اشرف غنی، هم رزم روزهای سخت خود را برکنار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131899 منبع: پرینت

"مرا با شما چه كار؟ اكنون همه دوشيزه های لندن مشتاق بوسيدن دو لب من هستند."

اين سخنی است كه "رمزی مک دونلد" يكی از چهره های سياسی در تاريخ بريتانيا خطاب به رفيق، دوست و همرزم قديمی خود آقای اسنوودن گفته است.

از مک دونلد در ادبيات سياسی جهان به عنوان يک چهره فرصت طلب ياد می شود؛ كسی كه وقتی به قدرت رسيد همرزمان خود را تنها گذاشت و توهين و تحقير كرد. فرصت طلبی نوع شخصيت و كركتر است؛ كركتر منفی ای كه بی اعتمادی را ترويج می كند.

متاسفانه طوری كه ديده می شود برخورد اشرف غنی با احمد ضيا مسعود نيز در همين چارچوب قابل تعريف است. احمدضيا مسعود همرزم روزهای دشوار غنی بود. او در وقتی در كنار غنی ايستاد كه تيم تحول و تداوم به علت عدم حضور يک چهره تاجيك تبار - از فقدان مشروعيت رنج می برد. او در هنگامی از غنی حمايت كرد كه همه همسنگران او در زير چتر اصلاحات و همگرايی گردهم آمده بودند.

بنابراين من به صراحت گفته می توانم كه بركناری احمد ضيا از وظيفه اش - آن هم بدون ارایه توضيح - در حقيقت تعبير ديگر "مرا با شما چه كار؟" مک دونلد است.

كسی كه از چنين برخوردی بيشترين زيان را خواهد كرد، غنی و تيمش خواهد بود. ارگ رياست جمهوری به اين تصور نباشد كه بركناری احمدضيا يک امر خيلی بی هزينه است. هزينه اش اين است كه در انتخابات آينده دوباره هيچ كسی بالای شان اعتماد نخواهد كرد.

خواهش ما از ارگ رياست جمهوری و قصر سپيدار اين است كه هر چه به زودی علل، عوامل و دلايل اين بركناری را توضيح بدهند و همچنان آقای عبدالله بايد توضيح بدهد كه چرا و چگونه با اين امر موافقت كرده است. مگر ممكن است بركناری معاون جمعيت و برادر قهرمان ملی بدون توافق او صورت گرفته باشد؟

عبدالشهيد ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود_غنی
نظرات بینندگان:

>>>   کار خوب کرد همه این افراد که در طول 15 سال نگذاشتند حکومت درست شود را دور کند ویک حکومت سالم بسازد این دزد هارا رهخصت کند

>>>   حامیان کرزی ومخالفان حمله امریکا حامیان طالبان وداعش هستند

>>>   اگر بمب بر سر داعش وطالبان ومردم حامی انها ریخته نشود .!؟
بر سر مردم تاجیک وهزاره وازبک که برای صلح وابادی وطنشان تلاش میکنند بریزند؟؟!!!!!!

>>>   برای هر کس که در این وطن است واضع ومشخص است که پشتونها در هرجا وهر مقام باشند حامی طالبان وداعش وتروریست است .پس چرا بعضی ها حمله امریکا بر این وطن فروشان را محکوم میکنند.؟؟؟؟!!!!!

>>>   شما میتوانید ناک را در درخت بویی پیوند کنید وازان ناک بگیرید ولی ریشه بویی را تغیر داده نمتوانید از ریشهء بویی بویی. بویی میروید نه ناک. اگر فهمیده باشید توضیح دهید .لطفا
آ.م.ا.کابل

>>>   محمد اکرام اندیشمند
کسانی که عقلانیت سیاسی ندارند، در سیاست، فاقد داعیه و فاقد برنامه و دید استراتژیک هستند، از سیاست کنار بروند. این، به سود شان است و به منفعت مردمی است که در پشت سر آن ها سرگردان و درمانده می گردند و عمر خود را عبث می گذرانند.

>>>   اوففففف عجب کاری شد، او که آرمان به نام مسعود و از خانواده بهترین شخصیت ملی کشور چنین کاری کردخوبش شد.
او که از گذشته (نادرغدار و حبیب الله شهید) پند نگرفته خوبش کردند.
به او توصیه میکنم که آدم سنگ را در سنگتوله پدر می اندازد نه بر بیگانه.
حال هرچه بدی کرده یی نگو که جنگ داخلی را شروع میکنم چرا که سگ هم در پهلوی تو استاد نمیشه، بیا خاک کف پای مردم خوده به زبانت بلیس تا مردم خیانت تو را ببخشایند تا تو در آینده منحیث عضو مردم خود شوی وگرنه تو هیچیزی نیستی و نمیشوی بخیر.
ع.ق/شهرداری کابل

>>>   مردم برکناری "برادر قهرمان ملِ"؟! و "داماد قهرمان صلح" را جشن میگیرند.

>>>   این هم رزم روزهای ست تنبل بیسواد مفت خور برکنار کردن شان کار خوب شد .
از ونچشیر

>>>   خیلی خوب است حال تان ازین بدتر.ازخدواند میخواهیم که نه زمین برای تان جای بدهد نه آسمان .همیشه تشنه قدرت باشید.وهمیشه یکی دیگرخودرا بکوبید شما اشراربی فرهنگ . درکوه ها کلان شده اید چقدر دانش وچقدر اهلیت دارید؟ خود بگویید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است