سیاست های آمریکا همیشه مبهم بوده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۲    ۱۳۹۶/۱/۳۰ کد خبر: 131958 منبع: پرینت

در طول چهار دهه میدان آزمایش اسلحه ها و تاکتیک های نظامی قدرتها شدیم، نه تنها بمب ده تنی که به ننگرهار شلیک شد که راکت های کروز، اورگان و اسکات نیز در همین جا استعمال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،داکتر آصف بکتاش، رییس اجرایی حرکت ملی نجات افغانستان در گفتگو با زاویه، درخصوص مبهم بودن سیاست های آمریکا در افغانستان گفت: آمریکا در بازسازی افغانستان حدود 117 میلیارد دالر کمک کرد اما اگر در هر ولایت دو میلیارد مصرف می شد امروز این فقر، بیکاری و مرض در ولایت های گوناگون وجود نمی داشت و زمینه برای فعالیت گروه های تروریستی موجود نمی شد. روشن است که بخش اعظم این کمک ها توسط دونر ها و مقامات بلند پایه که قراردادهای بزرگ کردند از دست رفت.

بکتاش، در محاسبه اینکه در طی این مدت چه چیزی را در اقبال این کمک 117 میلیارد دالری از دست داده ایم اظهار کرد: در طی یک دهه اگر محاسبه کنیم در هر سال به طور متوسط 40 میلیارد متر مکعب آب از دست رفته است که اگر هر متر مکعب نیم دالر قیمت هم داشته باشد در یک دهه 200 میلیارد دالر می شود.

وی، درخصوص مافیای مواد مخدر بیان کرد: رییس جمهور گفته است که مافیای مواد مخدر در طول این مدت 800 میلیارد دالر از کشت مواد مخدر سود کرده اند اما تاجایی که من اطلاع دارم مافیای مواد مخدر در هر سال به طور متوسط حدود 120 میلیارد دالر کسب می کنند که در این رقم در یک دهه، 100 هزار و 200 میلیارد دالر می شود!

داکتر بکتاش بیان کرد: بیش از 60 درصد جنگل های کنر و نورستان به ارزش یک میلیارد و 80 میلیارد دالر چپاول شده است و هر روز از معادن کشور 10 میلیون دالر دزدیده می شود.

رییس اجرایی حرکت ملی نجات افغانستان، اظهار کرد: ما در طی یک دهه بیشتر از دو و نیم تریلیون دالر از ثروت این کشور را در بدل 117میلیارد دالر آمریکا از دست داده ایم که از همین مقدار هم بخشی توسط دونرها و مقامات بلند پایه حکومت در قراردادهایشان به باد رفته است.

این آگاه سیاسی افزود: تمام اینها به نام دمکراسی و حقوق بشر از دست رفت و در طول چهار دهه میدان آزمایش اسلحه ها و تاکتیک های نظامی قدرتها شدیم. نه تنها بمب ده تنی که به ننگرهار شلیک شد که راکت های کروز، اورگان و اسکات نیز در همین جا استعمال شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   راست گفتی اما کو وجدان بیدار وادم با عقل که این هارا درک کند همه درپی زراندوزی وچوروچپاول مصروف هستند همین قدرچوروچپاول که در همین 15 سال اخیر گردید در تاریخ افغانستان پیشینه ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است