50 نظامی در حمله مزارشریف کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۱    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132027 منبع: پرینت

در حمله مرگبار طالبان به یک قل اردوی شاهین در شهر مزار شریف، 50 سرباز افغانستانی کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ارتش آمریکا در کابل گفت:‌ این حمله که برای چندین ساعت به طول انجامید و طالبان مسوولیت آن را برعهده گرفت، شامگاه جمعه پایان یافت.

از سوی دیگر 'جنرال جان نیکلسون' فرمانده عملیات ناتو در افغانستان نیز در اینباره گفت: این حمله زمانی روی داد که سربازان در مسجد جامع مشغول خواندن نماز بودند و شمار دیگری از آنها در رستوران پایگاه حضور داشتند، محلی که آماده پذیرایی از سربازان در نزدیکی شهر مزار شریف بود.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز به فرانس پرس گفته بود که دستکم سه نفر که لباس نظامی بر تن داشتند، بعد از ظهر جمعه به این پایگاه نظامی در شهر مزارشریف حمله کرده اند و درگیری همچنان تا پاسی از شب ادامه داشته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان طی نشر بیانیه ای مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مزار شریف
نظرات بینندگان:

>>>   دست کم سه نفر انتهاری داخل پایگاه شدن و 50 سرباز که اکثریت شان تاجیک . ازبک و هزاره هستند کشته شدن ولی آیا 3 نفر میتواند 50 نفر را به قتل برساند؟ و یک روز تا بیگاه جنگ کند؟ نه. فقد مانند 400 بستر سه نفر از بیرون داخل شده و 10 نفر دیگر از قوم های پشتون به دستور اشرف غنی اونجا حضور دانشتد و دست به قتل عام نمودن
بلخی

>>>   مپنی خصوصی پنجشیر وردک برای چجی است ؟؟؟ از هیچ جنایت وحادثه آگاه نمیشود برای چی این افراد تنبل وبی کفایت معاش میگیرند>؟؟

>>>   امار کشته شدها بیشتر از این ها است . حبیب الله یوسف زی

>>>   بلی، یک روز در کابل ، یک روز در بلخ ، یک روز در جای دیگر، در این شانزده سال، به دست دشمن غدار و مکار، کشته می شوییم، اما هیچکار دیگری نکرده ایم جز بیرون ریختن چند سخن تکراری و خشک و خالی. والله ، همانقدر که انتحار و کشتار و جنایتکاری افغان ذلتی - طالب - داعشی - گلبدینی ها و دیگر پشتونیستهای وطنفروش و خون آشام ، نفرت انگیز و انزجار آور و غیر قابل تحمل است، همانقدر این ناله و زاری و باز سکوت کردن و چهارزانو نشستن و بی عملی ما و مردم ما نیز ، تهوع آور و بیزاری آفرین میباشد.
ای آنانیکه شعار های میان تهی (( مصالح اولیای مملکت)) ، (( حفظ وحدت ملی و امنیت کشور)) و (( نرفتن به سوی بحران و بی ثباتی )) را ....میکنید، مگر بحران و بی ثباتی و بی وحدتی از این هم بیشتر شده می تواند ؟! بحران و بی ثباتی و نا امنی و پاکسازی قومی به اوج خود رسیده است، اما شما خانه پر پلو ها هنوز هم میگویید که نمیخواهیم وحدت ملی و ثبات و امنیت در کشور خراب شود. کدام وحدت ملی ، کدام امنیت و ثبات ؟!

>>>   Zalmay Salehzadh
پست هاي مرا به دقت مرور كنيد كه بدرد تان ميخورد.
سران پشتون با انهمه كثافت كاري و ريدن شان به مخ مردم، يك كار بس بزرگ به قوم خود كردند.
اون كار، شجاعت بخشيدن دروغين است. قسم بابا هاي تقلبي شان كه از خرتس موش ميترسيدند لقب بابا و قهرمان گرفتند.
مثلاً: سيزده تا تروريست كه با كمر بند بمب اتم كه مجهز میبودند به داخل یک قول اردوی که در تشکیل ‌اش هر قدری که است کمش یک ده هزار نفر خو بوده، داخل شده نمیتوانستند.. قرول نداشت؟ برج‌های مراقبت نداشت؟ ای‌ قول اردو از شهر خارج نبود؟ یا در داخل منطقه مسکونی بوده؟ اینها زمانی حمله کردند از قرول‌ها اینها را ندیدند؟ ای‌ پوسته‌های محافظت برج‌های مراقبت تویش نفر نبود؟ سيزده تا تروريست داخل يك قول اردو شده نميتواند باز فرض كنيم شد چطور ميتواند صد صد بيست نفر را شهيد مجروح كند؟
اگر واقعاً تروريستان به زور داخل قول اردو شده باشند كه يك چلي پاي بزرگ سر اردوي ملي بكشيم، قول اردوي كه در برابر ده نفر طالب دو صد نفر تلفات داشته باشد كه اردوي ملي نميشه ناميدش،ما دگه چی‌ توقع حمایت‌شان را داشته باشیم وقتی از خود حمایت کرده نتوانند از ما چی‌ حمایت کنند.. شرم اور است..
اگر غافل گير شدند كه شك ترديد هم نيست ايا سران پشتون هم خود را انسان ميدانند؟ اي بي شعوران كثيف كه روحيه سرباز و ملت مردم ما را شكستند چطور اينها با دشمن همكار ميشوند؟
نوت: ما دنبال اي مساله را ايلا دادن نيستيم. يا مومند كتواز را به دادگاه معرفي ميكنيم ، يعني منظور ام اي دادگاه كثيف كه در كابل است نه اي مربوط خود شان است به داگاه صحرايي يا بيخي فيسبوك ترك ميكنم.

>>>   کرزئ بی ... رف باخته چرا حالا خاموش و در این جنایت هولناک دهن باز نمیکند. شاید در این حمله وحشی طالبان کرزئ در خِفا خیلی خوش باشد.و در عقب این قضیه دست های ناپاک کرزی دخیل باشد.افسوس اگر قدرت بدست من میبود.این آدم مرتجع را اعدام میکردم.

>>>   تنها راه تامین‌امنیت ، بومی سازی آن است.
بایسته است تا امنیت هر ولایت به دست مردم خود آن ولایت سپرده شود. همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی باید از خود مردم منطقه باشند.
این کار یک منطق بسیار ساده دارد‌. باشند گان هر ولایت به امنیت خانواده های خود ذینفع اند.
برعکس هنگامی که شماری از مرکز مطابق سلیقه های معین در اطراف گماشته می شوند، بیشتر به منافع خود می اندیشند و از همین رو بیشتر ابزار نفوذ دشمن قرار می گیرند.

>>>   Salam
من ديگر به هيچ مرده يى كه آنرا طالب و داعش بكشد جنازه نمى خوانم حتا از خودم هم اگر باشد . كسانى كه براى حفظ حاكميت طالب ساز و داعش پرور سر بازى مى كنند و حكومت فاشيزم را نگهبانى مى نمايند ، درخور ترحم نيستند .

>>>   درغم واندوه شهادت بهترین فرزندان این کشور در قول اردوی بلخ شریکم!
فرزندان دلیر میهن شهادت تان مبارک !
و اما!!!!!!!!!!!!!!!
کرزی به جرم همدستی با طالبان و به جرم کشتار و این همه خون ریخته شده منسوبین نیروهای مسلح کشور ومردم بی گناه ما توسط طالبان باید به داد گاه کشانیده شود و به حیث خائین ملی وتوطئه علیه امنیت داخلی کشور به اشد مجازات محکوم شود.

>>>   معلم عطا کجا بوده حتما در باغ تفریحی و یا عیاشی های دیگر او که خود را مدافع مزار مینامید کجا شد قهرمانی هایش پس در پست پرده دست او هم دخیل است .

>>>   آیا نباید خون گریست؟
============

آیا ممکن است، «ده طالب» بالای یک «قول اردو» حمله کند و چنین تلفاتی به بار آورد؟

مگر در کشور ما نسل کشی جریان ندارد؟

آیا مرگ در جبهه گرم بر مرگ در کاغوش و مسجد شرف ندارد؟

قول اردوی که در مقر خود از خود دفاع نتواند، از مردم و کشور خود چطور دفاع می کند؟

مردم تا چه وقت خاموش می باشند و فرزندان خود را برای دفاع از چنین رژیمی به کشتارگاه می فرستند؟

+ + +

البته وقتی کشوری سرقوماندانی چون «غنی» داشته باشد، وقوع چنین حوادثی هر روز ممکن است...

>>>   در نتیجه حمله گروهی طالبان بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین، دست کم ۱۴۰ سرباز و افسر نظامی افغان جان باختند. یک مقام محلی گفته است که رقم زخمیان به بیش از ۱۶۰ تن رسیده است.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
گروه طالبان، کُشتار مسجد قول اردوی 209 شاهین را در ولایت بلخ بدوش گرفتند. تحریک اسلامی طالبان با حمله بر مسجد و کُشتار نماز گزاران مسلمان و پذیرش این حمله نشان دادند و ثابت ساختند که یک گروه نامسلمان، سفاک و وحشی هستند. کسانی که در داخل نظام حاکم سیاسی و در درون دولت این ددمنشان خون ریز و نامسلمان را به عنوان گروه سیاسی می شناسند و از آن ها حمایت می کنند، نامسلمان تر، سفاک تر و وحشی تر از این گروه تروریستی بی فرهنگ و ضد مدنیت هستند.

>>>   او مردم يك راه حل به مردم ما پيدا كنيم كه قتل شدند
سربازان كشته شده تمامي شان از قوم تاجيك هزاره و ازبيك است
بيش از پنج صد نفر نظر به اطلاع كه از داخل قول اردو بدست ما رسيد كشته شده اند..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است