رویدادها و تحولات یمن در دوشنبه 28 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۲    ۱۳۹۶/۱/۲۸ کد خبر: 131856 منبع: پرینت

** ساندرا بلیمینکامب مدیر دفتر بانک جهانی در یمن امروز ضمن ابراز نگرانی عمیق از نبود امنیت غذایی در این کشور، نسبت به برقراری صلح در یمن و از آغاز طرح بازسازی این کشور به محض پایان جنگ اظهار امیدواری کرد.
وی تاکید کرد که به محض پایان جنگ، همه ابزارهای بانک جهانی را برای کمک به مردم یمن در زمینه برقراری صلح پایدار از طریق تهیه منابع ملی، مشورت و حمایت فنی از دولت به کار خواهیم گرفت تا زمینه اشتغال زایی برای یمنی ها و برقراری ثبات در این کشور فراهم شود.

** هیات بلندپایه علمای درباری آل سعود امروز با انتشار فتوایی ضمن این که نبرد با ارتش یمن و نیروهای داوطلب مردمی جنبش انصارالله را شرعا جایز دانست، از نبرد با یمنی ها به عنوان جهاد فی سبیل الله نام برد.
علمای درباری سعودی تا کنون بارها با صدور فتوا تجاوز علیه یمن و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع این کشور توسط ایتلاف عربی به رهبری عربستان، حاکمان آل سعود را توجیه کرده اند.

**یگان مهندسی ارتش یمن و انصارالله پس از شناسایی سه موتر نظامی شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی و فراری منصور هادی و ایتلاف سعودی در شمال صحرای میدی، با شلیک چند راکت آن ها را هدف قرار دادند که در جریان این حمله تعدادی از مزدوران ارتش عربستان کشته یا زخمی شدند.

** شورای عالی اتحادیه سازمان‌های جامعه مدنی یمن، شرکت گسترده مردم یمن در راهپیمایی روز چهارشنبه هفته جاری، در اعتراض به حمله به بندر مهم 'الحدیده' و بستن آن را خواستار شد.
این شورا امروز طی یک نشست خبری در صنعاء از همه قبایل و فرمانداری های صنعا، المحوریت و الحدیده خواست که از راهپیمایی که چهارشنبه آینده با عنوان 'نان' برگزار می شود، حمایت کنند.

** منابع امنیتی یمن از هلاکت 15 نفر از مزدوران سعودی به دست تک‌تیراندازان ارتش یمن و نیروهای انصارالله در استان مأرب خبر دادند.
نیروهای تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله طی هفته‌های اخیر تعداد زیادی از عناصر مزدور و نیروهای مرزی عربستان را در مرز یمن به هلاکت رساندند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است