رویدادها و تحولات سوریه در یکشنبه 27 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۶/۱/۲۷ کد خبر: 131816 منبع: پرینت

** براساس اعلام رامی عبدالرحمن مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه، آمار قربانیان حمله تروریستی به منطقه الراشدین به 126 تن رسیده که 109 تن از آن ها اهل شهرک های آزاد شده فوعه و کفریا هستند.
وی با بیان این که 68 تن از قربانیان این حمله کودک هستند، اعلام کرد که شمار افزاد زخمی به صدها تن رسیده و احتمال افزایش کشته شدگان در میان آن ها زیاد است.

** وزارت خارجه فرانسه امروز با صدور بیانیه ای انفجار روز گذشته در منطقه راشدین سوریه را به شدت محکوم کرد.

** بسیاری از علما و احزاب لبنان با صدور بیانیه های جداگانه حادثه تروریستی حمله به اتوبوس های حامل مردم کفریا و الفوعه در سوریه را محکوم کردند.

** سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان جنایت هولناک تروریست های تکفیری در سوریه را به شدت محکوم و با دولت و ملت این کشور و بازماندگان شهدای این کشتار تلخ و وقیحانه ابراز همدردی کرد.

** والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) با تاکید بر این که روسیه بکارگیری سلاح شیمیایی را غیرقابل قبول می داند و محکوم می کند؛ خواستار تحقیق و رسیدگی دقیق و بی طرفانه حادثه شیمیایی خان شیخون شد.
پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز آغاز تحقیقات فوری در خان شیخون و پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه را برای بررسی ادعای ضدسوری آمریکا خواستار شده بود.

** وزارت خارجه عراق امروز با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی هدف قرار دادن اهالی دو شهر کفریا و الفوعه در سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار اتخاذ موضع بین المللی واقعی برای مهار گروه های مسلحی شد که در این بیانیه از آن ها با نام 'گروه های وحشی' یاد کرده است.
روز گذشته براثر انفجار یک موتر بمب گذاری شده در میان اتوبوس های حامل اهالی کفریا و الفوعه در منطقه الراشدین حلب، دهها تن عمدتا زن و کودک و افراد سالخورده کشته و زخمی شدند.
موتر انتحاری با تظاهر به حمل مواد غذایی برای کودکان و غیرنظامیان شهرک های فوعه و کفریا خود را به آنها نزدیک کرده و منفجر شد.

** براساس اعلام یکی از مقام های شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه)، مسکو اطلاعات ارایه شده دولت سوریه مبنی بر انهدام انبار شیمیایی داعش در دیرالزور و در عملیات ایتلاف آمریکایی را قبول دارد و اتهام غرب به دمشق مبنی بر بمباران شیمیایی خان شیخون را رد می کند.
یک مقام وزارت دفاع سوریه در تماس با روزنامه روسی ایزوستیا، حمله هواپیماهای ایتلاف آمریکایی به انبار شیمیایی داعش و کشته شدن شمار زیادی در این عملیات را تایید کرد.

** منابع محلی آگاه در غوطه شرقی دمشق بنا بر شواهد، گزارش دادند که گویا تروریست های حاضر در این منطقه قصد حمله با مواد شیمیایی و گازهای سمی به پایتخت سوریه را دارند.

** حدود پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا وارد مرکز اسکان موقت جبرین در شرق حلب سوریه شدند.
این افراد شنبه شب در چارچوب توافق مبادله شهروندان شهرهای فوعه و کفریا در استان ادلب با افراد مسلح شهرهای مضایا و زبدانی دراستان ریف دمشق به حلب منتقل شدند.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ادعای یک جنرال فراری سوری مبنی بر وجود مقادیر زیادی تسلیحات شیمیایی در سوریه را رد کرد.
یک جنرال فراری سوری به نام ظاهر السکات مدعی شد که دمشق صدها تن تسلیحات شیمیایی را پنهان کرده و از نابود کردن آن خودداری ورزیده است.
لاوروف، می گوید که چرا این جنرال فراری سه سال در باره وجود تسلیحات شیمیایی سکوت و این اطلاعات را پنهان کرده و یکباره به یاد این سلاح ها افتاده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است