پاکستان 338 پاسگاه در امتداد دیورند ایجاد می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131896 منبع: پرینت

ارتش پاکستان اعلام کرده است که در مجموع 338 پاسگاه امنیتی و برج نظارتی در تمام خط دیورند ایجاد می کند.

به نقل از تمدن، جنرال آصف غفور، سخنگوی اردوی پاکستان گفته است که تاکنون 42 پوسته امنیتی و قلعه در امتداد مرز دو کشور اعمار شده است و کار بالای سه پوسته امنیتی جریان دارد.

به گفته مقامات پاکسانی در سرتاسر خط دیورند بیشتر از 2400 کیلومتر حصار و موانع امنیتی احداث می کند.

افغانستان مرز دیورند را به عنوان مرز رسمی میان دو کشور قبول ندارد و با احداث موانع مرزی به شدت مخالف است، درهمین حال سخنگوی اردوی پاکستان می گوید که این حصارها در قلمرو پاکستان ایجاد می شود و هیچ کسی حق اعتراض ندارد.

این اظهارات پس از سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به پاکستان صورت می گیرد و غفور به نقل از مستر گفته است که وی مبارزه پاکستان با دهشت افکنی را ستایش کرده و کنترل و مدیریت مرزها را ضروری دانسته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   کاری خوبی است.

>>>   امریکا باید چند بمب دیگر بر سر طالبان وداعش بزند

>>>   42 پاسگاه ساخته شده بالای 3 پاسگاه دیگر کار جریان دارد که مجموعی 338 پاسگاه از طرف پاکستان در مرز اعمار میشود متائسفانه که هنوز هم یکتعداد خود را فریب داده دعوای { لړ و بړ } لوی پشتونستان {افغانستان} میکنند که مضحک و شرم آوراست.

>>>   خوب میکند

>>>   حکومت افغانستان باید به پاکستان جنرال طاقت و اسماعیلیون را معرفی کند تا در یکی از پوسته های مهم به حیث قوماندانان اجرای وظیفه کنند تا امنیت کشور ما تأمین شود . این کار باید سالها پیش صورت میگرفت چون افغانستان توان انجام این کار را ندارد تا از سرحداتش حمایه کند .

>>>   برای پدرام چشم روشنی بدهید!!!!!!!

>>>   ایجاد همین پاسگاها وسرانجام ایجاد دیوار بین افغانستان و پاکستان، رسمیت یافتن خط دیورند در عمل است.گرچه این خط مرزی بیش از یک قرن است که هویت رسمی دارد.

>>>   كار خوب است، با عث امنيت منطقه خواهد شد. خدا كند كه بتوانند مناطق نام نهاد آزاد، را هم در تصرف عام و تام خود بياورند، كه ديگر فراري هاي دنيا، قاچاقبران و دزدان و ترورستان جاي نداشته باشند،

>>>   براستی پاکستان اصلا به افغانستان فکر می کند؟افغانستان چه بخواهد وچه نخواهد خط دیورند رسمی است. اگر هم نباشد افغانستان با کدام توانای می تواند ادعا کند جز چند وقت یکبار غور زدند مفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است