کرزی آمریکا ستیز نیست بلکه یک عوام فریب است!
کرزی نسبت به هرکسی این را به خوبی می داند و دوره 13 ساله ریاست جمهوری اش و آنچه را امروز دارد مدیون آمریکا است. با توجه به این همه احسان آمریکا، آیا واقعا کرزی آمریکا ستیز است و یا می تواند یک آمریکا ستیز باشد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۱/۲۷ کد خبر: 131808 منبع: پرینت

حامد کرزی که قبل از سال های 2001 هیچگونه تاثیرگذاری نداشته و نام و فعالیت اش را تاریخ این کشور به صفحه ندارد، یک باره با شفقت و مهربانی و دست نوازش آمریکا به سر و ابرویش با چرخ بال و نیروهای ویژه آمریکایی به افغانستان و تا ارگ کابل بدرقه شد.

از مشوره و دستور، دیدار و ملاقات، جلسه و برنامه، از پوشاک و خوراک تا چشم باز کردن در صبح و خواب رفتن در شب، این آمریکا بود که برای کرزی تنظیم، ترتیب، کنترول و بررسی می کرد. از ریاست اداره موقت و انتقالی تا دو دور انتخابات ریاست جمهوری، حضور آمریکا و حمایت بدون قید و شرط اش از کرزی، فرصت این را مهیا ساخته بود تا او از ارگ کابل مانور دهد.

کرزی نسبت به هرکسی این را به خوبی می داند و دوره 13 ساله ریاست جمهوری اش و آنچه را امروز دارد مدیون آمریکا است. با توجه به این همه احسان آمریکا، آیا واقعا کرزی آمریکا ستیز است و یا می تواند یک آمریکا ستیز باشد؟

یک دولتمرد، سیاست مبتنی بر منافع کشور، یک سیاستگر دیگر هم بر اساس منافع شخصی-گروهی عمل می کند که کرزی از همان سیاستگرانی است که بر محور منافع شخصی اش می چرخد. منطقی است که بگوییم کرزی یک آمریکا ستیز است؟ آمریکایی که امروز مدعی رهبری جهان است، فقط از عینک خودش به کشورهای جهان نگاه می کند.

از دید آمریکا قدرتی در نقشه جهان قابل دید است که احساس کند می تواند بر منافع اش تهدید و خطری باشد. کرزی در یک چنین جایگاهی نیست. بنابراین او نمی تواند آمریکا ستیز باشد و باور دارم هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که در واقعیت امر کرزی یک آمریکا ستیز باشد.

چرا کرزی در سال های اخیر موقف گیری های به ظاهر ضد آمریکایی می گیرد، آن هم در بیشترین اوقاتی که طالبان تروریست و امروز زیر نام داعش مورد حمله قرار می گیرند. کرزی در آخرین اظهاراتش، غنی را متهم به خیانت به دلیل پرتاب مادر بم به اچین جلال آباد کرد اما کرزی جنایتی را که هر روز دارد طالب به حق مردم افغانستان روا می دارد را نادیده می گیرد.

طالبی که شکست خورده بود و دیگر توان ایستادن نداشت، زیر سایه حمایت و نوازش جناب کرزی دوباره جان گرفت و امروز به یک قدرت مقابل حکومت افغانستان تبدیل شده است. آقای کرزی، وقتی امروز ادعا داری که آمریکا نسبت به تامین امنیت افغانستان صادق نیست، می شود از شما پرسید که تا چه اندازه به تامین امنیت در افغانستان صادق بودید؟

جناب کرزی طالبان هر روز در گوشه گوشه افغانستان جنایت می آفریند اما همواره این جنایت ها را نادیده گرفته و فقط به نرخ روز محکوم و تقبیح کرده اید. شخصا هیچ به یاد ندارم بلکه همیشه طالب را برادر خوانده و نوازش کردید.

مردم افغانستان همه صلح می خواهند اما چگونه صلح و به چه قمیتی؟ آقای کرزی طالب که برادرت بود، 13 سال در نظام تحت اداره خودت مردم را کشتند و خون ریختند.

بر فرض که طالب برادر مردم افغانستان باشد، این مردم که با این برادران مشکلی ندارند، همواره تاکید کردند که طالبان شامل پروسه صلح شوند و اگر خواستی وجود دارد می شود از راه قانونی، قانون اساسی را تعدیل کرد. اما آیا می دانی چرا هنوز هر روز برادرانت خون می ریزند؟

به یقیین باید این قدر خون مردم مظلوم، وجدانت را تکان دهد. اما همین قوت شکل گرفته دشمن خونخوار به اراده و نیت جناب شما رنگ گرفت. وقتی ناتو و آیسف در هماهنگی نیروی های کشور عملیات شبانه کرد اجازه ندادید، استفاده از سلاح ثقیل را بر نظامیان کشور منع کردید، عملیات شبانه شان را توقف دادید و زمانی هم که فرماندهان پولیس و ارتش، پیاده به دشمن یورش بردند، ناجوانمردانه تهمت بستی که نسل کشی می کنید و توطیه کردی و همواره دشمن را برادر خواندی.

جناب کرزی این موقف گیری های ضد آمریکایی و نوازش برادرانه ات به دشمن، فقط در همان ولسوالی های دور دست و ناامنی که برادرانت در 13 سال زمامداری شما مردم را در تاریکی نگهداشتند، اجازه ندادند پسر و دخترش به مکتب برود که حتی از مکتب و مدرسه تا دانشگاه شان را به آتش کشیدند و مردم و یک نسل را از دانش و آگاهی روز به دور نگهداشتند خریدار دارد.

آمریکا ستیزی امروز شاید آنجا شنونده داشته باشد ولی تاریخ فردا این را هم قضاوت خواهد کرد. امروز حداکثر مردم افغانستان می دانند، شاید جناب شما به حافظه نداشته باشید اما حافظه این نسل امروز مثل یک مایکروسکوپ عمل می کند و سطرهای تاریخ حکومتداری جناب شما را بیاد دارند، از رسیدنتان به تاج و تخت ارگ کابل تا امکانات دست داشته امروز در حضور و حمایت آمریکا و موقف گیری های بظاهر ضد آمریکایی امروز تان را به خوبی می توانند تحلیل و تجزیه کنند.

کرزی آمریکا ستیز نیست بلکه فقط در نقش یک عوام فریب دارد اکت یک رهبر ملی می کند.

کرزی که در 13 سال طلایی ترین فرصت ها برای افغانستان را کشت و سرنوشت مردم و این کشور را به قمار زد، هنوز هم با موقف گیری های عوام فریبانه برای به بحران رفتن افغانستان تلاش می کند اما دیگر مجال برایت نیست و مردم امروز خوب می دانند.

امان الدین معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی_آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   یک سوال ذهنی!
همین بچه خوانده های کرزی از قبیل ...، وقتی اظهارات و عشق ایشان رابه طالبان خونخوار مشاهده میکنند، چی احساسی دارند؟!

>>>   انسانهاي مزدور و بي وجدان هيچ إحساسي نميداشته باشند
جز احساس شرمندگي و سر افكندگي

>>>   Walid
بمبار امریکا لانه های وحشیان گرگ صفت تان می گردد اغای کرزی ماتم واشک تمساح ریزی می کند پس کرزی از سر دسته گروه های داعیش است ملت رنجدیده از خواب غفلت بیدار.شوند قاتل اولاد هایتان کرزی است شمارا معامله کردن

>>>   محمد اسلم سلیم
کرزی این همه سر وصدا ها را به دستور سازمان استخبارات امریکایی ها براه می اندازد و باغنی هیچ نوع مخالفت ندارد ، بهتراست بگویم که نمی تواند مخالفت داشته باشد زیرا هردو دریک آخور کاه می خورند ولجام هردو غنی و کرزی در دست یک مالک و بادار است

>>>   محمد اسلم سلیم
مشکل در گفتار کرزی نه در فهم مطلب است همین کرزی با طیارات امریکایی و حمایت امریکا 14 سال تمام درین کشور جنایت نکرد به نظر حافظه تاریخی تعدای از دوستان مان بسیار ضعییف است .جنایاتی که در زمان کرزی انجام شده شمارش از هزار ها می گذرد کرزی واقعن خائین ملی و جاسوس و وطن فروش است .

>>>   Salam
ما دو «آرش كمان گير» داريم ، يكى كمان كرزى را كش مى كند و طويل مى سازد و ديگرى از غنى را دراز مى سازد. هردوى اين دو موجود زره يى شرم و حيا ندارند.يكى ديگرش در اين روز ها نور «جلالش» تاجيكان را مى سوزاند.

>>>   اگر اعتراض میکردید 14 سال در قدرت بودید آنوقت برای تحکیم کرسی های شما بمباردمانهای ائتلاف خوب بود و حالا که یک دولت ضعیف خیرات خوار را به میراث گذاشته اید قهرمان بازی میکنید در دوره شما که دوره طلایی حکومتداری بود طالب سرکوب شده را از زندانها رها کردید اگر پاکستان راکت پراکنی کرد سکوت نمودید و شعله های جنگ را در افغانستان سرتاسری ساختید اگر واقعآ آزادی و حاکمیت کشور را میخواهید ملت را زیر یک رهبریت بدون کدام تعصب و قوم پرستی جمع کنید و تفرقه را در بین مردم دامن نزنید ملیت های ساکن کشور را متحد سازید.
تا استقلال اقتصادی پیدا نکنیم و از پول جیب خود وطن خود را اعمار نکنیم هیچ خارجی پروای ما را ندارد برای یکی مان تابعیت کشور خودش را داده و به دیگر دالر بیحساب میدهد با حمایت های مالی هر دو طرف جنگ را تمویل می‌نمایند تا این خانه ویران باشد تا این خاک را به بو برای رقبای خود نشان داده بالای جهان با داری نماید هر نوع اسلحه ساخته شده خود را در این کشور بالای این ملت مظلوم آزمایش میکند و باز هیاهوی رسانه ی و تبلیغاتی بر اه انداخته زور آز مای میکند تا دیگر کشورهای که بی گفتی شان را میکند اخطار داده باشد وای به حال این ملت مظلوم از دست رهبران بی اراده و بی عقل خود در این مدت تقریبآ یک صده زیر تجاوزات گوناگون قرار گرفته است
به امید بیداری ملت و پیدا شدن رهبریت دلسوز وطن بدون کدام تعصب همه هموطن خود را یکسان دوست داشته باشد انشاءالله

>>>   مثل ماشین های دیزلی دیر گرم میآیند.
زمان حکومت خود اینها سربازان آمریکای وارد خانه های مردم شده صندوق لباسهایی زنان را شکسته جستجو میکردند.
کجابود همین غیرت؟

>>>   Amiri
تیم دزدان دوباره قصدفریب دادن مردم راداردوهرشب خیال پلومیزنندتادوباره به قدرت برسند.کرزی خرزی اسپنتاوخلیلی هرکدام دراین روزها یک صدای میکشندآزموده را آزمودن خطاست.

>>>   Abdul Jabar Ariyaee
سکوت خیانت است من اعتراض می کنم*. عنوان نوشته است که از قلم داکتر صاحب سپنتا در هشت صبح به نشر رسیده است.
درین هیچ شکی نیست که دکتر سپنتا یک شخصیت نخبه است، اما همیشه توجیه گر و بلی گوی سیاست های معیوب، ناکام و غیر مردمی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین باقی ماند. دانش را در پای رفاقت ابزاری ریختن خودش خیانت است. شما چرا دیدگاه های انتقادی تان را در باره تقلب انتخاباتی، ستیز با نهاد سازی و ترویج سیاست غیر عادلانه حامد کرزی هیچ گاهی مطرح نکردید.
حالا می خواهید قلم مقدس را برای توجیه حرف های عوام فریبانه رفیق تان استفاده کنید. این خیانت است

>>>   جیلانی جلال
جناب کرزی شما هم از جمله کاسه لیس های امریکا هستید چرا حقیقت را درزمان حکومت خودتان بیان نکردید و مردم افغانستان راعلیه امریکا تحریک نکردید

>>>   حامد کرزی را خائین ملی خطاب کنید!
همدیاران عزیز !
به فعالین شبکه هایی اجتماعی ، جامعه مدنی ، قلم بدستان پیشنهاد می نمایم که :
درهمه مقاله ها ، یادداشت ها گزارشها و اخبار که از حامد کرزی نام برده می شود درکنار نامش لقب با مسما یعنی خائین ملی را نیز بنویسید.
به چه کسانی خائین ملی خطاب می شود؟
فرد ویا افرادیکه برای بدست آوردن منافع شخصی منافع ملی ، استقلال وآزدای کشور را به معامله بگیرد وعملکردش به امنیت ملی داخلی و حیثیت بین المللی کشور صدمه وارد کند ، خائین ملی خطاب می شود.
درین زمینه دلایلی در یادداشت هایی قبلی کرزی را بشناسید و حامد کرزی باید در دادگاه مردمی مورد مجازات قرار گیرد نوشته ام و دلایل فراوان دیگر نیز وجود دارد که در آینده خواهم نوشت .

>>>   کرزی در نقش یک عوام فریب دارد اکت یک رهبر ملی را میکند .

>>>   کرزی آمریکا ستیز نیست چون از برکت همین آمریکا بود که به قدرت رسید بلکه خاین است .
هدف اصلی کرزی تاریخ سازی است میخواهد که نسل های بعدی وی را به عنوان یک آزادی خواه که بدون همکاری و کمک خارجی به قدرت رسیده است بشناسند و برای خود مانند قهرمانان واقعی ، در گوشه از تاریخ افغانستان جا باز کند . خوشبختانه که مردم ما از همه جریانات آگاه اند میدانند که چه کسی خدمت گذار واقعی بوده و پایگاه خیزش اش از کجا بوده است .
احمدی

>>>   کرزی یک عوام فریب و خاین ملی است. کرزی نباید فراموش کند که به تکیه به نیرو های امریکایی وارد افغانستان شد. کرزی یک نوکر وفادار امریکا بوده و است و باید مردم افغانستان دیگر فریب این دلقک و شخص کثیف را نخورند و باید در سدد به محکمه کشیدن این آدم عوام فریب باشند.
ا. م. د. از وزارت خارجه افغانستان

>>>   شاید امریکا این حجاسوس خودرا مامور ساخته تا پای روسیه را در افغانستان بکشد تا بار دوم دچار مصیبت گردد
ر

>>>   دیموکراسی وارداتی امریکا به این نوع یک شخص ضرورت دارد، تا بگویند، در دیموکراسی ما آزادی بیان و اوپوزیتسیون یک امر مهم است. اینها همه فرمایشی های امریکا اند، که مردم را فقط فریب می دهند. اگر روزی امریکا به این ریزرفی ها ضرورت پیدا کرد،انها را به اصطلاح به نام عناصر ملی دوباره در قدرت برسانند. همین حالا مصرف زندگی این کثیف را کی می پردازد؟ همین امریکا.

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند.
با آن همه کمک و پول جهانی افغانستان میتوانست یک کشور آرام شود ولی امروز تحت اداره کرزی آن همه امکانات هم حیف شدو کشور هم هنوز یک خرابه وحشناکی بیش نیست

>>>   بلی شاغلی کرزی، باید یکی از .... های شناخته شده امریکا جلو امریکا را بگیرد. پس شما و آن دیکر خلیلزی دوست شما چرا آرام هستید و کاری نمیکنید؟

>>>   کرزی از همان چشم پاره هایش است که وقتی دوباره بر سر پاهایش ایستاد میگوید من نبودم تو بودی.

>>>   کرزی به حد ناتوان و .... است که نه خود را می شناسد و نه هم خیانتهایش بیادش می آید.کرزی باید همه روزه صد هزار بار به دربار خدای بزرگ استغفار نماید و از مردم که در جنگها با مزدوران پاکستان عزیزان خود را از دست میدهد و یا از دست داده است معذرت بخواهد چونکه عامل تمام کشتار مخالفین آقای کرزی است.
قادرزی

>>>   واقعاءیک تحلیل علمی و به ا ساس واقیعت هاارز یابی شده دیگر مردم افغا نستان حرف های این مکار را نخواهند خورد.

>>>   پدر تروریستان کرزی صاحب :اگر قدرتی بنام امریکا در افغانستان نباشد شما یک لحضه منطقی فکر کنید الحمد الله دو 4 دوره ریاست جمهوری کرده اید نیاز نیست به شما فهمانده شود وخود را به کوچه علی چپ نزنید نبود امریکا نبود افغانستان ودر ضمن برادران شما که هیچ رحمی درحق بهترین مجاهدین بهترین فرزندان این مرزوبوم چی از زن مرد روشنفکر عوام باسواد بی سواد گناه دار وبی گناه نکر دند وراستی چرا اشک تمساح شما موقع حمله به شفاخانه سر دار داود خان حمله به برادران ما در جنبش روشنایی حمله هزاران بی دفاع این کشور نریخت : متوجه باشید که هر فرد افغان یک سیاست مدار وقت است هیچ کس زیر هیچ نامی ملت را فریب داده نمیتواد بااحترام الکوزی از هرات باستان

>>>   هيچ شهروند باوجدان خوش ندارد وطنش زير يوغ بيگانكان باشد وَيَا اينكه وطن و مردمش بخاك و خون كشيده شوند. البته كه ماشين هاي جنگي بيگانه پرست و مزدور شامل مردم ما نيستند. اما مردم بايد فريب اشك تمساح ريختن كرزي مداري را نخورند. بكدام لياقت ودرايت خود ١٤ سال حكمروايي كرد؟ همين نوكري آي آس آي و سيا بود كه اين مردك را به گرده هاي مردم با شرف اين وطن سوار كرد.

>>>   بلی شاغلی کرزی، باید یکی از .... های شناخته شده خود امریکا جلو امریکا را بگیرد. پس شما و آن دیکر خلیلزی دوست شما چرا آرام هستید و کاری نمیکنید؟

>>>   اشک و لابه های کرزی برای داعش و طالب نیست در حقیقت کرزی در صدد آبرویی برای خود است که بتواند در آینده افغانستان بماند و از این طریق خواسته در واقع خودش را بزرگتر از دیگران ببیند و در حق مردم افغانستان چه خوب و بد شان پدری کرده باشد. کرزی انسانی هست که برای رسیدن به قدرت از هیچ چیزی دریغ نمی کند و اینبار هم شاهدیم که از کشته شدن چند خونخوار در اچین خودش را ناراحت جلوه می دهد. سعیدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است