هیات مجلس برای تحقیق به ننگرهار می رود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۶/۱/۲۶ کد خبر: 131752 منبع: پرینت

هیاتی مرکب از حکومت و شورای ملی، حمله به ننگرهار را بررسی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان امروز شنبه 26 حمل 1396 در صحن علنی مجلس در ارتباط با حمله آمریکا به اچین ننگرهار گفت: هیاتی مرکب از حکومت و شورای ملی باید عوارض جانبی، اثرات و تلفات حمله را بررسی کند تا بتوان در روشنایی آن قضاوت منصفانه کرد.

ابراهیمی بیان کرد: قبل از روشن نشدن حقیقت رویداد، هرگونه بحث با توجه به جایگاه شورا به صلاح نیست چرا که ما نماینده مردمی هستیم که هر روز قربانی تروریزم بین المللی می شوند و نباید حرف هایی بزنیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم و نماینده دشمنان خود باشیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   کدام شورای ملی، همان شورای ملی که به خیرات سر رئیس جمهور غیر قانونی تا حالا وظایف خود را اجرا میدارند، آیا اعضای همان شورا قادر خواهند بود و جرئت خواهند داشت که حقایق و پیامدهای شوم این بم را با ملت در جریان قرار دهند. و بررسی های خود را بدون جانبداری از حکومت با ملت شریک سازد. این شورا هیچگاهی چنین کاری کرده نمیتوانند و بهتر است بیشتر از این به چشم ملت خاک نه اندازند. در پی حمله به شفاخانه چهار صد بستر همین وکلا و شورا بود که گفتند مسؤولین سکتور امنیتی را استیضاح مینمایند و برایشان صندوق های رأی گذاشته میشود ولی همین ریاست جمهوری بود که یک روز قبل رؤسای کمیسیون ها را به شمول هیئت اداری شورا خواست و برایشان مبالغ هنگفت و وعده های چرب مقرری دوستان و خویشاوندان برای وکلا داده شد، نتیجه این شد که فرزندان این کشور شهید و زخمی و بر سر خون آنها وکلا با ریاست جمهوری معامله و تجارت کردند. مثل این سایر موضوعات مهم بوده که شورا با آن با ارگ ریاست جمهوری معامله کرده است و امیدهای ملت را به خاک یکسان ساخته اند. پس در روشنائی کارکردهای قبلی این شورا و زرنگی رهبری حکومت وحدت ملی ، اعزام هیئت مشترک شورای ملی و دولت فقط مصرف پول نقد تحت نام این و آن، پرشدن جیب هیئات اعزامی به ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، ضایع شدن وقت ملت که منتظر نتیجه باشند و فراموش شدن پس لرزه این بم، چیزی دیگر را به بار نخواهند آورد و ملت هم بیشتر از این چیزی را توقع نداشته باشند.مردم کندز در حال نگرانی از سقوط بار سوم آنولا هستند ولی همین حکومت نتایج هیئت که برای سقوط بار اول کندز رفته بود با ملت شریک نساخت و فقط بار ملامتی را به این و آن انداخت که در نتیجه بار دوم کندز سقوط کرد و طوریکه وضعیت امنیتی دیده میشود در چند ماه پیشرو شاهد سقوط بار سوم هم خواهیم بود. به همین شکل در پی حمله بر شفاخانه چهارصد بستر سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت که به تعداد چند تن که گفته میشد در این حمله دست داشتند از وظیفه برکنار شدند وبس. دیگر هیچ جزای برای آنها داده نشد. خداوند ج خیر این ملت را پیش کند بر این رهبری که دارد.

>>>   انگیزه های مخالفت کرزی با استعمال بزرگترین بمب غیر اتمی در ننگرهار چیست؟
به باور من کرزی از هر فرصی برایش استفاده پاپولیستی می کند و به بسیار چیز های که می گوید باور ندارد.
او به سه دلیل به استعمال این بمب و بمب های دیگر مخالف است:
۱) اوبحیث یک شاه شجاع بد نام امریکایی تلاش می کند از طرق ناسیو نالیسم کاذب برای خویش اعتبار و حیثیت جستجو کند. او نگران تخریب محیط زیست و تبعات صحی بر مردم منطقه نیست.
۲) او ترس دارد که ممکنست روزی این بمب بر علیه طالبان استفاده شود. او خود را بحیث پدر و ناجی طالبان می شمارد و آرمانهای قبیلوی خویش را در انتحار و انفجار و ویرانی طالبان جستجو می کند.
۳) کرزی فکر می کند یکی از پیامهای استعمال این بمب مهیب ترساندن روسها و ایرانی هاست. او از فرصت استفاده کرده برای روسها و ایرانی ها که درین روز ها روابط گرم با طالبان دارند پیام هم فکری بدهد.

>>>   دکتر لطیف پدرام امروز در مجلس نمایندگان:
جناب کرزی چرا در رابطه با چهارصدبستر چنین موضع محکمی نگرفتند چون فکر میکند این در بیرون بیشتر مصرف دارد. و یاد کرزی رفته که پیشقراول همین نیروهای آمریکایی ونیرو های اشغال برای آمدن در افغانستان بودند. باید با مردم صادق بود و راست سخن گفت.

>>>   Haroon Amirzada
بمب های مکروبی تکنوکراتهای طالبی خطر ناک تر از بمب اتمی هستند
به باور این قلم سقوط طالبان در پی حوادث سپتمیر یک فرصت طلایی برای احیای افغانستان بود، ولی با تاسف از دست رفت. نزول یک دسته ای پشتونست های غربی معروف به تکنوکرات بر سر افغانستان مثل بمب های میکروبی در ۱۵ سال اخیر کشور را به میکروب های علاج نا پذیر مبتلا ساختند که در هر ثانیه مردم می میرند و راه نجات پیدا نمی شود.
تبعات حضور این بمب های میکروبی به مراتب خطر ناکتر از رادیو اکتیف اتمی است.
آنها با استفاده از تمام امکانات غرب دوباره لشکر انفجار و انتحار و ویرانگری طالبی را از یک طرف تقویت کردند و از طرف دیگر تبعیض ، فقر، مرض و فساد کشور را به جهنم تبدیل کردند.

>>>   سخنانِ متناقض، جنون آميز و پراگنده ي حامد كرزي مرا نسبت به سلامتي او مشكوك مي سازد. او كه جز كالاهاي سياسي صادراتي امريكا به افغانستان بود و مثل عروسك توسط امريكايي ها به ولايت اورزگان ديسانت شد و در جلسه بن توسط همين امريكا بر مردم تحميل شد، اما موضع ضد امريكايى تازه اش آدم را مشكوك مي سازد كه او دچار خلل عصبي نشده باشد. كودك هم مي داند كه حامد كرزي نه نگران كشور است و نه نگران سلامتي محيط زيست. او در نقش پدر و حامي طالبان تنها و تنها نگران طالبان است. هيچ گاه ازين مردك پوپوليست نشنيده ايم كه بر زخم خون چكان مردمِ بي گناه اشك ريخته باشد يا با قربانيان بي دفاع همدردي نموده باشد. هرگاه كرزي خشم گين شده، زماني بوده كه بر طالبان آسيبي رسيده. حامد كرزي در ١٣ سال حماكميت نا مشروع اش تا توانست جنبش متلاشي شده و فرو ريخته ي طالبان را روحيه ببخشيد و زنده كرد. كرزي در حالي اشرف غني را متهم به خيانت ملي مي كند، كه او (كرزي) با دار و دسته اش در كميسيون هاي انتخاباتي، زمينه تقلب هاي گسترده را مهندسي كرد و اشرف غني را به قدرت رسانيد. حامد كرزي به شدت افسرده و منزوي گرديده. او در هر در و ديوار خودرا مي كوبد تا در معادلات سياسي دوباره محاسبه گردد. با سياست هاي عوام فريبانه در پي امتياز گيري از امريكا است و مي خواهد طالبان را دوباره بر كشور و مردم مسلط گرداند. از سوي هم او به عنوان يك «دراني» به شدت از دور ماندنِ دراني ها از قدرت رنج مي برد. اشرف غني به عنوان يك «غلجايي » براي كرزي و دراني ها قابل تحمل نيست و يكي از عوامل بر آشفته گي كرزي بر مي گردد به تضاد قومي دراني و غلجايي. حدس مي زنم براي حامد كرزي مشكل رواني پيش شده باشد، من بر سلامت او مشكوكم.
هـ. معترف

>>>   هیئت به شفاخانه وزیر اکبر خان برود و تحقیق کند چرا خاموش هستند چون توسط بلند پایه های وزارت دفاع صورت گرفته به دستور داخل ارگ چرا افشا نمیشود شرم است برای چنین هیئتی که حقایق را نمی گویند میروند ببینند که چقدر از دوستان شان و اقارب شان مرتد شده مرگ بر این هیئت.
دشمن خائنان

>>>   خود حکومت فاسد خیلی ارزش دارد که حالا هيت مجلس میخواهد بروند محل حادثه . اینها تا خرخره در فساد غرق اند. اگر آمریکا میخواهد دلی مردم افغانستان را بدست بیاورد .یک بم به سری هيت مجلس هم بیاندازد که دل مردم افغانستان یخ شود

>>>   معاشات حرام تان را بگیرید بنشنید شما ها را چه به این کار .شما ها چه را میخواهید ثابت کنید. ثابت کردن این کار را فقط افسران نظامی کار کشته و فهمیده میتواند انجام دهد. مجلسی های تاریخ گذشته که پیش مردم اعتبار ندارند

>>>   اگر در بین راه با چمدان های دلار روبرو نشوند. مرگ بر این پار لمان مفت خور و بی خاصیت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است