۵ حمله اشتباهی نیروی هوایی آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۱    ۱۳۹۶/۱/۲۷ کد خبر: 131770 منبع: پرینت

حملات آمریکا طی سال های گذشته بسیاری از غیرنظامیان را به دلیل سهل انگاری، اشتباهات محاسباتی و یا عمدی به کام مرگ کشانده است.

در طول بمب‌گذاری‌هایی که در مناطق جنگی سراسر جهان رخ می‌دهد پنتاگون از آرایش نظامی ماهواره‌ای جهت هدایت موشک‌ها و بمب‌ها استفاده می‌کند که تقریبا همیشه آسیب‌زا هستند. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که این آسیب‌ها اغلب به دلیل خطای انسانی و یا اشکالات فنی رخ می‌دهد.

در این گزارش به 5 مورد از این اشتباهات می‌پردازیم.

سال گذشته حمله هوایی چرخبال آتشبار آمریکا به بیمارستان «پزشکان بدون مرز» شهر قندوز افغانستان منجر به کشته شدن 42 نفر شد.
این اتفاق از زمانی شروع شد که هلیکوپتر آتش بار ac-130 با هدف از بین بردن تعداد زیادی از طالبان فرستاده شد که سیستم هدایت‌کننده آن به طور اشتباه منطقه دیگری را مورد هدف قرار داد.
با وجود آنکه به فرماندهان آمریکایی هشدار داده شده بود که حمله را سریعا متوقف کنند اما آنها خالی بودن این بیمارستان را از نیروهای طالبان تایید نکردند و به حمله خود ادامه دادند.
در این حمله 16 نفر از نظامیان آمریکایی از جمله یک جنرال به دلیل نقش داشتن در این حمله مجازات شدند.

حمله بعدی روز سه‌شنبه و با هدف مبارزه با داعش در شهر الطبقه سوریه صورت گرفت که نیروهای آمریکایی به اشتباه منجر به کشته شدن 18 مبارز سوری شدند.
پنتاگون در رابطه با این حمله گفت: با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده منطقه مورد حمله با نام داعش نام‌گذاری شده بود.
در حالیکه موقعیت داعش به موقعیت نیروهای دموکرات سوریه کسانی که در تلاش برای مبارزه با داعش بودند، تبدیل شد.

سومین حمله اشتباه آمریکا در عراق بود که منجر به کشته شدن 200 غیرنظامی شد.
یکی از فرماندهان آمریکایی در عراق اذعان کرد که به احتمال زیاد این حمله هوایی به سمت ساختمانی هدایت شده و منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است. در صورتی که مقامات دیگر آمریکا اعلام کردند که ممکن است داعش این قربانیان را در این ساختمان جمع‌آوری کرده و یا ممکن است انفجاری از سوی شبهه‌نظامیان در این ساختمان رخ داده باشد.

چهارمین اشتباه نظامی آمریکا در حمله هوایی سال 2016 و 2015 در موصل بود که تعدادی غیرنظامی در نزدیکی هدف تعیین‌شده کشته شدند.
در 12 فوریه سال 2016 و چهار روز بعد از آن حملات هوایی در کارخانه‌های موترسازی داعش در موصل صورت گرفت. فرماندهان آمریکایی‌ معتقد بودند که دو غیرنظامی به طور ناخواسته در نزدیکی منطقه هدف کشته شدند.
همچنین آنها به این نتیجه رسیدند که در سال 2015 و در حمله به ساختمان مرکز فرماندهی داعش در موصل 4 غیرنظامی در اطراف این ساختمان کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

پنجمین اشتباه در سال 1999 و در حمله بمب‌افکن AB-2 آمریکا به سفارت چین در بلگراد پایتخت صربستان بود که در آن سه نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند که آمریکا مدعی است این حمله به طور اشتباه صورت گرفته است.

بمب‌های هدایت‌شونده ماهواره‌ای به سمت سفارت چین در بلگراد هدایت شدند آن هم به دلیل اینکه تحلیل‌گران سی آی ای به طور اشتباه این ساختمان را مورد هدف قرار داده بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
حملات هوایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است