رویدادها و تحولات یمن در جمعه 25 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۳    ۱۳۹۶/۱/۲۵ کد خبر: 131721 منبع: پرینت

** مریچل ریلانیو نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در یمن روز گذشته هشدار داد که عملیات آموزش بیش از 4 میلیون کودک یمنی به دلیل توقف پرداخت حقوق معلمان در 13 استان از 22 استان این کشور متوقف شده و بیشتر پسرها در معرض خطر سربازگیری و دخترها در معرض خطر ازدواج زود رس قرار دارند.

** حمله توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن به محل تجمع نظامیان عربستانی و خودروهای آن ها در منطقه مدرسه الغاویه منجر به کشته شدن چند تن از آن ها شد.
همچنین شمار زیادی از نظامیان عربستانی هم روز گذشته (پنجشنبه) در عملیات ویژه ارتش و کمیته های مردمی یمن در دو منطقه تپه القمه و الحمراء در جیزان کشته و زخمی و سه خودروی آن ها کاملا از بین رفت.

** ادریس جزائری گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم های بین المللی و حقوق بشر با صدور بیانیه ای محاصره یمن توسط عربستان و ائتلاف عربی آن را ظالمانه خواند و بر ضرورت رفع فوری این محاصره تاکید کرد.

** مقامات شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا از برگزاری نشست مشترک در ماه مه به بهانه تقویت تلاش ها برای مبارزه با داعش، مسایل منطقه ای نظیر حزب الله لبنان و انصارالله یمن خبر دادند.
مقامات شورای همکاری خلیج فارس امروز اعلام کردند که این جلسه در راستای تلاش شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برای تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه مشارکت میان دو طرف در زمینه های مورد علاقه مشترک شامل مسائل سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی برگزار خواهد شد.

** یگان های موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد جمعه با یک فروند موشک بالستیک مواضع مزدوران سعودی را در شهرستان عسیلان شبوه یمن را هدف قرار دادند.

** نمایندگان سازمان های بین المللی پزشکان بدون مرز، پزشکان جهان، ایتلاف بین المللی دفاع از حقوق بشر و آزادی طی کنفرانسی در پاریس اعلام کردند که نقش اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل متحد در میانجیگری برای حل بحران یمن به شکست انجامیده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است