نشست مسکو، بحران کشور را پیچیده تر می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۶/۱/۲۴ کد خبر: 131695 منبع: پرینت

هر اندازه که درمسکو کنفرانس تشکیل شود بحران کشور نه تنها حل نمی شود که پیچیده تر نیز پیش می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اسدالله ندیم اگاه امور سیاسی در برنامه خط کابل در خصوص حضور جنرالان روسی در لباس داکترین در افغانستان گفت: از نظر من که در عرصه مطبوعات نظامی کار کرده ام این بحث فنی نیست و اگر دروغ هم باشد، دروغی حرفه ای نیست. چرا که روسیه به حیث کشوری با سابقه استعماری تجربه کافی برای عملی کردن این موارد دارد.

ندیم می گوید: ادعای روسیه در خصوص اینکه داعش یک تهدید است و رابطه آنها با طالبان بخاطر استفاده آنان علیه داعش است، یک واهمه و دسیسه است. چراکه داعش نیرویی متمایز از طالبان نیست و عملکرد و رویکرد آنان با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارد. برای روسیه هیچ مشکلی ندارد در آینده عین رابطه با طالب را با داعش نیز برقرار کند.

این آگاه سیاسی می افزاید: سیاست روسیه در مورد افغانستان بدون مطالعه رابطه افغانستان با پاکستان، هند و آمریکا درست ارزیابی نمی شود. هر اندازه که در مسکو کنفرانس تشکیل شود بحران کشور نه تنها حل نمی شود که پیچیده تر نیز پیش می رود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   کاش بازهم انقلاب شود درافغانستان ومردم آزادشود
از زیر ظلم و ستم خاینین سخت بیاد انقلاب ۷ثور
میفتم که قدر انقلاب ظفرمند۷ثور را ندانستیم و برای
آمدن مجاهدین شب و روز سرنماز در زیارتها درمکه
خانه خدا دست به دعاشدیم و نمیدانستیم که شوروی
وکمونیستها میروند و مجاهدین به پشتیبانی امریکایها
خانه هایمانرا زمینهایمانرا آرامش وتمرکز روبه پیشرفت
راازمامیگیرند وبرای سینه ای جوانان ما مرمی و برای
تفریح جوانان ما اعتیاد به مواد مخدر را تحفه میاورند و
خودشان در قصرها نشسته مرگ تدریجی مردم را تماشامیکنند
کاس بازهم انقلاب شکوهمند۷ثور
تکرارشود..ب س

>>>   برخوردوگانه آمریکا با گروه های تروریستی در مدت بیشتر از 16 سال در افغاستان و عدم همآهنگی آمریکایی ها با دولت افغانستان در امر نابود سازی گروه های تروریستی در این منطقه، نشان دهنده این مساله است که تروریست ها و گروه های افراطی - مسلح به ابزار و وسیله ای برای تهدید و محدود سازی کشورهای منطقه و نیروهای بومی ایجاد و کماکان تقویه می شوند. هنوز هم سیاست گذاری های ایالات متحده آمریکا در این منطقه روشن نیست که برچه مبنا و رویکردی دست به نابودی گروه های افراطی و بنیادگر بومی که در واقع زمینه ساز حضور گروه های تروریستی فرامرزی هستند می زنند؟ و این سیاست مبهم و نا مشخص و دوگانه سبب شده کشورهای قدرت مند منطقه به ویژه روسیه و چین در مساله افغانستان حساس شده و به نحوی در پی پیمایش نظامی در جغرافیایی افغانستان هستند. اگر روند بر همین مبنا روان باشد و آمریکای ها و اروپای ها برخورد دوگانه و ابزارگونه با گروه های افراطی تهدید بر منطقه داشتند باشند، در آینده نه چندان دور شاهد رویا روی دو قدرت (روسیه و آمریکا) در منطقه و به ویژه شمال کشور خواهیم بود.
كامبخش نيكويي

>>>   طالب در ارگ ، در دند غورى ، هلمند ، كندز ، كندهار، وردك و.....آرام چكر مى زنند ولى امريكاى ها دنبال غار ها اند و با بزرگترين بم ، قدرت نماى مى كنند. از اين دروغ هاى بم دار در اين هفده سال امريكاى ها زياد گفته اند.

>>>   Hashimi
آمریکایی ها خودشان پشتیبان طالبان هستند. ...او ملت گوسفندی چی وقت هوشیار میشوید. ..به لهذا خدا او ملت پول پرست و غافل

>>>   Farid
یکی از بزرگترین مراکز داعش پروری جهان در ولایت ننگرهار توسط دولت عربستان سعودی ساخته می شود اما بزرگترین بمب غیر اتمی جهان داعش را در جای دیگری آن ولا هدف قرار می دهد .

>>>   همان انقلاب ظفر مند نمی شدمجاهد هم عرض وجود نمی کرد وباین وضع مواجه نمی شدیم حالا دیگر نه شوروی است ونه کمونیست ها ی دو آتشه. همه چیز عوض شده. فعلاً دیگرانقلاب وکودتای از امکان دور شده.فرضا بوقوع بپیوندد باز هم بازنده هستیم. زیرا بجز اینکه ابزار شویم. چاره نداریم. همان انقلاب هم تقلبی بود.وگرنه باید ثمره آنرا می گرفتیم.

>>>   هر دخترك كه مقبول وپيسه دار باشد صد خوستگار دارد حالا افغانستان معادن فراوان وسرشار دارد وهر كى به نفع خود گپ ميزند بخدا قسم است اگر يكى اينها به نفع افغانستان ومردمش باشد چند نفر ....را مثل غنى وعبدالاه پيدا ميكنند وپالان ميزنند وتمام روز سوارى ميكنند تا مطلب شان براورده شود ٠

>>>   کاش که دوباره سالهایی سلطنت ظالم وبی رحم ظاهر شاهی و داوود خانی برگردد قدرشان راندانستيم. توسط انسان های بی تجربه نافهم علیه شان قرار گرفتیم .انقلاب که در کشور ما شد این را قبول داریم .انقلاب فقیر ها کارگران دهقانان مستضعفان بود . اما اداره آن بدست انسان های احمق ونافهم وبی تجربه افتاده بود که همگی را علیه خودشان قرار داد

>>>   اگر نشست پیرامون بحران کنونی افغانستان در روسیه صورت بگیرد یا در امریکا به سود ما نخواهد بود صرف محو کامل افغانستان و مردم آن در نظر است و امضآ می شود نه کدام اهداف دیگری به نظر من یگانه راه حل بحران در کشور این است که تفنگ را به زمین گزاشته و مبارزات سیاسی را با سیاسیون عقلدار خیر است که نیکتایی دارند در پیش گرفتن زیرا که از تفنگ داران پشم آلود پکول و لنگوته با اندک عقل ناچیز که جز فیر کردن و کشتن منطق دیگری ندارند چیزی ساخته نشد در غیر آی بگرییم و یا بنالیم تمام سلاح های مخرب به بهانه داعش بالای ما و شما استعمال خواهند شد ......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است