مک مستر: حمایت‌های بین‌المللی را حفظ کنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۶/۱/۲۸ کد خبر: 131837 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس‌جمهور با جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا که در رأس یک هیات عالی رتبه آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

به نقل از ریاست جمهوری، این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دوجانب در مورد مناسبات افغانستان و امریکا در عرصه‌های مختلف، امنیت، مبارزه با تروریزم، مسایل منطقوی، اقتصاد، توسعه و انکشاف بحث و تبادل نظر کردند.

رییس‌جمهور غنی ضمن خوش‌آمد به مشاور امنیت ملی امریکا، از کمک و همکاری‌های آن کشور به افغانستان و تلاش‌ها و قربانی‌های سربازان امریکایی در افغانستان قدردانی کرد.

رییس جمهور گفت که تروریزم تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است و اگر برای دفع آن تلاش به موقع صورت نگیرد، بالای زندگی پنج نسل آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

محمداشرف غنی، تروریزم، مواد مخدر و فساد اداری را تهدیدهای جدی در برابر امنیت، ثبات و پیشرفت دانسته، گفت که تروریزم و مواد مخدر معضل جهانی است، پس باید در مقابل آن کشورهای منطقه و جهان مشترکاً و با یک دیدگاه واضح بدون تفکیک تروریزم خوب و بد، مبارزه جدی نمایند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری، اراده قوی دارد و در این خصوص عملاً تلاش‌های خویش را آغاز کرده‌است.
وی تاکید کرد که فساد اداری بالای زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است و ما برای مقابله با آن، تلاش‌های خویش را بیشتر می‌سازیم.

سپس داکتر عبدالله رییس اجرایی با تایید سخنان رییس جمهور، گفت که تروریزم و مافیای مواد مخدر با یکدیگر پیوند دارند و همدیگر را تمویل می‌کنند، پس برای دفع این پدیده‌های خطرناک و شوم، به همکاری و مبارزه مشترک شرکای بین‌المللی به‌خصوص ایالات متحده امریکا نیاز است.

رییس اجرایی گفت که علاوه بر دفع خطر تروریزم، حکومت وحدت ملی در راستای اصلاحات و حکومت‌داری خوب تمرکز و تلاش می‌نماید.
وی افزود که در پهلوی از بین بردن فساد اداری، اصلاحاتی لازم است که تاثیر آن پایدار باشد.

همچنان در این دیدار اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، نرگس نهان نامزد وزیر وزارت معادن، فرید حمیدی دادستان کل، یما یاری رییس اداره تدارکات ملی، نادر نادری رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی و جواد پیکار رییس اداره اراضی در رابطه به مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف و دستاوردهای ادارات مربوطه شان صحبت کردند.

متعاقباً، جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا، از استقبال گرم و مهمان‌نوازی رییس‌جمهور غنی تشکر کرد و تمنیات نیک رییس جمهور ترامپ را به رییس جمهور کشور تقدیم نمود.
وی گفت که در فضا و لحن بحث‌های امروزی به تناسب پنج سال گذشته، فرق قابل ملاحظه آمده‌است و این نشان دهنده روابط و مناسبات نیک و حسنه میان دو کشور است.

جنرال مک مستر خاطرنشان کرد که ما به طور واضح این را درک می‌کنیم که حکومت افغانستان علاوه بر ارزیابی دقیق، در عرصه مبارزه با فساد اداری تمرکز زیادی دارد و در این عرصه نتایج سعی و تلاش حکومت افغانستان محسوس است.

مشاور امنیت ملی امریکا با تایید سخنان رییس‌جمهورغنی، گفت که تروریزم و مواد مخدر برای منطقه و جهان تهدید و خطر مشترک است و برای از میان برداشتن این تهدیدات و خطرات، باید تمام کشورها به طورمشترک و جدی مبارزه نمایند.

مشاور امنیت ملی امریکا، آوردن اصلاحات را مهم خوانده گفت، درخصوص اصلاحات و پیشرفت‌های که در افغانستان صورت گرفته است برای مردم امریکا معلومات و اطمینان می‌دهم.

موصوف خاطرنشان کرد که در نتیجه تلاش‌های مشترک افغانستان و امریکا، اصلاحات آینده باید دوام‌دار باشد و همچنان همکاری و روابط دوستانه کشورهای منطقه با افغانستان تقویت مزید یابد.

مک مستر، آوردن اصلاحات را در ادارات افغانستان مهم و ارزنده توصیف کرده اضافه نمود، امیداور هستیم حکومت افغانستان افرادی را در ادارات مختلف به وظایف بگمارد که برای آوردن اصلاحات متعهد باشند.

جنرال مک مستر افزود که در اثر تلاش‌ها و مبارزۀ مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیروهای بین‌المللی، دیگر مکانی امنی برای تروریستان در افغانستان وجود نخواهد داشت و افغانستان با کاهش نیازمندی‌هایش، حمایت‌های بین‌المللی را حفظ نماید.

وی به نمایندگی از حکومت و مردم امریکا، از تداوم همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف با افغانستان اطمینان داده، گفت که جنرال نیکلسن قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع و سفیر امریکا، با افغانستان علاقمندی و محبت دارند و در این راستا تلاش خواهند کرد.

در اخیر این دیدار رییس جمهور غنی از تداوم کمک و همکاری امریکا با افغانستان که یک‌بار دیگر از سوی مشاور امنیت ملی آن کشور ابراز گردید، تشکری کرده، گفت که آوردن اصلاحات انتخاب ما نه، بلکه مکلفیت مهم ماست و حکومت افغانستان تلاش‌های خویش را در این زمینه، تسریع خواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشاور ترامپ
آمریکا افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   کمک های امریکا به نفع افغانستان است و افغانستان درین شرایط جز
استقنال ار کمک های امریکا و جامعه جهانی راه دیگر ندارد . روس ها
دوست افغانستان شده نمیتواند .
م.کریم اشنا

>>>   نه عاشق روی پدرام شدیم و نه رخنامه گردانش هستم . از پدرام فقط و فقط بخاطر برنامه هایش روی معضله ی خون آشام دیورند ، هویت و فرهنگ و تغییر نظام از متمرکز تمامیتخواه به فدرالیزم غیر متمرکز دفاع کرده و میکنم ....

>>>   جنرال مک مستر نیز پیشنهاداتی در زمینه مبارزه علیه فساد و تولید مواد مخدره برای اشرف غنی نمود که خلاصه آن چنین است:
برای مبارزه علیه فساد باید جیب های تمام کارمندان دولتی دوخته شود و یا پلستر شود.
همچنان ازین که دهقانان کوکنار را در تاکاوی های خانه هایشان کشت میکنند و ما نمیتوانیم آنها را ببینیم،بنأ پیشنهاد میکنم که تاکاوی های خانه های آنان،همراه بمب مادر انفجار داده شود و کشتزار های زیر زمینی آنها نابود شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است