نمی خواهیم افغانستان میدان تجربه اندوزی دنیا بشود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۶/۱/۲۶ کد خبر: 131749 منبع: پرینت

دوستان خارجی، خودشان فرصت داده اند که تونل ها حفر شود تا آزمایش کنند که بمب ده تنی شان توانایی تخریب تونل ها را دارد یا خیر. ما نمی خواهیم که افغانستان میدان تجربه اندوزیا دنیا باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، گلایه نور صافی، عضو مجلس نمایندگان امروز شنبه 26 حمل 1396 در صحن علنی مجلس در خصوص استعمال بزرگترین بمب دنیا در کشور گفت: مبارزه با دشمنان را تایید می کنیم اما شکل مبارزه برای ما سوال برانگیز است، آیا ضرورت بود که کلان ترین بمب دنیا در افغانستان استعمال شود؟

صافی بیان کرد: چرا در طی ماه ها و سال ها حفر تونل و پناهگاه های عجیب و غریب دوستان بین المللی تماشاگر بودند! درحالی که آنان هر حرکت را زیر نظر دارند. این ها نشان می دهد که خودشان فرصت داده اند که تونل ها حفر شود تا ببینند بمب ده تنی شان توانایی تخریب تونل ها را دارد یا خیر. شاید این یک تجربه باشد و ما نمی خواهیم که افغانستان میدان تجربه اندوزیا دنیا باشد.

این نماینده، در خصوص آمار متفاوت تلفات اظهار کرد: برخی آمار تلفات را 180 یا 200 نفر عنوان می کنند در حالی که کدام راپورت موثقی برای پیش داوری وجود ندارد. باید یک هیات بسیار جدی برای بررسی تلفات گماشته شود که آیا واقعا فقط دشمن تلف شده است یا مردم ملکی هم تلفات داده اند.

وی افزود: نمی خواهیم با بمبارد کردن بی انتهای خود صدمه بعدی را به مملکت برسانیم. ممکن است که چهار نفر دوست نگه داشته شود و در مقابل شش نفر دشمن کشته شوند اما در این بین هزاران نفر دیگر را متضرر ساخته ایم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
بمب ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   انگیزه های مخالفت کرزی با استعمال بزرگترین بمب غیر اتمی در ننگرهار چیست؟
به باور من کرزی از هر فرصی برایش استفاده پاپولیستی می کند و به بسیار چیز های که می گوید باور ندارد.
او به سه دلیل به استعمال این بمب و بمب های دیگر مخالف است:
۱) اوبحیث یک شاه شجاع بد نام امریکایی تلاش می کند از طرق ناسیو نالیسم کاذب برای خویش اعتبار و حیثیت جستجو کند. او نگران تخریب محیط زیست و تبعات صحی بر مردم منطقه نیست.
۲) او ترس دارد که ممکنست روزی این بمب بر علیه طالبان استفاده شود. او خود را بحیث پدر و ناجی طالبان می شمارد و آرمانهای قبیلوی خویش را در انتحار و انفجار و ویرانی طالبان جستجو می کند.
۳) کرزی فکر می کند یکی از پیامهای استعمال این بمب مهیب ترساندن روسها و ایرانی هاست. او از فرصت استفاده کرده برای روسها و ایرانی ها که درین روز ها روابط گرم با طالبان دارند پیام هم فکری بدهد.

>>>   Arianfar
شیشه بشکستن نباشد افتخار سنگ سخت
سنگ اگر مرد است جای شیشه سندان بشکند
با درود و مهر
دوستی پرسیده اند دیدگاه بنده در باره پرتاب بمب پدر از سوی آمریکا بر پایگاه داعش چیست؟
در پاسخ این دوست باید گفت که این کمترین شاید نخستین کسی بوده ام که سرازیری داعش را از عراق و سوریه به کشور خدا داد چند سال پیش پیش بینی کرده بودم و هشدار داده بودم.
خوب، بی چون و چرا در هم کوبیدن پایگاه بزرگ داعش و نابودی شماری از جنگجویان آن گروه وحشی کار نیکی است.
اما پرسشی که مطرح می باشد این است که چرا
آمریکا پایگاه های اصلی داعش را در خاستگاه های آن درهم نمی کوبد؟
همه می دانیم که پروژه داع ش از سوی عربستان و قطر تمویل می گردد و کانون های آموزش و پرورش این گروه در ترکیه و پاکستان قرار دارد.
حال اگر ترامپ به راستی در اندیشه سرکوب و ریشه کن کردن داعش است، پس باید در برابر عربستان و قطر تحریم های مالی وضع نماید و پایگاه های داعش را در ترکیه و پاکستان موشکباران کند تا جهانیان همه بدانند که ریگی در کفش ندارد.

>>>   وقتی تاریخ آزمایشات بم نگاشته شود نام افغانستان در صدر قرار میگیرد > اگر خدانکند فامیل کد 25 در اچین میبود وزندگی زیر تسلط داغش( آی اسآی ) را تجربه میکرد آنمزمان به پرتاب بم اتم هم رضائیت میداد
ر

>>>   فوری
يكي از رسانه‌های هندی از کشته‌شدن 500 تن از اتباع پاکستان در حملۀ هوایی امریکا در ننگرهار خبرداده‌ است. بر بنیاد گزارش این رسانه، شماری از افسران سازمان استخبارات پاکستان نیز در جمع کشته‌شده‌گان می‌باشد.
همچنان يك منبع به آريانا نيوز گفته است :
تا اکنون از سه تونل تخریب شده در نتیجه استفاده از بزرگترین بمب امریکا در ولسوالی اچین 92 جسد داعشی بیرون شده است.
منابع به اریانا نیوز می گویند : از تونل اول 22 جسد ، از تونل دوم 60 جسد و از تونل سوم 10 جسد داعشی بیرون شده است .
این منبع می گوید : امار تغییر خواهد کرد و شمار زیادی از فرماندهان داعش نیز در میان جسد ها قرار دارند .
در این حمله بمبی سلاح های سنگین و سبک داعش نیز تخریب شده است .
بناً يك تعداد حق دارند از اين حمله خفه باشند و آنرا محكوم نمايند !
به همين دليل تعدادي در كابل و تعدادي در اسلام آباد به نمايندگي از ما مأتم گرفته اند !

>>>   Nematollah Torkany
اگر امریکای ای نمیبود کسی به باد معده ای کرزی خنده نمیکرد. کرزی ، اشرفغنی، حنیف اتمر، اسماعلیون و صد ها فایشست غلام امریکا ـ انگلیس اند.

>>>   این جا منطق و دانش امروزی حکم می کند که چجوری خاک به چشم یک کشور بزنید ، آیا باور می کنید که بم ساخته شود تم نباشد؟ دانش امروزی حکم می کند که همه سلاح های جهان چه تفنگ کوچک تا کلاشینکوف، راکت انداز، اکه اس بم و... همه تجهیزات مخربی که باعث کشتن انسان ها و... استفاده می شود مواد اتمی در آن کار برده می شود و چه دروغ بزرگی ، بم باشد اتم در ان کار گرفته نشده باشد ؟عقل پسر بچه هم میدونه ، آیا مردم جهان باور می کتد ، و اینو بدونه که ساحه تخربی ان چقد بوده آیا کسی حرفی زد؟ آیا مردمان دو کشور در نزدیکی ها همه کر نشده اند؟ آیا این منطقه مانند بم ناگاساتی ژاپن که سالها سال مردم مانند اشخاص جزام زندگی نه کرده ؟آیا تلفات بم به این گندگی تنها۹۰ داعش از بین برد ، جالب در این است که این بم میدونسته این داعشه و صرف دنبال ۹۰ داعش رو پیدا کرده دنبال دیگران نبوده ، چه خنده دار بی مزه .

>>>   ما می خواهیم بمب های بزرگتر پرتاب شود واگر ممکن باشد بم مخلوط از عادی واتمی پرتاب شود

>>>   خانم صافي حقيقت را بيان نموده، قصد قوات خارجي تأمين امنيت نيست، بلكه ما را بار ديگر با شوروي و ايران و دوستان شان به جنگ مياندازند و خودشان بعد إز تجربات نظامي بر ميگردند، براستي اگر أمريكا خواهان إز بين بردن داعش ميبود، چرا همچو بم ها را در سوريه و عراق بالاي پايتخت داعش پرتاب نميكردند تا هزاران مردم آنجا را إز شر شان نجات ميدادند، و بزودي ما شاهد جنگ هاي شديد إز طرف روسيه و ايران و طرفداران داخلي شان در مراكز أفغانستان خوهيم بود.

>>>   منظور نویسنده :(تجربه اندوزی )است پس!!!؟؟؟

>>>   این یک آزمایش قوی ترین بمب در یکی از ولسوالی های کشور ما بود که مادر بمب نام گذاری شده بود نه از بین بردن گروه تکفیری داعش اگر نابودی گروه تکفیری داعش زیر نظر می بود پس این گروه از عراق و سوریه سرچشمه گرفته و رهبری اش نیزدر آن کشور ها است به جاییکه غار اقامتی داعشیان در ولسوالی اچین ننگرهار هدف قرار داده شود باید تونل های اقامتی و رهبری داعشیان در عراق و سوریه بم باردمان می شدند و به جای قوماندانان کوچک محلی داعشیان باید البغدادی ورهبری اش هدف قرار می گرفت .......

>>>   هر قدر جاهل بودیم و ندانستیم اکنون باید بدانیم که امریکایی ها در مقابل حریف های سرسخت شان روسی ها کمپنی های جنگی را تحت نام ... برای مسلمانان می سازند و در مقابل روس ها استعمال کرده روس ها کشته می روند .......

>>>   دنیا در گذر است و همه چیز می گذرد تاریخ وجود دارد خوب و بد شما درج تاریخ خواهد شد کوشش کنید خوبی های تانرا درج تاریخ نمایید زیراکه مورخین تاریخ را آیینه بشر تعریف کرده اند که انسانها خودرا در آن می بینند......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است