آمریکا تفنگداران دریایی خود را وارد استرالیا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۲    ۱۳۹۶/۱/۳۱ کد خبر: 131960 منبع: پرینت

مدت کوتاهی بعد از بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کوریای شمالی واشنگتن ۱۲۵۰ تفنگدار دریایی و چندین فروند هواپیما و چرخبال خود را به بهانه شرکت در یک رزمایش به استرالیا اعزام کرد.

به گزارش رویترز، با تشدید تهدید هسته‌ای آمریکا از سوی کوریای شمالی ورود تفنگداران‌ آمریکایی به شمال استرالیا در قالب یک بازه 6 ماهه آغاز شد. در مدت این دوره سربازان آمریکایی همراه با همتایان استرالیایی و چینی خود در یک رزمایش شرکت خواهند کرد.

این برنامه استقرار 25 ساله که در سال 2011 و با دستور باراک اوباما آغاز شد بخشی از “چرخش" آمریکا به سمت آسیا پس از افزایش تحرکات چین در این منطقه است.

برایان میدلتون، فرمانده نیروهای آمریکایی پس از ورود اولین گروه به داروین در شمال استرالیا گفت: تصور می‌کنم تعهدی که برای استقرار نیرو به این منطقه با پتانسیل افزایش آن در سالهای آتی به این معنی است که این منطقه را مهم می شماریم.

وی در ادامه گفت: نزدیک بودن به منطقه جنوب شرق آسیا و اقیانوس هند همیشه مهم بوده است.

استقرار 1250 نیروی آمریکایی کمتر از برنامه‌ ریزی ابتدایی برای اعزام 2500 تفنگدار در هر سال است اما باید به این مساله توجه داشت که همین تعداد نیز بیشترین اعزام نیرو به استرالیا در زمان صلح به شمار می‌رود.

به گفته میدلتون 13 هواپیما ازجمله هواپیماهای اوسپری، چرخبال های سوپر کبرا و تجهیزات دیگر در این منطقه استقرار خواهند یافت.

هرچند برخی این اقدام را واکنشی به تهدیدات کوریای شمالی می دانند اما فرمانده نیروهای آمریکایی در استرالیا معتقد است که تصمیم درباره اعزام هواپیماها مربوط به پیش از بروز تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است