به جایی هجوم باید برد که دشمن توقع ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132049 منبع: پرینت

بخش بزرگی از جنگ، استوار بر دانستن هنر فریب و به کارگیری مهارت فریب است.

به جایی هجوم باید برد که دشمن توقع ندارد. غافلگیری، یکی از مهمترین اصول جنگ است. با ارایه اطلاعات فریبنده نشان دهید که از دشمن دور هستید و فعالیت ندارید. بگذارید دشمن تان استراحت کند و برایش فضای فریبنده ایجاد نمایید.

در همان زمانی که او فکر می کند هیچ حرفی و تحرکی وجود نخواهد داشت، حمله ی برق آسا انجام دهید. غافلگیرش کنید "چکیده و گزیده ای از سانزو".

امیدوارم از این اصول های جنگ که در دل زمان و برای ابد حک شده اند، بیشتر "ما" استفاده نماییم. گفته اند نقش تفنگ در جنگ در بسیاری مواقع کمتر از 20 درصد است. 80 درصد دیگر مربوط به مسایل فکری و هوش فرمانده می شود.

ایستادن در کنار این نظامیان پر افتخارترین کار و نقشی است که می توانم ادا کنم. افسوس ها را در کدام موقع دیگر حرف خواهیم زد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   بجای باید حمله برد که دالـر باشد

>>>   چرازمانیکه رئیش کمپنی خصوصی پنشیر وردک بودی همین کار را نکردی؟؟؟

>>>   بلی، یک روز در کابل ، یک روز در بلخ ، یک روز در جای دیگر، در این شانزده سال، به دست دشمن غدار و مکار، کشته می شوییم، اما هیچکار دیگری نکرده ایم جز بیرون ریختن چند سخن تکراری و خشک و خالی. والله ، همانقدر که انتحار و کشتار و جنایتکاری افغان ذلتی - طالب - داعشی - گلبدینی ها و دیگر پشتونیستهای وطنفروش و خون آشام ، نفرت انگیز و انزجار آور و غیر قابل تحمل است، همانقدر این ناله و زاری و باز سکوت کردن و چهارزانو نشستن و بی عملی ما و مردم ما نیز ، تهوع آور و بیزاری آفرین میباشد.
ای آنانیکه شعار های میان تهی (( مصالح اولیای مملکت)) ، (( حفظ وحدت ملی و امنیت کشور)) و (( نرفتن به سوی بحران و بی ثباتی )) را ...میکنید، مگر بحران و بی ثباتی و بی وحدتی از این هم بیشتر شده می تواند ؟! بحران و بی ثباتی و نا امنی و پاکسازی قومی به اوج خود رسیده است، اما شما خانه پر پلو ها هنوز هم میگویید که نمیخواهیم وحدت ملی و ثبات و امنیت در کشور خراب شود. کدام وحدت ملی ، کدام امنیت و ثبات ؟!

>>>   Zalmay Salehzadh
پست هاي مرا به دقت مرور كنيد كه بدرد تان ميخورد.
سران پشتون با انهمه كثافت كاري و ريدن شان به مخ مردم، يك كار بس بزرگ به قوم خود كردند.
اون كار، شجاعت بخشيدن دروغين است. قسم بابا هاي تقلبي شان كه از خرتس موش ميترسيدند لقب بابا و قهرمان گرفتند.
مثلاً: سيزده تا تروريست كه با كمر بند بمب اتم كه مجهز میبودند به داخل یک قول اردوی که در تشکیل ‌اش هر قدری که است کمش یک ده هزار نفر خو بوده، داخل شده نمیتوانستند.. قرول نداشت؟ برج‌های مراقبت نداشت؟ ای‌ قول اردو از شهر خارج نبود؟ یا در داخل منطقه مسکونی بوده؟ اینها زمانی حمله کردند از قرول‌ها اینها را ندیدند؟ ای‌ پوسته‌های محافظت برج‌های مراقبت تویش نفر نبود؟ سيزده تا تروريست داخل يك قول اردو شده نميتواند باز فرض كنيم شد چطور ميتواند صد صد بيست نفر را شهيد مجروح كند؟
اگر واقعاً تروريستان به زور داخل قول اردو شده باشند كه يك چلي پاي بزرگ سر اردوي ملي بكشيم، قول اردوي كه در برابر ده نفر طالب دو صد نفر تلفات داشته باشد كه اردوي ملي نميشه ناميدش،ما دگه چی‌ توقع حمایت‌شان را داشته باشیم وقتی از خود حمایت کرده نتوانند از ما چی‌ حمایت کنند.. شرم اور است..
اگر غافل گير شدند كه شك ترديد هم نيست ايا سران پشتون هم خود را انسان ميدانند؟ اي بي شعوران كثيف كه روحيه سرباز و ملت مردم ما را شكستند چطور اينها با دشمن همكار ميشوند؟
نوت: ما دنبال اي مساله را ايلا دادن نيستيم. يا مومند كتواز را به دادگاه معرفي ميكنيم ، يعني منظور ام اي دادگاه كثيف كه در كابل است نه اي مربوط خود شان است به داگاه صحرايي يا بيخي فيسبوك ترك ميكنم.

>>>   تنها راه تامین‌امنیت ، بومی سازی آن است.
بایسته است تا امنیت هر ولایت به دست مردم خود آن ولایت سپرده شود. همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی باید از خود مردم منطقه باشند.
این کار یک منطق بسیار ساده دارد‌. باشند گان هر ولایت به امنیت خانواده های خود ذینفع اند.
برعکس هنگامی که شماری از مرکز مطابق سلیقه های معین در اطراف گماشته می شوند، بیشتر به منافع خود می اندیشند و از همین رو بیشتر ابزار نفوذ دشمن قرار می گیرند.

>>>   Salam
من ديگر به هيچ مرده يى كه آنرا طالب و داعش بكشد جنازه نمى خوانم حتا از خودم هم اگر باشد . كسانى كه براى حفظ حاكميت طالب ساز و داعش پرور سر بازى مى كنند و حكومت فاشيزم را نگهبانى مى نمايند ، درخور ترحم نيستند .

>>>   Salam
شكم هر جنرال شش متر كلان است و پول از سر كون شان سر ريزه كرده است ، اينها قدرتمندان آن كشور اند، كسانى كه براى شكم در خدمت غلط و اباطيل قرار مى گيرند خود مسوؤل اند .براى سير كردن شكم راه هاى مشروع ديگر هم وجود دارد، سربازى يك مسووليت سياسى است و كسانى كه يك حكومت نا مشروع و فاسد را پاسبانى مى كنند در كنار حاكمان مسوول اند

>>>   آنهاى كه افسر مى شوند از ابتدا مى فهمند چرا شده اند و آنهاى كه سر باز اجير مى شوند و إن هم براى يك حكومت فاسد بايد بدانند كه خون شان حدر مى رود ، سخن اينجاست !

>>>   درغم واندوه شهادت بهترین فرزندان این کشور در قول اردوی بلخ شریکم!
فرزندان دلیر میهن شهادت تان مبارک !
و اما!!!!!!
کرزی به جرم همدستی با طالبان و به جرم کشتار و این همه خون ریخته شده منسوبین نیروهای مسلح کشور ومردم بی گناه ما توسط طالبان باید به داد گاه کشانیده شود و به حیث خائین ملی وتوطئه علیه امنیت داخلی کشور به اشد مجازات محکوم شود.

>>>   برای فاشیزم و امپریالیزم کشتن صد ها و هزار ها انسان مهم نیست .
مهم اهداف است !

>>>   آیا نباید خون گریست؟
============

آیا ممکن است، «ده طالب» بالای یک «قول اردو» حمله کند و چنین تلفاتی به بار آورد؟

مگر در کشور ما نسل کشی جریان ندارد؟

آیا مرگ در جبهه گرم بر مرگ در کاغوش و مسجد شرف ندارد؟

قول اردوی که در مقر خود از خود دفاع نتواند، از مردم و کشور خود چطور دفاع می کند؟

مردم تا چه وقت خاموش می باشند و فرزندان خود را برای دفاع از چنین رژیمی به کشتارگاه می فرستند؟

+ + +

البته وقتی کشوری سرقوماندانی چون «غنی» داشته باشد، وقوع چنین حوادثی هر روز ممکن است...

>>>   محمد اکرام اندیشمند
گروه طالبان، کُشتار مسجد قول اردوی 209 شاهین را در ولایت بلخ بدوش گرفتند. تحریک اسلامی طالبان با حمله بر مسجد و کُشتار نماز گزاران مسلمان و پذیرش این حمله نشان دادند و ثابت ساختند که یک گروه نامسلمان، سفاک و وحشی هستند. کسانی که در داخل نظام حاکم سیاسی و در درون دولت این ددمنشان خون ریز و نامسلمان را به عنوان گروه سیاسی می شناسند و از آن ها حمایت می کنند، نامسلمان تر، سفاک تر و وحشی تر از این گروه تروریستی بی فرهنگ و ضد مدنیت هستند.

>>>   حمد اکرام اندیشمند
این سوال شما، سوال اصلی و جان گپ است. کرزی به عنوان رئیس جمهور سایه از طالبان حمایت می کند. اما اشرف غنی ساکت است. عبدلله که شریک قدرت غنی است فقط نظاره می کند. ملتی را که شما اشاره کردید، درمانده و بیچاره هستند. اگر به خاطر فقر و گرسنگی نباشد چرا ده ها هزار جوان فقط در برابر ده پانزده هزار افغانی معاش از بدخشان تا پروان با رفتن به اردو و پولیس خود را قربانی می کنند. وظیفه و وجیبۀ اصلاح این وضع و تغییر آن از زمام داران این دوت و به خصوص از عبدالله است که مردم ما به او رای دادند تا ثبات و عدالت بیاورد و از حقوق مردم دفاع کند.

>>>   یک حرف که بسیارکوتاه بگویم این است که طالبان وحشت رابار میاورنداین یکی ازتعریف تروزم است ولی کسانان که چندروزپیش از طالبان رسما دفاع کردند چرا باآنها برخورد قانونی صورت نمیگیرد پس درعمق ماه در ردهای بسیار بالاطالبان جنایت کارنفوذ کرده است بایدبه ملت رجوکرد دیگرچارهٔ نیست.

>>>   اگهي
سربازان كه از اقوام تاجيك هزاره و ازبيك هستيد زير بيرق غني و كرزي بنام خدمت به وطن سلاح بر دوش گرفته ايد، اشتباه كرده ايد.
شما را در هر جايي كه وظيفه اجرا ميكنيد سربازان پشتون تبار به امر و هدايت قومندان پشتون شان فريب داده و طالبان را در قاغوش هاي عسكري تان جابجا كرده در خواب و سر نماز و وقت غذا خوردن كه سلاحي در دست نداريد به دشمن تحويل ميدهند جان هاي شيرين تان را ميگيرند تا هم توانسته باشند از اين طريق شما را از اردو دلسرد كرده كاملاً اردو را تك قومي بسازند وهم نام گروهك مزدور طالب پشتون خوا را بلند كرده با امت شجاع نترس جلوه بدهند.
بناً چه بايد كرد؟ ساده است تشويش نكنيد، من زنده ام راه را برايتان نشان ميدهم كه چي كنيد. در يك قول اردو خو كمش يك ده هزار از همي سه قوم استيديد؟ شب همه اونهاي كه حاميان طالب هستند بسته كرده تمام مهمات تجهيزات مواد خوراكه را باخود ببريد و بين خود تقسيم كنيد. هم يكسال دوسال خرچ خوراك خانواده را تأمين ميكنيد و هم با سلاح و تجهيزات دست داشته از منطقه و فاميل در برابر خاينين دفاع ميكنيد.. مشكل حل ميشه انشالله اي حكومت حامي طالب و هزاران گروه هاي تروريستي را به زودترين فرصت سقوط ميتيم .
و من الله توفيق
برادر شما زلمي صالحزاده

>>>   او مردم يك راه حل به مردم ما پيدا كنيم كه قتل شدند
سربازان كشته شده تمامي شان از قوم تاجيك هزاره و ازبيك است
بيش از پنج صد نفر نظر به اطلاع كه از داخل قول اردو بدست ما رسيد كشته شده اند..

>>>   ظالم باید سرکوب شود. برای ظالمان، هدایت نخواهید!
کُشتار نمازگزارانِ مسجد قول اردوی 209 شاهین در ولایت بلخ توسط طالبان، بر مبنای قرآن و حدیث، ظلم است و طالبان ظالم هستند.
مسلمانان و به خصوص عالمان و واعظان دینی اگر در برابر این گروه ظالم وظلم آن ها خواستار هدایت شان می شوند، بر خلاف این حکم خداوند قرار می گیرند که چهار بار در آیه 51 سوره المائده، آیه 144 سوره الانعام، آیه 50 سوره القصص و آیه 10 سوره الاحقاف ذکر می شود:
ان الله لايهدي القوم الظالمين(به تحقیق که خداوند قوم ظالم را هدایت نمی کند)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است