زنان غور با خشونت های فراوان روبرو هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۶/۱/۳۱ کد خبر: 131994 منبع: پرینت

طی یک سال گذشته ۱۱۸ رویداد خشونت‌آمیز در برابر زنان در ولایت غور ثبت شده‌ که ۴۱ رویداد آن بسیار خشونت‌بار نظیر سنگسار و سوزاندن زنان بوده‌ است.

به نقل از طلوع، رییس امور زنان ولایت غور می گوید که در نتیجه بی‌کفایتی‌های پولیس غور تا اکنون حتی پنج پرونده از این خشونت‌ها هم بررسی نشده‌ است.

فوزیه کوفی، رییس کمیسون امور زنان و حقوق بشر مجلس نمایندگان در غور گفته است که اینجا وکیل مدافع و یک سیستم شفاف عدلی و قضایی وجود ندارد و این موارد سبب شده که زنان با جرم های کوچک 13 و 14 سال مجازات شوند.

والی ولایت غور این خشونت‌ها را به نداری، محرومیت‌های اجتماعی و سنت‌های حاکم در این ولایت پیوند می‌دهد و کم‌کاری‌ها را از سوی حکومت محلی می‌پذیرد.

محمد ناصر، والی غور، می گوید که "شما از یک جامعه فقیر، بیکار و یک جامعه ای که شخص حاضر است یک دختر سه ماه خود را به نکاح بدهد بخاطر اینکه شکم ده فرزند دیگر خود را سیر بسازد. شما از چنین جامعه انتظار این را داشته باشید که ممکن است موردهای از خشونت در این چین جامعه وجود داشته باشد و این تبرعه کردن مردم هم نیست و از تبرعه کردن حکومت هم نیست".

گفتنی است در این ولایت تنها یک پزشک زن که متخصص بیماری های زنان است وجود دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
غور
نظرات بینندگان:

>>>   درهرات که هر روز خودرا تیل و آتش مکیزنند مشکل چیست؟؟ آنقدر خشونت درغور نیست که در هرات است وای صاحب گه از هرات است میداند مشکل درهرات چی است؟؟

>>>   مخمد ناصرخان در هرات ولایت خودت چی مشکل است که زنان خودرا در آتش کباب میکنند تا از زندگی رهائی یابند؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است