از وعده به کابل تا پاکستان نوازی
جنرال مک مستر به مانند تمامی مقام های امریکایی وعده ها را خرج کابل کرده و حمایت های مالی و معنوی را روانه همپیمان تروریست پرور خود، زیرا منافع کاخ سفید در گرو بقای حکومتی است که در رویای حاکمیت تروریستان بر افغانستان به سر می برد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۶/۱/۳۰ کد خبر: 131940 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مشاور امنیت ملی امریکا که برای بررسی وضعیت امنیتی به افغانستان سفر کرده و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و از گسترش روابط میان واشنگتن و کابل گفته بود در سفری اعلام نشده وارد اسلام آباد شد و با نخست وزیر و مشاور نخست وزیر در امور خارجی پاکستان دیدار داشته و با سایر رهبران مدنی و نظامی این کشور در خصوص جنگ افغانستان بحث و گفتگو کرده است.

در حالی که مک مستر روز یک شنبه در دیدار با اشرف غنی به طور تلویحی از امکان شدت عمل و موضع شدیدتر واشنگتن در قبال اسلام آباد خبر داده بود، دفتر نواز شریف اعلام کرد که مشاور امنیت ملی امریکا به نخست وزیر اطمینان داد که دولت جدید این کشور به تقویت روابط دوجانبه و همکاری با پاکستان برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه جنوب آسیا پایبند است.

بازی دوگانه ای که امریکا به راه انداخته با وجود سیاست تروریست پروری پاکستان و قربانی شدن افغانستان، هیچ تغییری نه در دولت گذشته این کشور داشته و نه در امروز امریکا، این کشور حاضر نیست فشاری بر اسلام آباد باشد و برهمین اساس هیچ گاه نام گروه طالبان را وارد لیست سیاه نکرد و برای مقابله با انتقادها، برخی از رهبران این گروه را تروریست خواند.

آیا مقامی مانند جنرال مک مستر که از رهبران وحدت ملی خواهان گام برداشتن برای ثبات است با بررسی وضعیت امنیتی افغانستان پی نبرده که سرچشمه جنگ از لانه های تروریستان در خاک پاکستان می باشد که بلافاصله با هیات همراه در سفر به این کشور، قول ادامه همکاری های دوجانبه را می دهد؟

نظام پاکستان بر اساس استراتژی تروریست پروری شکل گرفته و منافع امریکا در منطقه به بقای چنین سیاستی گره خورده است و هیچ گاه، نه امریکا فشاری بر اسلام آباد خواهد بود و نه پاکستان در پی محو تروریستان.

امریکا به خوبی نقش بریتانیای سابق در منطقه را بازی کرده و بحران را مدیریت می کند، دیورندی که باعث رهایی بریتانیا از شر قومیت های رام نشده بود اکنون تنها دلیل تجاوز پاکستان بر افغانستان و آشوب است.

امریکا برای کنترل قدرت هسته ای پاکستان، حمایت های مالی و معنوی خود را به این کشور سرازیر کرده تا تروریزم نیز دوام دار باشد و از سوی دیگر دولت و دولتمردانی در افغانستان برقرار کرد، همیشه محتاج این کشور و مطیع سیاست پاکستان.

بحران افغانستان نه ارتباطی با معضل خاک خورده دیورند دارد و نه وجود طالبان بلکه با استراتژی پنهان قدرت ها به نابودی کشیده شد: امریکا با پایگاه های خود به تضعیف رقبای دیرینه منطقه ای خود می رسد، پاکستان به دنبال کشوری طالبانی و دست نشانده و دولتمردان افغانستان در فساد و معامله به ثروت و مقام می رسند و در این میان می ماند میلیون ها بی گناه این سرزمین.

پاکستان حمایت قدرتمندترین کشور جهان را با خود دارد و بیشمار تروریست و منابع عظیم مالی و نظامی که باید روانه افغانستان شود تا متجاوزان از خون مردم به اهداف شوم خود دست یابند، همانگونه که در دوران تجاوز شوروی جنگ میان مجاهد و ارتش سرخ نبود امروز نیز این جنگ در پشت پرده، نبرد امریکا با روسیه است، خط نشان کشدن برای بیجین و تضعیف کشورهای منطقه ای .

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مک مستر
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   مشاور امنیت ملی امریکا از پاکستان به هند رفته است و در آنجا چنین بیانیه میدهد:
دولت هند و امریکا تعهدات شان را در مبارزه علیه دهشت افگنی و تامین ثبات و صلح در افغانستان ابراز میدارند و از دولت پاکستان میخواهند که حمایت خویش را از دهشت افگنی پایان دهد.
از آنجا به عربستان میرود و در آنجا چنین بیانیه میدهد:
دولت عربستان سعودی و امریکا از مداخلات ایران در یمن و مداخلات ایران و روسیه در سوریه سخت نگران هستند و آنها را تقبیح میکنند و بخاطر تامین صلح و ثبات در یمن و سوریه، باید ایران و روسیه مداخلات خود را قطع کنند.
وزیر خارجه امریکا در بیانیه خویش اظهار داشت که ایران تا بحال توافق هسته یی(برجام) را نقض نکرده است و امریکا راه هایی برای رفع باقیمانده تحریم ها علیه ایران می پالد.
بنأ روحانی را دوباره به حیث رییس جهور انتخاب کنبد، نه احمدی نژاد اصولگرا را.
بعد از انتخاب روحانی معلوم خواهد شد که راهی برای رفع باقیمانده تحریم ها علیه ایران وجود دارد و یانه.
صدر اعظم انگلستان دعوی دارد که کشور آلمان ما را بازی داده است و با سرحد های بازو خیل مهاجرین ما را مجبور به ترک اتحادیه اروپا کرد و حالا ما میخواهیم که انتخابات را براه بیاندازیم که مردم انگلستان کدام حزب را انتخاب میکنند؟ حزب طرفدار ماندن اروپا را و مخالف ماندن اروپا را.
کشور آلمان میگوید که برای ما بی تفاوت است. اگر میمانی باید به تعهدات خویش در اتحادیه اروپا پابند باشی و اگر میبرآیی، خوش میبرآیی و خودت ،خودت را به انزوا میکشی و در قسمت ات ضرب المثل پشتو قابل تطبیق است:
(سر دی سیند خواته او ک،و،ن غ،ی،ن خواته ونیسم، کوم طرف زور واچوی؟)

>>>   چین هم مسیر راه ابریشم را تغیر داد واز طریق پاکستان پیش میبرد چون رهبران حکومت مصروف تقسیم چوکی ها هستند
ر

>>>   اشرار بی فرهنگ باید موضیع دوگانهُ امریکا را در قبال مردم افغانستان باید از ابتداُ درک میکردند. که امریکا پروای دین خود را ندارد،چه اینکه از اسلام تان و مردم تان دفاع کند.وطن و مردم را نثار قدم های امریکاا،پاکستان کردید .حالا دیگر دیر شده باید تا زنده هستید به پا بوسی غرب و امریکا ادامه بدهید .و اینقدر ناله و زاری هم نکنید.خود کرده را نه درد است نه درمان

>>>   افرین! مک مستر انګاه اکاه خواهد شد تا برجهای سیاسی امریکارا چپه کند!!!!!!!

>>>   نبشته از یما سیاووش
بسم تعالی
درود بر ملت غیور خراسان بزرگ؛
درد همه ما تبعیض و حذف سیستماتیک است.
مگر ما(تاجیک،هزاره،اوزبیک،ترکمن،بلوچ، پشه یی...) چه کم داریم که در مقابل قوم کوچک تروریست پرور کم بیاریم و این همه داد و فغان سر دهیم؟
این همه"شهید حبیب الله کلکانی،شهید مزاری،شهید مسعود،شهید ربانی،شهید کاظمی،شهید سیدخیلی،شهید داوود،شهید..." را کی ها کشتند؟
مارشال فهیم را کی ها زهر دادند؟
کی ها به زور ما را افغان میسازند؟
کی ها به تظاهرات ما انتحاری می کنند؟
کی ها تقلب می کنند؟
کی ها انتحار و انفجار می کنند؟
طالب کیست؟
داعش کیست؟
حقانی کیست؟
هزاره کش کیست؟
علیه جنرال دوستم کی دسیسه ساخت؟
پدرام را کی به مرگ تهدید کرد؟
مگر نماینده های پشتون در مجلس نمایندگان نگفتند که تاجیک به تاجیکستان اوزبیک به اوزبیکستان و هزاره هم به گورستان بروید افغانستان از پشتون ها است.؟
بیایید دست به دست هم داده در مقابل تبعیض یک مشت واحد شویم.
به والله قسم که هزار سال دیگر هم تحمل کنید شما مهاجر خطاب می شوید و پشتون های پاکستان عزیزتر از شما خواهد بود.
به حرف چند تن افراد انگشت نشان که از طرف قبیله در مقابل پول و مقام خریده شده اند و صدای عدالتخواهی شما به نفع آنها نیست گوش ندهید.
لایک و کامنت و فحش و دشنام بی معنی تان دردی را درمان نمیکند از همه شما خواهش میکنم این پیام را شریک سازید تا ملت ما بیدار شوند.
یما سیاووش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است