تعلیق وظیفه وکلا برخلاف قانون می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۱/۲۴ کد خبر: 131682 منبع: پرینت

هيات اداری مجلس نمایندگان دو روز پيش فيصله كرد كه وظايف وكلاى به علت غير حاضرى 20 روز متواتر به حالت تعليق درمي آيد؛

به تعقيب اش بدون تكميل شدن موعد تنفيد، وظايف چهار وكيل به تعليق درآمد. اين اقدام خيلى عجولانه و جاهلانه است. ما در قانونگذارى يک اصل داريم "قانون به ما قبل خود رجوع نمي كند" بلكه از تنفيذ به بعد تطبيق می شود.

بنابراين، اين فيصله بايد موعد مشخص خويش را سپرى مي كرد، يعنى ٢١ روز نياز بود تا اين قاعده، بر سر وكيل با 20 روز غيرحاضرى متواتر، تطبيق می شد.

و يا اگر چنين قاعده ای وجود داشت از قبل، چرا پارلمان دست به تصويب و نافذ ساختن اين قاعده از نو زد؟

نعیم نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تعلیق این چهار نماینده بی احساس وغیری مسئول خیلی قانونی می باشد

>>>   وكيلي كه خودرا نماينده مردم دارد اگر كاري سياسي و اجتماعي انجام داده نميتواند لاأقل به حاظري مجلس خو پايبتد باشد تا بفهمد كه چي گفته و شنيده ميشود. اگر قانون ميبود بايد ازيشان ميپرسيد كه به كجا تشريف برده اندو چي كاري مهمتر از مجلس ملي كه ايشان گم اند. بايد از مجلس نماايندگان مردم به بيرون رانده شوند و بس.

>>>   با ید قا نون بالای همین رقم وکلا ی بی تفا وت اجرا شوئ

>>>   جناب نظری صاحب-
لطفآ در موردی که آگاهی ندارید- باب صحبت را باز نکیند. اول خود صحبت خود تان را نفی میکنید- مثالی که آورده اید (قانون به ماقبل خود رجوع نمی کند) در اینجا هیچ مورد کاربرد ندارد- به دلیل اینکه تعلیق وکیل بعداز ۲۰ روز غیابت قانون نیست! که به ماقبل رجوع کند ویا نکند! در عوض این یک جز از اصول وظایف داخلی است- دوم اینکه ۹۵ فیصد از وکلا باید به دلیل بی کفایتی- غیابت دوامدار از مجلس- معامله- عدم پابندی به منافع ملی- فساد- و ده ها مورد دیگر برکنار و تعلیق شوند-
مردم افغانستان باید در دور بعدی اتخابات به یکی از ینها هم رای ندهند چون در پهلوی حکومت این وکیلان عامیلن اصلی بدبختی مردم هستند!
تشکر در آینده در هنگام نظردادن کمی فکر و توجه کنید- تشکر

>>>   اقای ابراهمیی ریس مجلس و اعضای اداری بخواست ارگ که هدف اصلی اقایان بهزاد منتقعد جدی دولت و هیت رهبری جنبش روشنایی و ته ینج سخنگوی حزب جنبش و معاون اول ریاست جمهوری که اکنون ارگ انرا خانه نشین کرده بوده اگر چنین نبوده از جمله بیشتر از ۱۲۰ وکیل غیر حاضر چرا قرعه بنام همین چهار نفر زده شده و بخاطر این دو تن دو تن دیگری را شامل کار غیر قانونی شان کرده اند تا مردم فکر نکنند که تنها هدف همین بهزاد و ته ینج بوده نماینده کوچی که شامل لست حالت تعلیق هیت اداری شده از قبل میدانستند که در خواست پناهندگی در امریکا داده و دیگر دوباره بر نمیگردد .

>>>   هیچ قانونی به ماقبل وقت خود ارجاع نمیشود. ازین قانون هشت روز میگذرد پس چگونه بیست روز شد. آن جاجی یا زازی قادر خودش یک غول نیمه وحشی نیمه اهلی است و از قانون چه میداند؟

>>>   اصولا این مملکت غیر قانونی است.
خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر تعمیر ایوان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است