منطق يک بام و دو هوای حكومت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۶/۱/۳۱ کد خبر: 131992 منبع: پرینت

احمدضيا را به بهانه ايجاد موثريت و كارآمدی در حكومت عزل كردند اما فاروق وردک را وزير دولت در امور پارلمانی مقرر نمودند.

فاروق وردک يكی از عناصر فاسد حكومت گذشته و كسی است كه متهم به ايجاد مكاتب خيالی می باشد. يا به عبارت ديگر: او همان چهره فاسدی است كه جامعه جهانی پول كمک كرد تا ما مكتب بسازيم اما او پول را اختلاس كرد و مكاتب خيالی ساخت.

حكومت افغانستان اگر واقعا دغدغه حكومتداری خوب را داشته باشد، نبايد چنين چهره های فاسد را در كرسی هاي حساس دولتي مقرر كند.
متاسفانه طوري كه به نظر مي رسد اين حكومت از مفهوم "حكومتداری خوب" تنها براي حذف و سركوب اقوام غيرپشتونی استفاده می كند و اصلا به چنين چيزی اعتقادی ندارد.

اين منطق يک بام و دو هواي حكومت، روزي سرانجام آتش فتنه را خواهد برانگيخت و بی اعتمادی قومی را افزايش خواهد بخشيد و موجبات فروپاشی نظام را مساعد خواهد ساخت.

باورم اين است كه بزرگترين تهديد براي اين حكومت، قومگرايی و قانون گريزی اش است. اميدوارم روزي نرسد كه كاخ نشينان فعلي از كردارهای شان پشيمان شوند؛ روزی كه آنگاه پشيمانی هيچ سودی نداشته باشد.

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومتداری
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   كساني كه به شعارهاي «مبارزه با فساد» حكومت وحدت ملي باور دارند يا احمق اند يا شريك فساد.

>>>   شما اجر کار تان را از خدا بخواهید مرا بگذارید تا يكجا با (فاروق وردك، أتمر، احدى، ستانكزى، يون، اصولى، لالى و ساير وطنپرستان) به مردم مظلوم خود! خدمت کنم.
حاجى غنى خطاب به احمدضيا

>>>   ههههه این مناجات ملا غنی برای آرمانهایی لوی افغانستان و همبستگی" لر او بر " است. نه به جغرافیایی کنونی.

>>>   عطا صفوی
اصلاح قانون اساسی و تغیر ساختار نظام یگانه راه پایان دادن به وضع موجود درکشورمیباشد ...
گرچه این واژه ( لویه جرگه ) باارزش قبیلوی ازبناد برایم خوشایند نبوده و مربوط میشود به رسم قرون وسطایی که دوره استهلاک اش سالهاست به پایان رسیده است و شباهت به آهن زنگ زده ای دارد که درونش کاملا پوده شده ودیگر ازوی چیزی ساخته نمیشود.. ، که درحقیقت دراین عصر بیست ویک هرگز نمیتواند به هیچوجهه پاسخگوی اوضاع وشرایط زمان وجامعه ما باشد، ولی از آنجاییکه به گفته یک تعداد هموطنان ما به اصطلاح " کلان ها " این رسم قرون وسطایی قبیلوی راقبول کرده اند ویا هم بالای شان طی یک معاملات معلوم قبولانده شده است وحالا این به یک قانون وآنهم درقانون اساسی درج گردیده است ، برای فعلا دیگر کاری کرده نمیشود زیرا این واژه درقانون اساسی صراحت دارد. بنآ برای اینکه این کشور از این شرایط موجود بی سرنوشتی بیرون شود ، و به خودکا مگی حاکمیت موجود پا یان داده شود...یگانه راه مسالمت آمیز ، جز خواستار برگزاری عاجل لویه جرگه که درآن تغیرساختار نظام موجود سیاسی باید درنظر گرفته شود وقطعآ گزینه دیگری موجود نبوده ونیست. واین گزینه یک نیاز مبرم اساسی وتاریخی است ، ودراین راه باید ذهنیت ها را آماده ساخت.، زیرا دراین تگنایی تاریک ممکن است سالهای سال گیر بمانیم.

>>>   این بازی جدید راروسیه با همکاری پاکستان براه اندخته ومیخواهند به مقاصد شوم شان برسند. واین رهبران ما استند که به خواب اصحاب کهف فرورفته ومشغول خوش گذرانی وسفرهای خوارجی خود استند پس وای به حال ملت بیچاره..احمدی از ایران

>>>   مردم!
دزد به پشتاره باز هم وزیر شده
واکنش شما چیست؟
به کدام زبان بگوییم که بیدار شوید.
این هم سند دزدی فاروق وردک در سلام وطندار
اختلاس «4490000» افغانی پولِ خرید کامپیوتر و پرنتر توسط رییس معارف شهر کابل و هم‌دستانش
صفحات دیگر مدارک نشان می‌دهند که برای خرید ۵۰ پایه کامپیوتر و ۵۰ پایه پرنتر دوباره با شرکت «پاورپاینت» قرارداد بسته شده‌ است. این قرارداد مانند سه قرارداد دیگر که ریاست معارف برای جشن نوروز با دو شرکت «افغان کیپتل‌»‌ و شرکت «پاورپاینت» بسته، جعلی بوده و شرکت «‌پاورپاینت» هیچ دفتر یا نماینده‌گی‌یی در کابل ندارد.
قیمت ابتدایی از سه کامپیوترفروشی «ویندوز، النوید و دوبی‌آسیا» گرفته ‌شده، اما این سه شرکت هم مانند «پاورپاینت» در کابل نبوده و مهر شرکت‌ها نیز توسط اختلاس‌‌کننده‌گان جعل ‌شده ‌است. این جعل‌کاری نیز زمینۀ اختلاس را مساعد ساخته و قیمت خرید نسبت به قیمت بازار، ۲۰۲ درصد بالاتر است.
فاروق وردک، وزیر پیشین معارف در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار در این باره می‌گوید، در زمانی که وزیر بوده یک کمیسیون 20 نفری برای برگزاری جشن نوروز تعیین شد، اما این کمیسیون بودجه‌یی جدا برای این کار اختصاص نداد و همۀ اداره‌ها از بودجه‌یی که خود آنان داشتند در این مراسم استفاده کرده بودند.
او می‌گوید که هیچ نوع سوء استفادۀ پولی در آن زمان انجام نشده، اما خاطرنشان می‌کند که «شاید از مأموران پیشین اشتباهی سر زده باشد و حکومت باید چنین کارمندانی را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.»
بارها با محمدسعید منصور، رییس معارف پایتخت به تماس شدیم تا در این باره ایشان نیز ابراز نظری کنند، اما آقای منصور هر بار گفت‌وگو را به تعویق انداخت و در نهایت حاضر به پاسخ‌گویی در این رابطه نشد.
این قضیه مشت نمونۀ خروار شرکت‌هایِ خیالی‌یی است که برای اختلاس ساخته ‌شده و از این طریق روند بروکراسی قراردادهای چند میلیونی را جعل می‌کنند.

>>>   اعتراض
چرا اشرف غنی‌ یک شخصی را که از سوی اداره خودش متهم به فساد شده بود، وزیر تعین کرده است؟
فاروق وردک چطور با کسانی همکار شده که بقول خودش کشور را در دبی ۷۰ ملیون دالر فروخته بودند؟
یا هر دودروغ گفته بودند و یا ما بحدی ضعیف و غافل استیم که منافقان وطن فروش و فاسدان چشم سفید بالای ما با تمام رسوایی‌ای که دارند، بگونه‌ی دلخواسته‌ی شان حکومت میکنند .

>>>   Rezai
اقای احمدزی اگاهانه وبی پروا گام برمیدارد واز پیآمد آن پروایی ندارد!
گماشتن آقای فاروق وردک به حیث وزیر دولت در امور پارلمانی بسیار هدفمندانه و برنامه ریزی شده براساس تئوری توطئه اتاق فکر فاشیزم پشتون به رهبری احمدزی است. از این رو نباید شگفت زده شد. از سوی دیگر ایشان،شریک وهم پیشه در فساد با گروه مافیایی است که حمایت اقای احمدزی را نیز دارد. فسادی که در حکومت کرزی آغاز ونهادینه شد و در حکومت احمدزی به فرهنگ مسلط تبدیل گردیده است.
وقتی مسئله تبار و شراکت مطرح باشد، بدنامی ومتهم بودن به فساد ودزدی ملاک بوده نمی تواند.

>>>   یقینا همین طور است این حکومت فاشیستی به جز شعار فریب چیزی دیگری ندارد هم مانند کرزی ازاز خاین ترین انسنها دوزدمثل وردک وغیره استفاده می نمایداین حالت وشیوه قبیلی فاشیستی ما را به راه نمی رساند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است