رویدادها و تحولات عراق در سه شنبه 29 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۷    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131911 منبع: پرینت

** ایرج مسجدی سفیر جدید کشورمان در عراق، بعد از ظهر امروز در میان استقبال جمعی از مسئولان کشوری و دیپلمات ها و روسای نمایندگی ها ایران در عراق وارد بغداد شد.
مسوولان ارشد وزارت خارجه عراق ضمن استقبال گرم و دوستانه از ایرج مسجدی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بغداد، ابراز امیدواری کردند که روابط دو کشور در دوره ایشان بیش از پیش گسترش پیدا کند.

** عمار حکیم رییس ایتلاف ملی عراق، صبح امروز وارد قاهره پایتخت مصر شد و طی دیداری با عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری این کشور در قصر الاتحادیه واقع در مصر جدید، تحولات اوضاع جاری عراق، راه های تقویت همکاری های دو طرفه و بررسی پرونده های منطقه ای دارای اهتمام مشترک را مورد ارزیابی قرار داد.

** فردوس العوادی از نمایندگان پارلمان عراق امروز با صدور بیانیه ای با انتقاد از این که نیروهای آمریکایی با طولانی کردن جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق، در روند آزادسازی شهر موصل کارشکنی می کنند از دولت خواست برای مقابله در برابر این کارشکنی ها سکوت را بشکند.
وی تاکید کرد که نیروهای آمریکایی گاهی با هدف قراردادن نیروهای ارتش و گاه نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی و گاه هم با پرتاب کمک ها به گروه تروریستی داعش درصدد طولانی کردن جنگ با این گروه تروریستی در عراق هستند.

** جواد الطبیباوی یکی از فرماندهان الحشدالشعبی عراق امروز از کمک های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای آمریکایی برای داعش در استان نینوا خبر داد و تاکید کرد که آمریکا با این اقدامات به دنبال طولانی کردن جنگ در عراق است.
وی ضمن تایید پرتاب کمک از سوی هواپیماهای متعلق به آمریکا به تروریست ها در غرب تلعفر، این سیاست آمریکا را تقویت گروه تروریستی داعش و دلیل محکمی برای اثبات بی اساسی ادعای آمریکا مبنی بر جنگ علیه تروریسم دانست.

** وزیر منابع آبی عراق ضمن اطمینان دهی به مردم، اعلام کرد که در پی بارش های سنگین روزهای اخیر در شمال کشور، موج سیلاب ها به حومه بغداد رسیده است.

** در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری عراق، حیدرالعبادی روز گذشته با استقبال از حسن احمد الشحی سفیر امارات در بغداد، اعلام کرد که برای ادامه ارتباط با امارات عربی متحده مصمم است و از سفیر آن کشور در بغداد نیز خواست تا در خصوص گسترش روابط دو کشور تلاش کند.
بغداد طی دو سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا روابط پیچیده و سرد خود با شیخ نشین های خلیج فارس را که در تمام این سال ها متهم به حمایت از تروریسم و گروه های تکفیری در عراق بوده اند، بهبود بخشد.

** حسب الله القفقازی معروف به امیر قفقاز و از دستیاران اصلی ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، نزدیک خانه خود در ناحیه تلعفر در غرب موصل توسط افراد ناشناس کشته شد.
قتل سرکرده داعش در حالی صورت گرفته است که این گروه به دلیل تداوم حمله های ارتش و نیروهای مردمی عراق در موصل شرایط سخت و در حال عقب نشینی را تجربه می کند و تدابیر شدید امنیتی و حضور تروریست ها را در مناطق باقی مانده اشغالی افزایش داده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است