رویدادها و تحولات بحرین در شنبه 26 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۲    ۱۳۹۶/۱/۲۶ کد خبر: 131763 منبع: پرینت

** شیخ محمد المسنی از روحانیون شیعه و مسوول پیگیری پرونده مساجد تخریب شده در بحرین، امروز بعد از گذراندن یک سال حبس آزاد شد.
رژیم آل خلیفه 15 آوریل 2016 شیخ المسنی را به اتهام ایراد خطبه بدون مجور بازداشت کردند؛ اما بنا به اظهارات محمد سرحان وکیل وی، در واقع دفتر اوقاف جعفری بحرین با شکایت علیه شیخ به اتهام ایراد خطبه نماز جمعه بدون کسب اجازه رسمی از اوقاف اسباب بازداشت وی را ایجاد و راه را برای وارد کردن اتهامات دیگر از جمله تلاش و تحریک علیه نظام و اهانت به نهادهای نظامی باز کرد.

** رژیم آل خلیفه روز گذشته (جمعه) برای سی و نهمین هفته متوالی با تشدید محاصره منطقه الدراز مانع برگزاری مراسم عبادی نماز جمعه شیعیان بحرین شد.
مقامات امنیتی روز گذشته (جمعه) پس از گذشت 39 هفته همچنان مانع ورود امام جمعه به منطقه تحت محاصره الدراز از زمان سلب تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم بالاترین مرجع دینی این کشور در 30 خرداد 95 (20 ژوئیه) شدند.

** مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در توییتر ضمن انتقاد شدید از بدرفتاری ماموران رژیم آل خلیفه با شهروندان زن بحرینی، رفتار نیروهای امنیتی آل خلیفه با زنان بحرینی را نشان از وجود نابرابری و تبعیض در این کشور دانست و خواستار توقف آزار و اذیت زنان در بحرین شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است