تبلیغات حکومت هیچ تاثیری بر مردم ندارد
حکومتی که از یک جمع چپاولگر و رشوه بگیر تشکیل شده باشد، حکومتی که صرفا به فکر اندوختن سرمایه و ثروت باشد و کلا مصروف جنجال ها بر سر تقسیم قدرت و چوکی باشد نمی تواند تبلیغات موثری داشته باشد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۱ کد خبر: 132021 منبع: پرینت

تبلیغات گروه های تروریستی در افغانستان به اوج خود رسیده است، این تبلیغات در جذب جوانها تاثیر فراوانی داشته است. برعکس حکومت هیچ کاری از لحاظ تبلیغاتی نتوانسته است، علیه این گروه ها انجام دهد. حالا واقعا حکومت افغانستان چقدر در جنگ تبلیغاتی علیه مخالفان مسلح موفق است؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، آصف بکتاش آگاه مسایل سیاسی در برنامه «پس از خبر» گفت: اساسا از لحاظ تبلیغاتی تبلیغات یک حکومت که در فساد غرق است، نمی تواند تاثیری داشته باشد. فقط یک تبلیغات جمعی تاثیر دارد که واقعیت ها را بیان می کند، به آن دلیل می توانم بگویم که شاید تاثیرات بسیار کمی داشته، تبلیغاتی که عمدتا توسط دولت سازمان دهی می شود. حقیقتا تبلیغات این دولت تاثیری بر روحیه و روان مردم ندارد چرا که این حکومت مردم را با خود به همراه ندارد.

وی، در خصوص اوضاع حکومت کنونی بیان داشت: یک جمعی که مصروف اندوختن سرمایه و ثروت برای خودشان هستند به فکر مردم نیستند، آنها وضعیت موجود به نفع شان است، منافع شان، در دوام بحران، در دوام جنگ نهفته است، به همین دلیل آنها هم علاقه و تصمیم ندارند جنگی را که در افغانستان جریان دارد ختم شود. دلچسبی آنها به این است که قانون حاکم نباشد، بحران امنیتی دوام پیدا کند، جنگ دوام پیدا کند، تا اینها دارایی های عامه ما را بتوانند چپاول کنند. همین الان بیشتر از دو هزار معدن کشور ما به طور غیر قانونی استخراج می شود و به خارج از کشور فرستاده می شود. تصور کنیم که اگر بطور متوسط اینها در حدود ده میلیون دالر مواد معدنی مان را چپاول کنند، در یک سال سه عشار و شصت و پنج میلیارد می شود. در پانزده سال اگر حساب کنیم، می رسد به نصف مجموع کمک هایی که آمریکا به افغانستان داده است. مافیای بین المللی یعنی مافیایی که در قدرت هستند و اینها در فکر وطن و مردم نیستند، به این خاطر ازجانب اینها تبلیغات هم تاثیر چندانی ندارد.

بکتاش ادامه داد: در افغانستان حداقل حدود یکصد و چهل هزار مسجد وجود دارد، چند هزار مسجد پیش آنها ثبت است؟ چند تا ملا امام همین مساجد به آنها کمک می کند؟ در حالیکه تبلیغات و حرف های یک ملا امام عادی بر روی مردم تاثیر دارد. حکومت اگر حمایت اینها را نداشته باشد، به طور طبیعی در مخالفت با آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

این آگاه سیاسی، حکومت را حکومتی چپاولگر دانسته و افزود: داعش و امثال داعش از احساسات مذهبی مردم، از معتقدات دینی مردم استفاده می کند، حالا وقتی در یک نظام که عدالت وجود نداشته باشد، حکومتی که از یک جمع چپاولگر و رشوه بگیر تشکیل شده باشد، حکومتی که صرفا به فکر اندوختن سرمایه و ثروت باشد و کلا مصروف جنجال ها بر سر تقسیم قدرت و چوکی هستند، شما از اینها چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

وی، در ادامه گفت: اینها عواملی هستند که زمینه را فراهم ساختند تا مخالفان دولت بتواند در بین مردم جلب و جذب داشته باشد،از جمله داعش، از رادیو داعش صحبت می شود، قبل از رادیو داعش، فردی انگلیسی، آمد و کرس های کوتاه مدتی را در قبایل ایجاد کرد و ژورنالیسم را در قبایل و مناطق درس داد بعد هم در حدود چهل پنجاه مرکز رادیویی ساخته شد، و کل اینها در بیست و چهار ساعت مصروف تبلیغاتی شدند که در کوتاه مدت ، منطقه را به آتش تبدیل کردند به این معنا که از احساسات مذهبی و اعتقادات دینی مردم استفاده کردند. داعش هم عین همین کار را انجام می دهد. آنها نشان می دهند دولتی که در فساد غرق است، دولتی که متشکل از تعدادی گروه های مافیایی است و در مجموع افغانستان را بین خود تقسیم کرده اند، نمی توانند تبلیغات موثر داشته باشند آیا دموکراسی همین است؟ که تعدادی از گروه های مافیایی در زیر چتر حمایت نیروهای خارجی در اینجا به قدرت می رسند و حکومتی ها در مجموع افغانستان را در بین خودشان تقسیم می کنند، گروه های مافیایی را که دیروز هیچ چیزی نداشتند، امروز درمورد میلیاردها دالر سرمایه آنها صحبت می شود. حالا این گروه های تروریستی تبلیغاتی موثر خواهند داشت یا این مفسدانی که در فساد غرق هستند،. به طور طبیعی حرف های مفسد تاثیر ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت افغانستان
تبلیغات
نظرات بینندگان:

>>>   أمريكايى ها و غربى ها بوجى ها را بر كرده مى برند انجه از سوراخ هاى بوجى هاى هاى أنها مى ريزد مزدوران أنها جمع مى نمايند . به همين سبب دولت مزدور و دارو دسته أنها موجوديت أمريكايى ها و غربى ها را به نفع خود مى دانند .

>>>   با تاسف فروان واندوه بی پایان بازهم این شهدای گلگون کفن فقط به جرم تامین امنیت و دفاع از سرزمین ،تغذیه فرزندان،خانمها و عزیزان شان در خانه ای خدا جام شهادت نوشیدند.
سرزمینی که حاکمانش هنوز هم از کرزی شروع مصروف طالب پرستی، تفرقه اندازی ،زراندوزی،قاچاق مواد مخدروعیاشی می باشند و اندکترین توجه به حال این ملت مظلوم هردم شهید ندارند.
شعله ور نگهداری آتش جنگ در کشور و بیشتر در مناطق جنوب و جنوب شرق توسط طالبان،بزرگان اقوام و مقامات فاسد دولت بخصوص درهلمند بزرگترین تجارت بمنظور قاچاق مواد مخدر ونسل کشی
فرزندان صدیق کشور است که با گذشت هرروز تحت رهبری حکومت فاسد و طالب محور جانهای شیرین شان را در تبانی با دشمنان انسانیت و اسلامیت بنام طالب و داعش از دست میدهند.
در صورت ادامه تغافل بیشترمردم افغانستان این سناریو سالهای دیگر نیز ادامه خواهد داشت و قربانی خواهد گرفت.
زمان ان فرارسیده است که مردم افغانستان باید علیه طالبان ارگ نشین متکی بقدرت و بادیه نشین بیشتر از پیش منسجم و عمل نمایند تا بتوانند سر نوشت کشور را از چنگال رهبری فاسد و طالب محور نجات دهند.
درین مرحله تاریخی ملت افغانستان باید بپا خیزند و یکباره به لانه های شر و فساد و طالب محور برهبری کرزی یورش برند تا در پرتو یک نظام عاری از استبداد و تبعیض در فضای صلح و آرامش زندگی بسر برند.
بامید آزادی افغانستان از چنگال مافیای قدرت و تامین یک حاکمیت مردم سالار .
روح همه شهدا شاد،یاد شان گرامی باد.
عرض حرمت.
هارون ظاهری

>>>   بقایای بوجیها هم 50 ، 50 تقسیم میشود!!!

>>>   Zahir Ariaie heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
شخصيت هاى احزاب مخالف دولت، مخالف ترور، مخالف ديكتاتورى ، مخالف قوم گرايى و فاشيزم بايد هرچه عاجل با هم متحد شوند و قرار ذيل عمل كنند:
١- از بهترين شخصيت هاى جامعه بدون در نظر داشت قوم، مذهب و زبان يك شوراى كارى رهبرى بسازند.
٢- اين شورا يك كابينه سايه و شوراى رهبرى حكومت موقت معرفى كند.
٣- به دولت التماتيوم به تحويل مسالمت أميز قدرت داده شود.
٤- به مردم اماده باش براى تظاهرات بزرگ و دوامدار داده شود.
٥-از فرماندهان ، نيروهاى درون دولتى مخالف فاشيزم كمك گرفته شود و به دولت تلقين شود كه مقاومت بيفايده است چونكه در صورت مقاومت نظامى دولت ، نيروى مردمى وجود دارد ،و انها اين مقاومت را بدون درگيرى خنثى كنند
٦- دولت ترور پرور و فساد پرور كنونى توسط نيروى مردمى حد اقل سه صد هزار نفرى بايد سأقط و تحويل مردم شود ، و بدون اينكه نظام و نهاد هاى ان فرو بريزد ، تغير كند.
در حضور گسترده مردمى در خيابان هيچ قدرت خارجى و داخلى نمى تواند خلاف اراده مردم اقدام كند.
انعده شخصيت هاى مردمى كه در نظام اند بايد استعفا كنند.انعده جهاديون مزدور و غرب زده هاى مزدور كه در هژده سال اخير كه مزدورى خود را بار ها ثابت كرده اند نبايد در چنين جريانى نقش داشته باشند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است