اند كه خواندن كلمه هم يادشان رفته است.

>>>   بحانه دیگران است هدف بهزاد است .. دولت قبیله گراهمیش این طوراست //

>>>   در شمال دولت خيانت ميكند و طالب مناطق تان را اشغال مى كند ، فرزندان شما در جنوب براى تأمين امنيت هلمند مصروف جنگ هستند!

>>>   این پارلمان مطلقآ نا مشروع است باید دروازه پارلمان بسته شود .
م. زمین بوس

>>>   تعصب دیگر داخل پارلمان
با اینکه همه میدانند و آگاه هستند تعداد زیادی وکلا روز ها هفته ها و ماه ها در وظیفه شان غیر حاضر هستند، قانون و وظایف داخلی شورای ملی بالای شان تطبیق نمیشوند ولی امروز رئيس پارلمان و چند شخص متعصب مانند لالی حمیدزی، قادر زازی، کمال ناصر اصولی که از نسل عبدالرحمن....هستند نامهای احمد بهزاد، بشیر احمد تینج و دو خانم دیگر را خواندند؛ اینکه اینها وظیفه شان به تعلیق در آمده و امتیازات شان از پارلمان سلب شده است.
به گفته این عالی جنابان کسانی که بیش از بیست روز در وظیفه شان غیر حاضر باشند دیگر نمیتوانند از امتیازات پارلمان استفاده کنند. تا باشد که قانون تطبیق شود!
اما سوال مردم این است چرا قانون بالای همه تطبیق نمیشود این موضوع برای رسانه ها و مردم معلوم دار است که تعدادی زیادی از وکلای پارلمان که از مردم پشتون هستند و در حمل نقل مواد مخدر و انتحاری ها مصروف هستند ماه ها در وظیفه شان نمی آیند پس چرا نام اینها امروز در این لیست نبود و وظیفه شان به تعلیق در نیامد؟
سیا و سفید جدا کردن! تاجیک و اوزبیک جدا کردن! این برای مردم قابل تمحل نیست!
دلیل تصمیم متعصبانه امروز رئيس پارلمان و کمیسیون داخلی شورای ملی این است؛ اینکه بهزاد با هزاران انسان عدالتخواه در سراسر جهان درد یک نسل را فریاد میزنند که سالها بالای شان ظلم و تعصب شده است.
بشیر احمد تینج هم به دلیل اینکه سخنگوی جنبش ملی است و به نفع جنرال دوستم قلم میزند، به همین دلیل نامهای شان خوانده شد و وظیفه شان به تعلیق در آمده و دو خانم دیگر هم به همین مینوال.

>>>   سابق هم ما نوشته داده بودیم و پیشنهاد نموده بودیم که این دروازه کمیشن کاری مسدود شود پیشنهادات زیاد بود مگر هیچ قدرت پیدا نشد که این دروازه را ببندد. گرچه یکبار گریزگریز شده بود که عقب دیوال های سمتی ازبوت وچپلک پربود.ای کاش باز همو قصه شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است