طالب دوستی مقام ها در مزار معنی پیدا کرد
دامن کلان حکومتی که والی قندوز از آن گفت، تنها نمونه کوچکی از این نظام معامله گر و فاسد است که در راس آن کرزی و غنی قرار دارند، پول های کلانی که به طالب می رسد و شمال یکباردیگر نا امن می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132061 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حمله مخالفان مسلح دولت بر قل اردوی شاهین، تعداد دیگری از مدافعان این مرز و بوم و جوانان این مملکت را بکام مرگ برد. 50 یا 80 کشته نظامی تنها با حمله 10 مخالف مسلح!
اینجا است که طالب دوستی مقام های حکومتی بار دیگر معنی پیدا می کند.
طالب دوستی مقام های حکومتی درد مردم را تازه کرد، دردی جانکاه از عزت قاتلان فرزندان شان و رهایی سربازانی که در میدان های جنگ، جان خود را سپر دفاع این مرز و بوم کرده اند.

دامن کلان اسدالله عمرخیل، والی قندوز برای طالبان و حمایت از بازماندگان آنان پهن شده است، نان را از خانواده سربازان گرفته و بر سر سفره قاتلان گذاشته و در مقابل دوربین رسانه ها و چشم خانواده های سربازن کشته شده با افتخار از بخشیدن پول شهیدان به 50 تا 60 خانواده طالب می گوید و دامن کلان حکومت.

فرهنگ طالب دوستی و بردارخواندگی، میراثی از کرزی بود که به اشرف غنی رسید و با برقراری شورای عالی صلح و جذب مقام های طالب در حکومت، سربازان را برای قتل عام راهی میدان های جنگ کرده و از سوی دیگر با معامله، انبارهای طالبان را مملو از تجهیزات می کنند.

این است حکایت درد و رنج مردمی که با امیدِ ثبات به حکومت و نظامی چشم دوخته اند کمر به نابودی و کشتار آنان بسته اند و اگر کرزی طالب را برادر می خواند، غنی نیز با فرافکنی تنها گروهی از آنان را دشمن خطاب می کند.

آنچه زاخیل وال از بخشش به طالبان می گوید، نشات گرفته از راس حکومت است که در برنامه هماهنگ شده با طالبان دست به جابه جایی تجهیزات و مهمات به مناطقی می زند که پس از چندی به راحتی و بدون مقاومت به تصرف آنان می رسد.

طالبانی که تجهیزات و مهمات را از حکومت تامین و هزینه جنگ را نیز از غارت معادن و تجارت مواد مخدر به دست می آورند، چرا مردم را قتل عام و کشور را ویران نکنند؟ مگر بر همین اساس از حمایت حکومتی های طالب پرست برخوردار نیستند؟

قندوز با وجود چنین والی هایی و حکومتی، دو بار در یک سال سقوط کرد و مردم آن در محاصره طالبان در قحطی و گرسنگی جان دادند و اشرف غنی با بی اعتنایی دلیل شکست را وجود مقام های بی کفایتی می داند که خود آنان را به مقام رسانده بود.

دامن کلان حکومتی که زاخیل وال از آن می گوید، فساد کمک های بین المللی و حیف و میل ثروت این سرزمین است که روز بروز قدرتمندان با نفوذ را فربه تر و مردم را فقیرتر کرده، سربازن را بی سلاح راهی خط مقدم و مهمات و پول را خیرات طالبان می کند.

والی قندوز تنها نمونه کوچکی از این نظام معامله گر و فاسد است که در راس آن کرزی و غنی قرار دارد، دولتمردانی که با چشم پوشی بر جنایت های تروریستان و کشتار هزارن هزار مردم بی گناه، بر طبل طالب دوستی کوبیدند و پاسخی جز جاری شدن خون نگرفتند.

وحشت آنجا به اوج خود می رسد که مقام های که وظیفه برقراری امنیت یک ولایت را برعهده دارند به راحتی در مقابل رسانه ها از بخشش و حمایت طالبان می گویند، آیا تمامی بازماندگان سربازن کشته شده در جنگ قندوز به امکانات دولتی و این گونه هزینه ها دسترسی دارند؟

بارها خبرها از معامله های درون حکومتی با طالبان و داعش برای واگذاری ولسوالی ها و سقوط ولایت ها در خبرگزاری ها نشر شد و به تکرار مقام ها دم از حمایت از طالبان زدند و حال نمک بر زخم خانواده های که فرزندانشان را در جنگ از دست داده اند.

نیمی از مردم افغانستان زیر خط فقر به سر می برند، بیکاری به رقمی بالای 40 درصد رسیده و آمار میلیونی بی جاشده و مهاجر، نفسِ شهرهای بزرگ را گرفته است و با این وجود این دامنِ کلان حکومت چرا نصیب مردم نمی شود و باید خرج طالبان شود؟

پاسخ تنها در ارگ خلاصه می شود و رسیدن به رویای کشوری پشتونیزم حال با هر استفاده از تروریستان و قاتلان بی گناهان.

زاخیلوال اگر از جزی ترین بخشش ها به طالبان گفت اما پول های کلان و ثروتی هنگفت از این حکومت خرج طالبان می شود و تازمانی که این حکومت و با این دولتمردان برقرار باشد همچنان دامن حکومت برای دشمنان مردم کلان است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   نوش جانشان وقتی اقوام دیگر دراختلاف درونی غرق اند ویک عده معاش بگیر ازآنان دردولت نمایندگی می کنند بهتر ازاین انتظار نمی رود.

>>>   ایا طالبان هم به خانواده های( یکصد سرباز) کشته شدهُ قول اردوی دهدادی یگان شانزده پولی میدهند؟

>>>   قندور و بغلان سمت شمال است،یعنی جای فارسی زبان ها.
چرا ریاست اجرایی از والی شدن پشتوت ها درین دو ولایت جلوگیری نمی کند؟
آیا در طول تاریخ دیده اید که در قندهار و یا ننگرهار و یا هلمند و غیره ولایت های پشتوت نشین،والی فارسی زبان مقرر شده باشد؟
فراه نیز هم سرحد ایران است و در اصل منطقه فارسی زبان ها است،چرا والی پشتوت مقرر میشود؟
اگر ریاست اجراییه زور اش نمی کشد،مردم این ولایات را بلا زده است که نمی خیزند د اعتراض نمی کنند؟
جهاد در مقابل فاشیزم نیز مثل جهاد در مقابل کفر است،که اگر کسی در آن اشتراک نکند،مردم به عذاب الهی گرفتار خواهند شد.

>>>   Abdul Hai Khurasani
افغانستان جولانگه يى ؛ مثلث شيطانى فاشيزم ، تروريستان سازمان يافته و سران مافياى فاسد قومى!
الف
تروريزم ؛ خوب و بد و افغانى و غير افغانى ندارد، آنانيكه امنيت و مال و جان و ناموس شهروندان افغانستان را در مسجد و مكتب و مدرسه و دانشكده و كوچه و بازار مورد تهاجم و حمله و انتحار قرار مى دهند ، دشمن كشورما، دشمن هويت ما ، دشمن فرهنگ و حيات سياسى و اجتماعى ما هستند.
لهذا طالب و داعش هردو دشمن ما هستند و كسانيكه در هر مقام ومنصب و جايكاه ؛ چه منبر مسجد باشد، چه كرسى دانشگاه ، چه رئيس جمهور بازنشسته ، بهر ترتيبى كه از طالب حمايت مى نمايند دشمن مردم ما و سرزمين ما هستند.
در اين ميان حمايت علنى حامد كرزى از طالبان امرى است كه بركسى پوشيده نيست و حمايت سياسى و معنوى ايشان از تروريستان شخصيت او را در مقام يك تروريست تمام عيار پائين مى اورد و لهذا ادامه تخصيص بودجه صدها هزار دالرى از بودجه بيت المال كشور به دفتر كرزى خيانت ملى است .
همچنان نام گذارى فرودگاه كابل به نام حامد كرزى اهانت آشكار به شعور اجتماعى و سياسى شهروندان افغانستان مى باشد.
در ادامه اين امر هر دو نفر هم حاكم ارگ و هم فرمانرواى قصر سپيدار مقصير هستند .

ب
تروريستان فزيكى و تروريست هاى شعور ما ؛
تروريست ها، اعم از داعش و طالب هويت فزيكى ما را هدف قرار مى دهند، حيات و زندگى شهروندان را بخاك و خون مى كشند و امنيت اجتماعى و سياسى را كه حق اساسى هر انسان است از او باز مى گيرند.
انها خيابان و ده و مسجد را به رگبار مى بندند و پيروزى خود را در مسير خون و آتش و خشم و جنايت جستجو مى نمايند و بيگمان دشمنان ما و مردم ما و كشور ما هستند.
اما تروريستان شعور ما، با كتمان حقيقت ، دروغ و ريا و فريب ، نه تنها عمق جنايت و ابعاد واقعى فتنه دشمنان را پنهان مى نمايند، بلكه براى تسلط حاكميت و ادامه تاراج سرمايه هاى ملى مردم افغانستان ، با شعور جمعى شهروندان بازى مى نمايند و مردم را بيگانه و نامحرم مى شمارند و در واقع به اعتماد مردم خيانت روا مى دارند .
تروريستان فزيكى ايمان و دين در گرو شيطان نهاده اند و تروريستان شعور، وجدان برباد داده اند و ايمان به فساد آلوده اند.
بى حيايى و بى شرمى بجايى رسيده است كه برخى ها اماده اند تا براى حفظ ابروى سياسى و ادامه كرسى قدرت كاذب خود، با خون شهداء و هويت فرزندان كشور بازى نمايند و شهيد و شهادت را انكار نمايند.
هيچ خيانتى بالاتر از كتمان حقيقت و دروغ و ريا به مردم مظلوم و مؤمن و مسلمان كشور نمى باشد.

ج
تفكرفاشيزم ( افغان/ پشتون )متأسفانه مملكت را بسوى بحران غير قابل كنترول هدايت مى نمايد، بستر سؤ استفاده مافياى فاسد قومى را فراهم مى اورد و حاكميت ملك الطوايفى فاسد و تاراجگر را بر سرنوشت چهار سوق كشور مهيأ مى سازد.
در چنين شرايطى نيمه خردمندان و روشنفكران آماتور در خدمت مافياى ثلاثه رقص سماع به راه مى اندازند و مانند شاگرد ناخلف پاركينگ مكتب فرانكفورت ايمان و وجدان به دالر مى فروشند .
ادامه اين وضعيت ملك وملت برباد خواهد و ديرى نخواهد گذشت ؛ كه نه ازتاك نشان ماند و نه از تاك نشان نشان .
پس تا دير نشده است.
هله برخيز كه انديشه ديگر بايد كرد !

>>>   Ariaie
با مراتب كمتر از اين تلفات يك حكومت دموكراتيك ميتوانست در ارگ جابجا شود. مرگ به داكترعبدالله خايين، مرگ به تمام سران تاجيك، هزاره و ازبيك !

>>>   Lalzad
کسانی مردم ما را از بی ثباتی و روزگار بد می ترسانند، مگر بی ثباتی و روزگار بدتری می تواند تلفاتی از این بیشتر داشته باشد؟

>>>   همه اش آوازه است و یا اگر تلفات هم بوده باشد،خیلی کم است.
چون ضیا مسعود بعد از برطرفی اش آوازه اغتشاش و ده کوه برآمدن کرد(مثل مارشال فهیم)،بنأ اشرف غنی وزیر دفاع و داخله خویش را به مزار فرستاد،تا چنین توطئه را آوازه کنند و حالا خودش نیز به مزار بخاطر همدردی نشان دادن میرود.
مثلی که بم ده هزار کیلویی امریکا نیز آوازه بود.

>>>   ببین کرزی برادرانت که تو ٱنها را برادر میگویی.چطور به نماز گزاران حمله میکنند.

>>>   همه جنازه های سربازان شهید شده به تخار بدخشان وفاریاب فرستاده شدند !
چوکی ها از جنوب جنازه ها از شمال !

>>>   چرا کسی برکنار نمی شود؟
پاسخ رییس جمهور به هر شکست امنیتی سفر به محل حادثه و لفاظی است. نه کسی را برکنار می کند، نه کسی را تنزیل رتبه می کند نه امر توقیف کسی را صادر می کند. حقش بود که فرمانده قول اردوی بلخ، آمران کشف و ضد استخبارات و فرمانده گارنیزیون محافظ آن امروز برکنار و به دادگاه نظامی سپرده می شدند. اما کسی آنان را برکنار نمی کند وراز آن را هم کسی نمی داند.

>>>   خاورى:
خبر تکان دهنده
میگویند یک خانواده شهید که میخواست پیکر فرزندش را از قول اردو ۲۰۹شاهین در مزارشریف تسلیم شود از سوی محافظان ریس جمهور احمدزی لت و کوب شده است.
شمس

>>>   مهمند کتوازی کیست و چگونه به‌ سمت فرماندهی قول اردوی 209 شاهین در شمال گماشته شده است ؟
مرتضی جلالی

>>>   هاى تاجيك!
گدايى كن و لى به اين دولت ترور پرور خدمت نكن!

>>>   30نفر را میلیون نر جور کردین 18میلیون تاجیک ره تباه
ما
مردم هزاره
15نفر را میلیون نر جور کردیم 7میلیون هزاره را تباه
از این بهتر نمیشه

>>>   امنیت باید محلی شود، یعنی سرباز قندهاری از قندهار دفاع کند بدخشی از بدخشان به همین ترتیب تمام استان های کشور.
"لطیف پدرام"

>>>   ایا همین فرمانده قول اردوی شاهین نبود که با نامه شورای امنیت دوچرخبال رادر اخیار یک ادم ساخته گی گذاشت
حال هم فکر نمی کنید که همین فرمانده خودش در انتحاری اوری وانتحاری جابجایی دست داشته باشد
این است حقیقت دولت طالبی که داعش را بزور شریک نموده وسهم داده است
(مهمند کتوازری، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین)

>>>   به‌جای اعلام روز ماتم ملی، روز نبرد سراسری برپا کنید. مدیران نابه‌کار قوای مسلح را به زیرلحاف‌های خواب و بیمارستان‌ها بفرستید. هم‌راه با رزمنده‌گان جوان، نیروهای هوایی و زمینی را بسیج سازید و حمایت نیروهای جهانی را با تقاضای مستقیم از ترامپ جلب کنید و بر مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین جغرافیای دشمن هجوم برید. فکر پوسیدهء فاشیستی را از سر برون کنید و به‌نام میهن به‌همه راه و زمینه فراهم سازید. نبرد را از ناپلیون، استالین و چرچل بیاموزید. اعلام روز ماتم ملی، جشن پیروزی دشمن معنا می‌دهد. یا سیاست‌کردن را یاد بگیرید، یا بروید برای همیش!
#ملک_ستیز

>>>   شهريان محترم كابل اگر غرور داريد نام و نشان كرزي خاين را ازكابل پاك نمايد.

>>>   Arya Mehr
تصفيه قومي توسط غني، اتمر و استانكزي بشكل خطرناكش جريان دارد
انفجار و قتل عام نيروهاي جوان تاجيك در رياست دهم
انفجار قتل عام مردم ما در بيمارستان ٤٠٠ بستر
انفجار و كشتار گروهي مردم ما در ق ع ٢٠٩ شاهين در بلخ

خوب ين كشتار هاي همگاني و گروهي نه اول است و نه هم آخر بلكه تداوم برنامه يي است تا رسيدن به زمان نادر غدار و كشتار همه مردم ما

خوب تا چه زماني بايد مرگ مردم خويش را نظاره كنيم؟؟؟
مگر تنها با نشستن و نظاره كردن اين كشتار ها را پاياني خواهد بود؟؟؟
بدون آنهم ما را مي كشند، بايد تا پيش از اينكه باقي مانده را بكشند انتقام شهداي خويش را گرفت، در غير آن تيغ فاشيزم هرگز كُند نخواهد شد تا اينكه به عمل بالمثل روي نياوريد و فاشيزم را بر سر جايش ننشانيد

>>>   انهايكه أجساد فرزندان شان را جمع ميكنند، اگر هشدارى هاى توماه قبل من مبنى بر ترك خدمت اين دولت ترور پرور را در نظر داشتند ، امروز فرزندان شان زنده بود!

>>>   کرزی به برادران طالبی خود روحیه تهاجمی داد
جاغوری

>>>   Muhammadi
منابع طالبان هویت مهاجمان بر قول ارودی شاهین را چنین اعلام کرده اند.

1- صفى سرباز يا بريدمل از ولسوالى بلخ
2- فدامحمد از دند غورى بغلان
3- نعمت الله از سروبى كابل
4- ملا لعل محمد از ننگرهار
5- انجنير طلحه از وردك
6- جواد از كندهار
7- قارى ضيالرحمان خوست
8- نبى محصل دانشگاه از غزنى
9- عبدالبصير از غوربند پروان
10- ذبيح الله از چار دره كندز

>>>   به مردم خطاب میکنم از حچ چیز حراس نداشته باشید منسجم شوید با این حکومت کرایی فاشیست ودعا بگوید راهبران کریی انرا از سرزمین پاک تان به دور پرتاب کنید در غیر ان همیشه نوکر نوکر ها خواهید ماند .

>>>   درود بر روان ّپاک شهدای خرسان زمین - این دولت 15 ساله از پیدایش اش که طالبانی بود - طالبانی است و طالبانی خواهد بود و هریک از مقاماتی که بشکل رسانه ئی از تروریستان طالب نما حمایت می کند مانند زاغ خیل وال مشاور ای اس ای وسایر اراکین دولتی و کرزی سابقه از جمله تروریستان محسوب است و مورد باز پرس این ملت غیور قرار میگیرد قسمیکه قزافی از طرف ملت محاکمه صحرائی شد همان طور تروریستان طالبان نما و حامیان شان محاکمه می شوند .
کوهستانی

>>>   طالب دوستی وداعش دوستی را از آغای کرزی پرسان کنید او بسیار به داعش وطالب شوق وعلاقه داره بچه های مردم را که ازخاک و وطن خود دفامیکنند کرزی چراغمی ازینارانمیخوره به خوانه واده های آنها غمشریکی نمیکنه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است