چکش تعصب و خودکامگی ارگ بر سر احمد ضیا مسعود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131885 منبع: پرینت

ضیا مسعود در جریان انتخابات ریاست جمهوری به باور اینکه تابو شکنی کرده باشد در پهلوی تیم اشرف غنی قرار گرفت.

شاید مسعود نمی دانست که بالاخره چکش تعصب و خودکامگی ارگ بر سرش حواله خواهد شد و شاید نمی دانست که عهد و پیمان اشرف غنی به همه یارانش تا رسیدن به قدرت است.

از سویی دیگر جناب مسعود بعضی اوقات نابسامانی های حاکمیت را با رسانه ها شریک می ساخت. جناب مسعود باید می دانست که اشرف غنی غیر از حرف و سخن خود نه به سخن کسی دیگر باور دارد و نه تحمل شنیدن حرف دیگران را دارد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود_ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   سعیدی توهم از دولت مینالی به کدام لیاقت بچه خودت سفیر شد ؟
نصرت الله اریامهر ازکابل

>>>   کسانیکه بد غنی را میگویند از همانها چندین نفر بی لیاقت در پست های مهم دولتی وظیفه اجرا مینمایند اینها دست به کاسه و مشت به ابرو در مقابل غنی هستند خوبست حق گفته شود اگر انگشت انتقاد بطرف غنیست بدانید که 4 انگشت دیگر تان بالای خیانت های خودتان شهادت میدهد تا بحال در هیچ یک از دوره ها کسی 10 نفر را به اتهام فساد نگرفته بود که آنهم افراد ضیا خان و عبدالله جان باشد بیائید صرف نظر از قوم گرائی حقیقت را بگوئیم اگر غنی را بحالش بگذارند صداقت میکند ولی افسوس که دولت چند پارچه است .
حقیقت یاب

>>>   هاهاهاهاهااها چه کار نیکی
قیام

>>>   اشرف غنی خوب کار کرد احمد ضیامسعود به درد دولت وملت نمی خورد غیر از تعصب دیگر کدام کاری نداشت آفرین به اشرف غنی که این کار راکرد
ع ل م ت

>>>   آيا جذب امرالله صالح در حكومت در بدل عزل احمد ضيا مسعود طراحي شده؟
هارون معترف

>>>   احمد ضیا مسعود تحصیل و تجربه بایستی ندارد
جانان احمد زی

>>>   همین دولت ....اشرف غنی، دولت طالب و داعش است !
نبشته از : عمر راوی .
هر قدر حوصله کنی که چیزی نگویی و کسی را از همتبارانت نرنجانی ، اما سر انجام ناچار می شوی که بگویی و بنویسی که از برای خدا چرا میگویید که هرگونه ضعیف ساختن دولت اشرف غنی به معنای ضدیت با منافع ملی ماست ؟! چرا هنوز هم میگویید بدیل و جانشین این دولت ، طالبان و داعشیهاست؟! چرا میگویید هیچ گزینه دیگری نداریم جز اینکه از همین دولت حمایت کنیم ، با همین دولت همکاری کنیم ، برای بقای همین دولت از هیچ کوششی دریغ ننماییم ؟!

مگر این دولت ....و پشتونیستی و تکقومی ، خودش دولت طالبی و داعشی نیست ؟! مگر اشرف غنی و حنیف اتمر طالب - داعش و پشتیابان آنان نیستند ؟! مگر تمام چهره های شناخته شده ای طالبان ، حزب اسلامی و غیره در تمام بخش های این دولت ....صاحب قدرت و صلاحیت نیستند؟!

شاید به خاطر اینکه خود دولت به صورت رسمی فرمان قتل عام مردم را نمی دهد، شما فکر می کنید که طالب - داعش نیست . اما آن قتل ها را ، آن جنایت ها را ، به همکاری و موافقت اشرف غنی و کرزی و اتمر و دیگران ، طالبان و داعش در هرجای که دست شان می رسد انجام می دهند. یعنی این دولت پلید ، نیرو های مسلح طالب و داعش خود را برای سرکوب و کشتار مردم در همه جا دست باز رها کرده اند و همان کار های طالبی- داعشی را که شما مردم را از آن می ترسانید همین اکنون در خیلی جای های افغانستان اجرا می کنند.

در افغانستان ، یک نیروی کلان پشتونیستی - افراطیت مذهبی در یک ترکیب پیچیده و چند چهره حاکمیت دارد. طالب ها - داعشی های نکتایی دار و بی نکتایی که دولت را در دست دارند، از طالبها - داعشی های به ظاهر بیرون از دولت یکی استند.

اینکه شما طوری نشان می دهید که این دولت غیر از طالب - داعش است و اگر سقوط کند طالب و داعش به قدرت میرسد، به چشم مردم خاک می پاشید و مردم را از یک موجود موهوم می ترسانید. حقیقت این است که طالب و داعشی بیرون از همین مجموعه ای خبیثه ای که ذکرش رفت در افغانستان وجود ندارد. مردم ما همین اکنون تحت حاکمیت همان نیروی استند که شما مردم را از آن می ترسانید .

چند روز دیگر هم صبر کنید و همین تیوری های مزخرف تان را به گوش مردم پف کنید، همین اشرف غنی ها ، کرزی ها ، اتمر ها ، بیخی علنی و آشکار ، در درون یک ساختار، تمام جلوه های ظاهری این دموکراسی فرمایشی و نمایشی را نیز از میان می برند و همان نظام تکقومی ، سوپرفاشیستی ، دیکتاتوری و سرکوبگر را که از کشته ها پشته ها سازند، بی هیچ تشویش و بی هیچ نگرانی برقرار خواهند ساخت.

انصاف کنید، دست از توجیه کردن خیانت های این دولت کثیف بردارید و مردم را هنوز هم به حمایت کردن از این دولت تشویق نکنید. مردم ما از همین طرز نگاه های شما بزرگترین ضربه ها را می بینند. من نمی دانم که شما به چه چیزی این دولت میخواهید مردم را امیدوار سازید؟! چند تا چوکی و چند مقام پوچ و بی صلاحیت و نمایشی که به بعضی از شما رسیده است ، نمی تواند نشانه خوب بودن و غیر طالبی- داعشی بودن این دولت باشد. اطمینان داشته باشید که اگر این دولت در یک چهره کلی خالص طالبی - داعشی اش هم ظاهر شود، برخی از شما مشاطه گران را یگان چوکی گک ها و مقامک های توهین آمیز و بیهوده را خواهند داد.

ماهیت و جوهر یک نظام و یک دولت و یک ساختار را از روی اینکه چند نفر از ما و از خانواده ما در آن حضور دارند نباید تعیین و تشخیص کنیم. ماهیت دولت ها و ساختار های سیاسی ، از برنامه ها ، هدف ها ، کارکرد ها و شاخصه های اساسی و اصلی شان معین میگردد. شانزده سال گذشته نشان داد که این دولت دستنشانده ای امریکا جز اینکه برای احیای حاکمیت تکقومی پشتونی تلاش کند دیگر هیچ هدف و آرمانی نداشته است. شما به ناحق به روی سیاه این دولت منفور سرخی و سفیده نمالید و به حیث آرایشگران آن نقش ایفا نکنید. بگذارید که مردم برای نجات خود از دست این اهریمنان به پا خیزند و خود را از شر این جرثومه های فساد رهایی بخشند. خیر است که منافع شخصی شما عزیزان در این جریان از دست رفت .

مردم ما ، باید پس از این به هیچ صورت از این دولت سیاهکار و جنایت پیشه امید و توقع خوبی و بهروزی نداشته باشند. بهترین کار این است که تمام نیروهای مردمی و عدالتخواه ، با هم متحد شوند و این دولت پوشالی و ضد مردمی را ، با مجموعه نیرو های فاشیستی - طالبی - داعشی اش ، از تمام راه ها و به همه شکلها زیر فشار قرار دهند ، برضد شان در تمامی شکلهای ممکن ، در داخل و خارج کشور برزمند. حتا جا دارد که مردم دولت مستقل خود را بسازند و تمام جوانان ما را از ارتش و پولیس ، از زیر فرمان اشرف غنی و حنیف اتمر خارج سازند و به جای اینکه به ناحق در دام های رنگا رنگ به خاطر یک سراب و فریب کشته شوند ، درست و اساسی در مقابل همه نیروی های متحده ای ضد مردمی دولت غنی - طالب ، بجنگند.

اگر جوانان غیر پشتون شامل در ارتش و پولیس، تحت فرماندهی یک ستاد مردمی تفنگهای خود را به سوی غنی- طالب بچرخانند، غنی و شرکای طالب - داعش - گلبدینی اش یک ماه هم در کابل دوام نمی آورند و بدون شک در مدت چند سال یک بخش بزرگ کشور از آلوده گی حضور آنان پاک خواهد شد . جوانان ما به هر صورت هر روز در دامهای دروغ غنی- اتمر دسته دسته به کشتارگاه های طالب - داعش می روند و کشته می شوند، پس بهتر است که برای دست یابی به عدالت و دفاع از نوامیس خویش یکبار دیگر قیام کنند و به مبارزه همه جانبه ای مرگ و زنده گی مبادرت ورزند.
با سپاس
تاجیکم با تاجیکانم زنده ام
عمر راوی .

>>>   هاهاهاه
خدا که می شرمانند مثل احمد سیدی می باشند. چکش تعصب؟؟؟؟؟ اګر اشرف غنی متعصب هست پس شما چرا قیام نمیکنید؟؟ اګر طالب هست چرا قیام نمیکنید؟؟؟ اګر قیام نمکنید دلیل را واضح سازید البته این نوشته شما ګواهی میدهد که وطن و ملت و دین به شما ارزش ندارد دلیل دیګر بدون امر امریکا و پول چیزی دیګر هست؟ چون اصل معیار های شما همین هاست

>>>   "سزاي قروت آب گرم"

>>>   از افراد با استعداد تحصلگران پنچشیر یان باید در اولیت حکومت وحدت ملی باشد نه براران کم بی تحصیل احمدشاه مسعود و نه بچه مسعود و یابچه فهیم ما پنچشیریان از برکناری احمدضیا خیلی خرسند هستم و این کار یک کام نیک در اصلاح حکومت داری خوب است. افراد بی سواد کم تحصیل پنچیر باید از کوچی مهم دولتی برکنار شوند. به نمایندگی از مردم شریف پنچشیر

>>>   صد چكش زرگر يك چكش آهنگر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است