سیاستی غیر قابل پیش بینی ترامپ در قبال افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۱/۲۸ کد خبر: 131841 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا وارد مسکو شد و گفتگوهای داغ در ارتباط با قضیه سوریه ادامه دارد.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،داکتر لطیف نظری استاد روابط بین الملل در برنامه «تحول» در خصوص نقشی که روسیه می تواند در افغانستان داشته باشد گفت: اظهاراتی که طی روزهای گذشته از آدرس وزارت خارجه افغانستان صورت گرفته بیانگر این نکته می باشد که حکومت افغانستان نگران این مساله است که ترامپ سیاستی غیر قابل پیش بینی دارد و سیاست وی، هنوز هم در مورد افغانستان روشن نیست و حتی مطالعات نشان می دهد که شماری از قرار دادها از سوی آمریکا در حالت تعلیق درآمده است، بخصوص در وزارت دفاع، این مساله افغانستان را به یک درک جدید رسانده است که در عین زمانی که با آمریکا روابط استراتژیک و پیمان امنیتی دارد و آمریکا بزرگترین حامی مالی افغانستان است نقش روسیه را افغانستان باید به رسمیت بشناسد.

استاد دانشگاه افزود: روس ها از نگاه تاریخی به افغانستان یک نگاه ژیوپولتیک داشته اند، بحصوص در حوزه شمال افغانستان، بنابراین اگر قرار باشد روند صلح تحریک شود، باید روسیه در آن نقش داشته باشد اگر قرار باشد بحث مبارزه با تروریزم دنبال شود نقش روسیه عملا باید به رسمیت شناخته شود ولی تا حالا طی یک ونیم دهه گذشته روس ها همانند آمریکا خواستار این هستند که در تحولات امنیتی افغانستان نقش فعال داشته باشند و در ساختار سیاست افغانستان مانند آمریکا بتواند مانند یک بازیگر ژیوولتیک تاثیرگذار باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   یک چیزی را که من میدانم و ترامپ نیز میداند،این است که چوکی ریاست جمهوری امریکا چهارسال و یا نهایتاً هشت سال است و مثل یک تکه لاتری است.
اگر در همین چهارسال و یا هشت سال،مثل قمار باز ها ،میدان را لوف و جارو کردی خوب،در غیر آنصورت،این موقعیت طلایی دیگر نصیب آدم نمیشود.
بنأ سیاست های او نظر به منافع شخصی است و اخطار هایش از مکسیکو گرفته تا به اتحادیه اروپا و چین و کشور های اسلامی ،در دوران مبارزات انتخابی اش زیاد بود.
حالا که به قدرت رسیده است،از تمام این رهبران به امریکا دعوت کرده است و برایشان میگوید که پرتا ذه میدان!چند داری و چند میتی.
و بدین ترتیب تمام دشمنی ها به دوستی تبدیل میشود.
در مورد افغانستان نیز سیاست اش تغیر پذیر خواهد بود.

>>>   ترامپ شاگرد بوش ولی کله خراب تر از او مردم افغانستان لطفآ متوجه جان خود و اولاد تان باشید .......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است