رویدادها و تحولات سوریه در دوشنبه 28 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۰    ۱۳۹۶/۱/۲۸ کد خبر: 131855 منبع: پرینت

** دو خبرنگار خبرگزاری 'آنا نیوز' جمهوری خودخوانده آبخازیا، هنگام سوار شدن به چرخبال در منطقه دیرالزور سوریه، هدف تیراندازی تروریست های داعشی قرار گرفته و زخمی شدند.
آبخازیا منطقه ای در غرب گرجستان است که پس از فروپاشی شوروی از این کشور به طور یکجانبه اعلام استقلال کرد.

** ایتلاف آمریکایی در سوریه بار دیگر به جای بمباران مواضع تروریست‌ها، منازل مسکونی غیرنظامیان سوری را هدف قرار داد.
در حمله هوایی ایتلاف آمریکایی به منطقه 'البوکمال' در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه هشت تن از شهروندان سوری کشته شدند.

** صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بامداد دوشنبه در واکنش به انفجار تروریستی روز شنبه منطقه الراشدین حلب، خواستار حمایت جدی جامعه جهانی از کودکان سوری شد.
در حمله تروریستی روز شنبه در نزدیکی حلب بیش از 60 کودک کشته شدند و این جنایت عزم و اراده جدی برای رسیدن کمک به دست تمام کودکان سوریه را می طلبد.

** وزارت خارجه سوریه در واکنش به انفجار تروریستی روز گذشته در منطقه الراشدین حلب، طی دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت بر ضرورت تلاش جامعه جهانی همگام و هماهنگ با دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
در این دو نامه از دبیر کل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت خواسته شده است تا دولت های حامی تروریست ها بازخواست شوند.

** ارتش و نیروهای مردمی سوریه، پس از پاکسازی شهرک صوران واقع در حومه شمالی حماه از تصرف تروریست ها، در ادامه پیشروی خود در این مسیر منطقه 'تل بزام' واقع در شمال این شهرک را از اشغال گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است