رویدادها و تحولات یمن در سه شنبه 29 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۵    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131910 منبع: پرینت

** براساس اعلام منابع خبری در یمن، نیروهای ارتش یمن یک فروند هواپیمای ترابری نیروهای ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان را در شمال پادگان تداوین در استان مآرب واقع در شمال شرق یمن سرنگون کردند که بر اثر آن 13 نظامی کشته شدند.

** منابع پزشکی یمن امروز با اعلام گسترش بیماری مسری و عفونی 'تب دِنگی' در جنوب شرقی این کشور، تاکید کردند که بیش از 4 هزار یمنی تنها در استان شبوه به این بیماری مبتلا شده اند.
به گفته ناصر المزرقی مدیر کل دفتر بهداشت استان شبوه یمن، طی دو سال گذشته 80 شهروند یمنی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

** صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) ضمن اشاره به تعطیلی اکثر مدارس یمنی به دلیل جنگی که بیش از دو سال به این کشور فقیر عربی تحمیل شده است، نسبت به محرومیت حدود 70 درصد از کودکان یمنی محروم از آموزش ابراز نگرانی کرد.

** عربستان و ایتلاف عربی با تجاوز زمینی، هوایی و دریایی به یمن طی بیش از دو سال گذشته و تخریب و نابود سازی مرکز تولیدی و اقتصادی این کشور، سبب بروز بحران اقتصادی و اجتماعی شدید در یمن شده است.

** جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل در یمن پس از دیدار و گفتگو با عاروف الزوکا دبیرکل حزب کنگره مردمی یمن در صنعا، در خصوص بروز فاجعه انسانی در صورت هرگونه حمله کشورهای متجاوز علیه یمن به بندر الحدیده هشدار داد.
وی در این دیدار اعلام کرد که فعالیت انسان دوستانه این نهاد بین المللی در یمن به اندازه فعالیت سیاسی آن سخت است.

** منابع یمنی امروز از فرار 11 زندانی متهم به ارتکاب قتل و محکوم به اعدام، همچنین عضویت تعدادی از آن ها در گروه تروریستی القاعده از زندان مرکزی عتق در استان شبوه واقع در جنوب یمن خبر دادند.
گزارش ها حاکی است که عملیات تعقیب و گریز در شهر عتق استان شبوه واقع در جنوب یمن برای دستگیری زندانیان فراری ادامه دارد.

** درگیری نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله با عناصر مسلح وابسته به دولت مستعفی یمن در شرق شهر بندری المخا در استان تعز، به هلاکت بیش از 30 مزدور سعودی منجر شد.

** یگان موشکی و توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع نظامیان سعودی در نجران عربستان حمله کردند که در این عملیات یک مرکز فرماندهی ارتش عربستان و مواضع نظامیان این کشور در منطقه الثویله با توپخانه و موشک های کاتیوشا یمنی منهدم شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است