حمله مهاجمان به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۷    ۱۳۹۶/۲/۱ کد خبر: 132019 منبع: پرینت

شماری از مهاجمان مسلح در لباس نظامی بالای قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ حمله کردند.

حمله با انفجار یک بمب آغاز شد و سپس مهاجمان با استفاده از دو موتر رنجر وارد قول اردو شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

مهاجمان امروز حین نماز جمعه وارد قول اردو شده و نخست نماز گذاران را هدف قرار داده‌اند.

هنوز گزارش دیگری از این حمله منتشر نشده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
حمله مسلحانه
نظرات بینندگان:

>>>   این حمله توسط مجاهدین امارت اسلامی صورت گرفته است . در این مرکز 30000 وطن فروش و تعدادی نیرو های خارجی حضور دارند بر اساس خبر های ابتدایی تا کنون قومندان اغا شیرین و رئیس ارکان قول اردو دگروال عبدالروف کشته شدند . از این مرکز تمام عملیات شمال و چاپه ها ی شبانه مهندسی می شود قابل ذکر است که خبر کامل این رویداد بعدا به دست ما می رسد ، و با رسیدن خبر اطلاع رسانی خواهیم کرد.
حبیب الله یوسف زی

>>>   زور ازمايي غني در خانه عطامحمد نور!!!!!!
عطامحمد نور بايد دست بكار شود

>>>   سه نفر ترورست می آیند هفتاد سرباز را می کشند چندین ساعت در داخل قول اردو جنگ میکنند بعد جوای مسئولین صرف مانند یک رهگذر اینست که : آنها آمدند اول موتر انفجار دادند بعد داخل شدند همه را کشتند!
کمپنس خضوضضی پنجشیر وردک می گوید ما از پیش خبرداشتیم
تشکیل شرکت سهامی پنجشیر وردک کم است بهمین خاطر ناکام است واز زیرذ پای خود خبرندازرد تشکیل آن فعلا شامل این ادارات است: ریاست اختطاف صرافان وتجار ملی ریاست دسیسه بازی وانتقام گیری < ریاست رساندن اخبار به شبکه حقانی < ریاست سرقت هاذ وقتل های مسلحانه < ریاست نشر اخبار دروغی از دست آورد ها
ر

>>>   با همين مسؤولين نهادهاي امنيتي، توقع امنيت و جلوگيري از حملات دشمن، توقع باطلي است. مطمين هستم براي حمله امروز تروريستان طالب بر فرماندهي ٢٠٩ شاهين، مثل حمله تروريستان طالب به شفاخانه چهارصدبستر، پاسخي براي مردم ندارند. متاسفانه عمق حادثه امروز، بسيار ناراحت كننده تر از حمله چهارصد بستر است. شرم تان باد وكلاي معامله گر كه به خاطر پول راي داديد و خون اولاد وطن را فروختيد. هر سربازي كه كشته مي شود، به درجه اول مسوول رهبران حكومت و سپس وكلاي معامله گر است.
حسیب معترف

>>>   حبیب جان یکبارجستی دوبار جستی آخر بدستی ،بره نر از برای کشتن است فرق نمیکند ولی امسال سال آخر تان خواهد بود هرچه کشتید به فرمان بادارتان کشتید خبر دارید که همه فرزندان مسلمان افغانستان بودند و در مسجد شهید شدند؟ بلی نه شما به حرمت مسجد نمیدانید وفقط کشتن و تخریب را که مردم ازان به سیر آمده اند میدانید و بس . خداوند شما را از سر ما مردم دور سازد که به حرف پاکستان بچه های مردم را میکشید ،شما جنگ نکنید هیچکس شما را کار ندارد و همین اردوی ملی هم بخاطر صلح جنگ میکند شما مرد شوید ازکشتن ما و مردم دست بردارید .پاکستان را شما میگویید که که خط دیورند و آب و غیره وما خوش هستیم تا مسئله دیورند آنچه ملل متحد میگوید حل گردد و شما به ساز آن میرقصید یعنی اینکه شما اعضای استخبارات پاکستان هستید و فقط با نیرنگ مردم ما را میکشید.
امیرمحمد

>>>   بلی، یک روز در کابل ، یک روز در بلخ ، یک روز در جای دیگر، در این شانزده سال، به دست دشمن غدار و مکار، کشته می شوییم، اما هیچکار دیگری نکرده ایم جز بیرون ریختن چند سخن تکراری و خشک و خالی. والله ، همانقدر که انتحار و کشتار و جنایتکاری افغان ذلتی - طالب - داعشی - گلبدینی ها و دیگر پشتونیستهای وطنفروش و خون آشام ، نفرت انگیز و انزجار آور و غیر قابل تحمل است، همانقدر این ناله و زاری و باز سکوت کردن و چهارزانو نشستن و بی عملی ما و مردم ما نیز ، تهوع آور و بیزاری آفرین میباشد.
ای آنانیکه شعار های میان تهی (( مصالح اولیای مملکت)) ، (( حفظ وحدت ملی و امنیت کشور)) و (( نرفتن به سوی بحران و بی ثباتی )) را نشخوار میکنید، مگر بحران و بی ثباتی و بی وحدتی از این هم بیشتر شده می تواند ؟! بحران و بی ثباتی و نا امنی و پاکسازی قومی به اوج خود رسیده است، اما شما خانه پر پلو ها هنوز هم میگویید که نمیخواهیم وحدت ملی و ثبات و امنیت در کشور خراب شود. کدام وحدت ملی ، کدام امنیت و ثبات ؟!

>>>   Zalmay Salehzadh
پست هاي مرا به دقت مرور كنيد كه بدرد تان ميخورد.
سران پشتون با انهمه كثافت كاري و ريدن شان به مخ مردم، يك كار بس بزرگ به قوم خود كردند.
اون كار، شجاعت بخشيدن دروغين است. قسم بابا هاي تقلبي شان كه از خرتس موش ميترسيدند لقب بابا و قهرمان گرفتند.
مثلاً: سيزده تا تروريست كه با كمر بند بمب اتم كه مجهز میبودند به داخل یک قول اردوی که در تشکیل ‌اش هر قدری که است کمش یک ده هزار نفر خو بوده، داخل شده نمیتوانستند.. قرول نداشت؟ برج‌های مراقبت نداشت؟ ای‌ قول اردو از شهر خارج نبود؟ یا در داخل منطقه مسکونی بوده؟ اینها زمانی حمله کردند از قرول‌ها اینها را ندیدند؟ ای‌ پوسته‌های محافظت برج‌های مراقبت تویش نفر نبود؟ سيزده تا تروريست داخل يك قول اردو شده نميتواند باز فرض كنيم شد چطور ميتواند صد صد بيست نفر را شهيد مجروح كند؟
اگر واقعاً تروريستان به زور داخل قول اردو شده باشند كه يك چلي پاي بزرگ سر اردوي ملي بكشيم، قول اردوي كه در برابر ده نفر طالب دو صد نفر تلفات داشته باشد كه اردوي ملي نميشه ناميدش،ما دگه چی‌ توقع حمایت‌شان را داشته باشیم وقتی از خود حمایت کرده نتوانند از ما چی‌ حمایت کنند.. شرم اور است..
اگر غافل گير شدند كه شك ترديد هم نيست ايا سران پشتون هم خود را انسان ميدانند؟ اي بي ....كه روحيه سرباز و ملت مردم ما را شكستند چطور اينها با دشمن همكار ميشوند؟
نوت: ما دنبال اي مساله را ايلا دادن نيستيم. يا مومند كتواز را به دادگاه معرفي ميكنيم ، يعني منظور ام اي دادگاه كثيف كه در كابل است نه اي مربوط خود شان است به داگاه صحرايي يا بيخي فيسبوك ترك ميكنم.

>>>   تنها راه تامین‌امنیت ، بومی سازی آن است.
بایسته است تا امنیت هر ولایت به دست مردم خود آن ولایت سپرده شود. همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی باید از خود مردم منطقه باشند.
این کار یک منطق بسیار ساده دارد‌. باشند گان هر ولایت به امنیت خانواده های خود ذینفع اند.
برعکس هنگامی که شماری از مرکز مطابق سلیقه های معین در اطراف گماشته می شوند، بیشتر به منافع خود می اندیشند و از همین رو بیشتر ابزار نفوذ دشمن قرار می گیرند.

>>>   Salam
من ديگر به هيچ مرده يى كه آنرا طالب و داعش بكشد جنازه نمى خوانم حتا از خودم هم اگر باشد . كسانى كه براى حفظ حاكميت طالب ساز و داعش پرور سر بازى مى كنند و حكومت فاشيزم را نگهبانى مى نمايند ، درخور ترحم نيستند .

>>>   درغم واندوه شهادت بهترین فرزندان این کشور در قول اردوی بلخ شریکم!
فرزندان دلیر میهن شهادت تان مبارک !
و اما!!!!!!!!!!!!!!!
کرزی به جرم همدستی با طالبان و به جرم کشتار و این همه خون ریخته شده منسوبین نیروهای مسلح کشور ومردم بی گناه ما توسط طالبان باید به داد گاه کشانیده شود و به حیث خائین ملی وتوطئه علیه امنیت داخلی کشور به اشد مجازات محکوم شود.

>>>   آیا نباید خون گریست؟
============

آیا ممکن است، «ده طالب» بالای یک «قول اردو» حمله کند و چنین تلفاتی به بار آورد؟

مگر در کشور ما نسل کشی جریان ندارد؟

آیا مرگ در جبهه گرم بر مرگ در کاغوش و مسجد شرف ندارد؟

قول اردوی که در مقر خود از خود دفاع نتواند، از مردم و کشور خود چطور دفاع می کند؟

مردم تا چه وقت خاموش می باشند و فرزندان خود را برای دفاع از چنین رژیمی به کشتارگاه می فرستند؟

+ + +

البته وقتی کشوری سرقوماندانی چون «غنی» داشته باشد، وقوع چنین حوادثی هر روز ممکن است...

>>>   ع و غ جنایتکاران اصلی چنین حوادث اند. آنهافقط در یک فکر بودند که چگونه "ارگ" و "سپیدار" را اشغال کنند. بلا در پس مردم!!!!

>>>   اگهي
سربازان كه از اقوام تاجيك هزاره و ازبيك هستيد زير بيرق غني و كرزي بنام خدمت به وطن سلاح بر دوش گرفته ايد، اشتباه كرده ايد.
شما را در هر جايي كه وظيفه اجرا ميكنيد سربازان پشتون تبار به امر و هدايت قومندان پشتون شان فريب داده و طالبان را در قاغوش هاي عسكري تان جابجا كرده در خواب و سر نماز و وقت غذا خوردن كه سلاحي در دست نداريد به دشمن تحويل ميدهند جان هاي شيرين تان را ميگيرند تا هم توانسته باشند از اين طريق شما را از اردو دلسرد كرده كاملاً اردو را تك قومي بسازند وهم نام گروهك مزدور طالب پشتون خوا را بلند كرده با امت شجاع نترس جلوه بدهند.
بناً چه بايد كرد؟ ساده است تشويش نكنيد، من زنده ام راه را برايتان نشان ميدهم كه چي كنيد. در يك قول اردو خو كمش يك ده هزار از همي سه قوم استيديد؟ شب همه اونهاي كه حاميان طالب هستند بسته كرده تمام مهمات تجهيزات مواد خوراكه را باخود ببريد و بين خود تقسيم كنيد. هم يكسال دوسال خرچ خوراك خانواده را تأمين ميكنيد و هم با سلاح و تجهيزات دست داشته از منطقه و فاميل در برابر خاينين دفاع ميكنيد.. مشكل حل ميشه انشالله اي حكومت حامي طالب و هزاران گروه هاي تروريستي را به زودترين فرصت سقوط ميتيم .
و من الله توفيق
برادر شما زلمي صالحزاده

>>>   سهمیه های قومی در قوا های دفاعی کشور علت رخنه آسان دشمن۰

از سربریدن ها و کشتار های دسته جمعی کنرها و بدخشان و ده ها واقعه هم مانند دیگر تا جنایت چهارصد بستر و تا قتل عام سربازان کشور عین ادای نماز در مسجد قول اردوی شاهین بلخ؛ علت اصلی رخنه دشمن به تاسیسات دفاعی کشور چه بوده است؟

رحیم وردک، این دیساتی فاشیست و خائن از نزدیکان کرزی و خائن های مثل او کسانی بودند که سهمیه قومی را در وزارت دفاع و دیگر تاسیسات دفاعی کشور به وجود آوردند که به بهانه آن به هزار ها فرزند صادق کشور اجازه دخول به قوا هایی دفاعی کشور داده نشد، ولی در مقابل صد ها انتحاری بنام قوم و از قبیله خود آنها به آسانی وارد صفوف قوای های مسلح کشور شدند، که بعداً با همکاری تروریست ها باعث قتل و کشتار صد ها فرزندان اصیل کشور، حتی در داخل جز و تام های قوا های دفاعی کشور گردیدند۰

>>>   این حمله بی رحمانه توسط بچه بازان امارات کافری
آنجام شد اول دولت جهلستان برای نوکران بچه باز
جائزه یک کاسه خون مدهند
و دوم آدم کشان وهابی شیطان برای نوکران خود
طالیب شیطتن یک کاسه شراب جائزه میدهد

>>>   این طالیب صهیونیست== پیروی هچ دینی نیست==
این طالیب بدتر از کافر است==
دشمن خدا دشمن پیامبر است==
این طالیب بی هنر=
از انسان ندارخبر==
این طالیب شیطان است==
دشمن خدا دشمن قرآن است==


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است