دیدار دبیرکل سازمان ملل با رییس جمهور آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۸    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132030 منبع: پرینت

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز جمعه برای نخستین بار با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش فرانس پرس، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل در این رابطه به خبرنگاران گفت: این دو دیداری جالب و سازنده در ارتباط با روند همکاری آمریکا و سازمان ملل داشتند.
وی از ارایه جزییات بیشتر درباره این دیدار که تنها 15 تا 20 دقیقه به طول انجامید، خودداری و تاکید کرد که دو طرف تصمیم گرفتند به زودی با یکدیگر دیداری دوباره داشته باشند.

گوترش روز جمعه علاوه بر ترامپ با «اچ.آر مک مستر» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا هم دیدار و گفتگو کرد.
نشست مشترک رییس جمهوری آمریکا و دبیرکل سازمان ملل در شرایطی برگزار شد که نماینده‌های اعضای کنونی شورای امنیت روز دوشنبه در یک ضیافت ناهار در کاخ سفید مهمان ترامپ خواهند بود و سپس به دیدار اعضای کنگره خواهند رفت.

فرانس پرس می نویسد: به نظر می رسد مساله کوریای شمالی، سوریه، اسراییل و فلسطین و کاهش کمک های مالی آمریکا به سازمان ملل از جمله محورهای احتمالی گفت و گوهای روز دوشنبه باشد.

در شرایطی که آمریکا سالانه بیشترین کمک های مالی را به سازمان ملل داشته است، ترامپ برای سال 2018 کاهش 28 درصدی یا 10 میلیارد و 900 میلیون دالری بودجه وزارت امورخارجه این کشور را در نظر گرفته است که بخشی از آن شامل کمک های مالی به نهاد ها و مجامع بین‌المللی می شود.

رییس جمهوری آمریکا همچنین 32.5 میلیون دالر از کمک های مالی آمریکا به صندوق جمعیت ملل سازمان ملل را کاهش داده است؛ اقدامی که می تواند در فعالیت های این نهاد در کمک به خانواده‌های 150 کشور جهان اخلال ایجاد کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سازمان ملل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است