رویدادها و تحولات بحرین در سه شنبه 29 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۳    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131909 منبع: پرینت

** دادگاه های رژیم آل خلیفه، دومین جلسه درخواست وزارت دادگستری در خصوص انحلال جمعیت کار ملی دمکراتیک 'وعد' را به 30 آوریل به تاخیر انداختند.
دادگاه بزرگ اداری روز گذشته ضمن بررسی درخواست وزارت دادگستری درخصوص انحلال جمعیت وعد، مدعی تخلف، حمایت از تروریسم و خشونت توسط این جمعیت شد.
انقلابیون بحرینی علت درخواست وزارت دادگستری در خصوص انحلال جمعیت وعد را عضویت ابراهیم شریف دبیرکل سابق جمعیت وعد در آن، برگزاری مراسم عزاداری شهدا، اعلام همبستگی با دبیر کل الوفاق، مخالفت با انحلال جمعیت الوفاق، نامیدن قانون اساسی 2002 به فرمایشی اعلام کردند.

** مرکز حقوق بشر بحرین در توئیتی ضمن انتقاد شدید از رویکرد ضدمردمی رژیم آل خلیفه بر لزوم پایان آن تاکید کرد.
مرکز حقوق بشر بحرین روز دوشنبه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به این مساله که تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی با حمله پلیس ضدشورش و نیروهای امنیتی آل خلیفه مواجه می شود، نسبت به ادامه این رویکرد به رژیم آل خلیفه هشدار داد و از این حکومت خواست تا ضمن تغییر این رویکرد ضد مردمی، به حقوق قانونی شهروندان احترام بگذارد.

** رژیم آل خلیفه روز دوشنبه با افزایش اقدامات ظالمانه علیه شیعیان بحرین به ویژه اهالی شهر شیعه نشین حمد مانع برگزاری مراسم عزاداری یکی از مراجع شیعه شد.
شیعیان بحرین همچنان از افزایش فشارهای رژیم آل خلیفه علیه آن ها از زمان سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور شکایت دارند.

** رییس جمهوری فیلیپین در نخستین سفر خود به منطقه خاورمیانه، 21 پیمان تجاری به ارزش 925 میلیون دالر با سران کشورهای بحرین، عربستان و قطر امضا کرد.
رامون لوپز وزیر تجارت فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد که پیش بینی می شود این پیمان ها منجر به 26 هزار فرصت شغلی در کشورش شود.

** سازمان عفو بین الملل پس از اعلام حکم دادگاه تجدید نظر بحرین در خصوص چهار سال زندان شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور با صدور بیانیه ای آزادی فوری وی را خواستار شد.

** وزیر امور خارجه بحرین در اظهاراتی با اشاره به رد و بدل شدن پیام های دوجانبه میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس از طریق کویت بر پیشبرد و ادامه گفتگوهای سیاسی با تهران تاکید کرد.

** مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در توئیتی با درخواست توقف مجازات اعدام از سوی دستگاه قضایی آل خلیفه، تاکید کرد که هیچ شهروندی نباید مبتنی بر اعترافات (اجباری) تحت شکنجه و بازجویی، محاکمه شود.
براساس گزارش منتشره از سوی این نهاد حقوق بشری، رژیم آل خلیفه طی سال 2016 میلادی یک هزار و 300 نفر از مردم بحرین را دستگیر کرده که در میان بازداشت شدگان 187 کودک نیز حضور دارند.

** مردم بحرین شنبه شب در اعتراض به سیاست های ظالمانه و نقض حقوق بشر رژیم آل خلیفه با تجمع در محل برگزاری مسابقات جهانی اتومبیل رانی فرمول1 بحرین با آتش زدن لاستیک ها، بلیط ها و پوسترهای تبلیغاتی این مسابقات، مخالفت و انزجار خود از همکاری برگزارکنندگان این مسابقات با رژیم سرکوبگر آل خلفیه را اعلام کردند.
انقلابیون بحرینی اقدام مقامات بحرینی در برگزاری این مسابقات را تبلیغات مداوم برای چشم بستن بر اوضاع این کشور که روزبه روز از زمان آغاز اعتراض ها در سال 2011 تاکنون بدتر می شود، دانستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است