در پشت پرده سقوط بغلان چه می گذرد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۱/۲۴ کد خبر: 131672 منبع: پرینت

عبدالستار بارز والی قبلی ولایت بغلان یک سند کتبی محرمانه امنیتی را که بیانگر طرح سقوط شهر پلخمری و بازتاب دهنده عوامل حکومتی شریک با طالبان در جابجایی افراد آنها در درون شهر بوده؛ به منظور رسانه ای ساختن و بازتاب بیشتر به رهبری شبکه جامعه مدنی بغلان اجازه تصویری برداری می دهد.

در این نشست از رهبری و اعضای این نهاد محترمین رسول هبا، عارف عابد، محمد رفیع وردک، آرش دوشیوال، علی فاضل، احمد نصیر حیران و نوید شکور زاده حضور داشته اند. به گفته عارف عابد نجیب الله محسنی هم در این جمع بوده اما به قول دیگری نجیب الله محسنی تشریف نداشته است.

از این جمع عارف عابد با رسانه وارد معامله می شود و در بدل تسلیم دهی اسناد به آنها خواهان مبلغ پنج هزار دالر می شود که رسانه تنویر جریان این معامله را مستند ساخته و بعد از دریافت جزییات سند متذکره، حاضر به پرداخت مبلغ تقاضا شده نمی شود و در مقابل عارف عابد نیز آماده به تسلیم دهی سند نمی گردد.

با بالا گرفتن صداها در مورد افشای این معامله در میان اعضای شبکه جامعه مدنی نیز اختلافات شکل گرفت و عده ای ابراز عدم آگاهی از جزیات سند متذکره
نمودند و استاد رسول هبا و عارف عابد را مقصر اصلی می دانند و این دو را متهم به کتمان کاری کردند که گویا سند اصلی را پنهان نموده باشند.

سخی زاده
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ در نزدیکی بند دو تازه در گرفت اما سند مرتبط به سقوط شهر پلخمری همچنان در اختیار یک تعداد معامله گران مدنی!
جهش

>>>   جدا ازینکه واکنش های عده ای از فعالان جامعه مدنی در بغلان فرمایشی و مقطعه ای بوده و در زمان مناسب اش موج سواری داشته اند و درین اواخر شخصی ازین جمع در بدل تحویل دهی یک سند مهم امنیتی به رسانه ها مبلغ پنج هزار دالری امریکایی تقاضا داشته است، در حالی که این سند ربط مستقیم با امنیت شهر پلخمری دارد که گویا عده ای از مقامات در پی یک معامله بزرگ قرار دارند.

>>>   قبلا هم در اذهان عامه نسبت به جامعه ی مدنی در بغلان دید مثبتِ وجود نداشت واعضای جامعه ی مدنی را مشتی آدمهای معامله گر وپروژه بگیر میدانستند.
اما در این اواخر اسنادی بدست فعالین این ولایت رسیده است که معامله گری بر سری مسئله ی مهم امنیتی در ولایت بغلان از طرف اعضای جامعه ی مدنی را نشان میدهد.
در نظامهای دموکراسی جامعه ی مدنی نَردبانی ارتباطی میان دولت وملت است، اگر این نَردبان شکسته شود واعتمادی ملت نسبت به این جمع کاهش یابد دیگر از هیچ طریقی دادخواهی وآگاهی دهی به مردم را نمیتوان به پیش بُرد.
آنهای که حتی در عدالتخواهی معامله میکنند وروزها به عنوان فعالین جامعه ی مدنی عقب تریبیون ها نعره بلند میکنند را چه باید نامید؟
پرسشی است که خواننده های گرامی باید به آن پاسخ دهند.
پ.ن: امید وارم اسنادی که گواه بر معامله ی اعضای جامعه ی مدنی است به زود ترین فرصت به دست نشر سپرده شود واینها باید به ارگانهای عدلی وقضایی معرفی شوند، تا این لکه ی ننگ از دامنِ جامعه ی مدنی پاک شود.
احدی

>>>   به حواله اطلاعات واصله به گزارشنامه افغانستان، بازرسان امنیت ملی در جریان رسیده گی به قضیه 400 بستر به مستندانی رسیده اند که طشت رسوایی جنرالان وزارت دفاع و سیاست کادری دولت دکترغنی را از بام به زیر می اندازد. این یافته ها هرگز به اطلاع عامه نخواهند رسید.

بخشی از یافته های تاسف بار، به افراد وابسته به تورن جنرال عبدالمنان «فراهی» رئیس کشف وزارت دفاع ربط دارد که انتحاری ها را به داخل شفاخانه 400 بستر رهنمایی کرده و از روی یک فهرست خاص، نخست از همه بیماران شناخته شدن تر را نشانی کرده و به سرعت کشته بودند. از پول بی حساب ریاست کشف، اکثر روسای بخش ها ومقامات دیگر، مجالس شب نشینی پرمصرفی را راه اندازی می شده است.

درخبرآمده است که انتصاب وبه کارگیری افراد مجهول الهویه زمینه را برای نفوذ آی اس آی بیشتر فراهم کرده و هزینه ماهیانه سی میلیون دالری ریاست کشف، از سوی رئیسان بخش ها حیف میل می شده است. عاملان انتحاری از سوی نفرات ریاست کشف وزارت دفاع به استفاده از کارت هویت های رسمی همراه با موترها و سازوبرگ جنگی وارد شفاخانه شده بودند.

داستان 400 بستر یک برنامه ریزی گام به گام بود که از زمانی دردستورکار بود که منان فراهی رئیس اداره ضد تروریزم در وزارت داخله بود. او فردی به نام ملاقیوم ( آمرنظارت خانه قوماندانی امنیه در زمان طالبان) را به حیث دستیار خود مقرر کرده بود. درحال حاضر شخصی به نام ملاهمایون مدیریت دفتر او را به عهده دارد که عملاً با شبکه های دشمن در رابطه قرار دارد

>>>   اتمر: "براساس امر خاص رييس جمهور غنى، ننگرهار را از داعش ( طالب)پاك مى كنيم".
و روان شان ميكنند شمال تا همان تعادل وعده داده شده عملى گردد. امنيت هم براى شهروندان درجه بندى ميشود ، بايد امر خاص داشته باشيد تا امنيت تان تأمين شود.

>>>   از جلال آباد تا واخان در کنترول پشتونها!"
پشتونها = طالب؟!

>>>   هر کس که پشتون را طالب و طالب را پشتون نمیداند ....است.

>>>   هموطن درد ديدم بيبين كه با تو و ارمانهايت يك مشت إنسان هاي كثيف چي مامله ها ميكنند

>>>   Mohamadi Mohamadi
اگر میخواهید با عزت زندگی کنید !!
خانم تان دختر تان فرزند تان خانه تان مکتب تان شفاع خانه تان معلم و انجینر و....... همه در امن باشد باید (طالب و داعش و حزب اسلامی و دیگر حزبهای ترورست پرور مانند التحریر و......) در هرجاه دیدید تیرباران اش کنید اگر زنده گیر اوردید اتش بزنیش زنده !!
و از سرزمین مادری خود از جان دل باید دفاع کنیم

>>>   اندراب، خوست ها، نهرين، فابريكه، خنجان، بركه، .... نگذاريد پلخمرى از دست تان برود!

>>>   طالب و ارگ هر دو يكى اند

>>>   قاسانى:
نشست فرماندهان اندراب!
امروز بزرگان و فرماندهان اندراب در نشستى آماده گى هاى شان را براى دفاع از شهر پلخمرى اعلام كردند.
همزمان در نشست فيصله شده كه در شش منطقه آسيب پذير پلخمرى شش گروه ١٠٠ نفرى جا به جا گردد و شمارى از نيروهاى اضافي جوانان اندراب به پلخمرى انتقال شوند.

>>>   قربان همت بلند مردم آزاده و سربلند و مبارز اندراب !
خداوند پیروزی نصیب شان گرداند.

>>>   احمد ضیا بقا اندرابی
در جلسه امروز من حضور داشتم , پیام همه بزرگان ما این بود . اگر توته توته هم شویم طالب را نمی گذاریم که شهر پلخمری را تصرف کنند . و تا یک قطره خون در وجود ما باشد در مقابل دشمن ایستاده میشویم .

>>>   Salam
در راس استان كهندژ چرا بايد و حتمن يك پشتون باشد ! مگر يك هزاره ، ، ازبيك ، تاجيك و يا ......نمى تواند استاندار باشد ، راز اين گزينه يى جبرى در چيست ؟

>>>   تا که اوغان در قدرت است از این .... ها و وطنفروشی ها زیاد میشود. طالب و داعش تکنوکرات و اوغان ملیتی وغیره وغیره همه یکی هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است