وزیر معارف اصلاحات را با مشت و لگد می آورد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۶/۱/۲۷ کد خبر: 131806 منبع: پرینت

وزیر معارف به ناتوانی در آوردن اصلاحات در وزارت معارف اعتراف می کند.

اسدالله حنیف بلخی در سفرش به بلخ گفته است که هنوز اصلاحات آنچنانی که باید برای معارف به میان بیاید، موفق نشده ایم و از این پس برای ریشه کن کردن فساد از روش مشت و گلد و اخراج کار می گیریم.

بلخی موجودیت مکاتب خیالی، دانش آموزان خیالی و فساد اداری را چالش ها بر سر راه معارف می خواند و می گوید که اگر کسی را پیدا کند که کار نمی کند، دست و پایش را شکسته و با لگد از معارف اخراجش می کند.

برخی مقام های بلخ و رییس شورای ولایتی بلخ خواستار عملی شدن وعده ها از سوی این وزیر شده اند.

گفتنی است که شمار دانش آموزان از سوی وزیر معارف پیشین 11 و نیم میلیون گفته شده بود اما اکنون به هفت و نیم میلیون کاهش یافته است. نام نزدیک به چهار و نیم میلیون دانش آموز خیالی از فهرست دانش آموزان خط خورده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر معارف
اصلاحات معارف
نظرات بینندگان:

>>>   حالا که گپ به مشت ولگد رسید من برای وزیر صاحب شخصی را معرفی میکنم که در هفته یک روز به وظیفه میرودوملیونها افغانی دارایی های عامه را زیر نام معلمان خیالی به تاراج برده و فعلا هم به وظیفه با وجود شکایت های مکرر مردم حاضری امضا میکند میبینیم که وزیر صاحب کدام پایش را شکسته ومردم بیچاره را از شرش خلاص مکند و این جناب ملا عبدالخالق مدیر معارف ادرسکن است که ریس معارف هم از وی میترسد

>>>   تاجیکسیم، ازبیکیسم و هزاره ایسم در واکنش به پشتونیسم افراطی بوجود آمده اند.
نگارنده: عزیز آریانفر
چه باید کرد؟
برای رهایی از شر بدبختی ها باید دست به دست هم بدهیم و در گام نخست هر آن چه را که به هر نحوی با شیادان عرب، پان ترکیست ها و التراناسیونالیست های تندرو تبارگرا پیوند دارد، برای همیشه کنار بگذاریم.
مادامی که اخوانیسم، وهابیسم، پشتونیسم و پان ترکیسم در اندیشه های ما لانه داشته باشند، روی نیکبختی و شادمانی را نخواهیم دید و پیوسته درگیر کشاکش و سیه روزی و بدبختی خواهیم بود.
شایان یادآوری است که پان ترکیسم یک ایدئولوژی وارداتی صهیونیستی است که هیچ وجه مشترکی با توده های شریف تورکی زبان ما ندارد. همین گونه پشتونیسم افراطی هم کوچکترین پیوندی با برادرا ن پشتون ما ندارد و یک ایدئولوژی افراطی وارداتی از بیرون است که به گونه ناروا و ترسناکی مردم ما را به گونه مصنوعی به دو گروه پشتون و غیر پشتون تقسیم نموده، مایه فتنه های فراوان گردیده و در واکنش به آن اندیشه های تندورانه تاجیکسیم، ازبیکیسم و هزاره ایسم افراطی پدید آمده است. برای کمرنگ ساختن این ایسم های افراطی در گام نخست باید پشتونیسم افراطی همچون مادر تندروی در جامعه ما خاموش ساخته شود.

>>>   پاروک وردک آنطرف دیورند راهم درحساب شامل میساخت مثلا وزیرستان شمالی ومناطق دیگر مرز دیورند که از افغانستان هستند شامل این احصائیه بود

>>>   به عقیده من یک حرف تجارتی است که وزارت معارف اعلان کرده است، زیرا من که یک معلم هستم ومعلمی وظیفه ام نبود بلکه عشقم بود از دسست ناهنجاری هایی که در معارف روی کار آمده سه سال قبل از وظیفه ای که 23 سال در ولسوالی های مختلف بدخشان که از آن جمله پنج سال را بدون کدام مزد انجام داده بودم استعفاء کرده ام، ولی اکنون وضعیت معارف در بدخشان به مراتب بدتر از سالهای پیش شده است، به گونه مثال خزان سال 1395 برای استخدام آمرین جدید مکاتب در ولسوالی مرزی شغنان، اشکاشم، واخان، زیباک و دواز ها
یک امتحان گوایا رقابتی اخذ گردید، و نتایج آن الی آواخر ماه حمل اعلان نشده بوده دلیل اینکه در نخست باید افرادی به یه این پست ها گماشته شوند که از نظر سیاسی با امتحان گیرنده و خاصتا ریاست معارف یکسان باشند یا اینکه عضویت حزب شانرا کمایی کنند و دوم اینکه پول هنگفت هم در این میان رد و بدل میشد، اکنون ما چقدر باید مطمین باشیم که این افراد تیمی وتنظیمی برای ما خدمت کرده میتوانند ماکاملن بی باورهستیم زیرا یک معارف سیاسی به هیچ وجه مصدر خدمت برای تمام مردم شده نمیتواند.

>>>   با معین لچک با سابقه خراب در دانشکده تعلیم و تربیه فرمولی صاحب و مامورین کهنه پیخت باید ناکام بمانی.

>>>   هههههههههههههههه هی بگردم وزیر صاحب را اگر به همین گفته ات عمل نمودی بدان که ریکار (رئیس کوریای شمالی) را خواهی شکست.
دیکتاتور داکتر اسدالله محمد حنیف بلخی

>>>   اگر چنین ابراز نظری صورت گرفته باشد پس جای برادر وزیر صاحب ما رنگ کشتی آزاد و فایتک است از جناب رئیس صاحب جمهور خواهش می کنم که این .... را هرچه زود تر بدست یک پهلوان بدهید که استخوانهایش را نرم کند، یک وزیر معارف را مانده چنین ابراز نظر، شرم آور است!.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است