دشمن را بکوبیم تا خواستار آتش بس شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132062 منبع: پرینت

عملیات انتحاری در مرکز قل اردوی شاهین در مزار شریف:

طبیعتا این قبیل عملیات های ناجوانمردانه در داخل مسجد و ادای نماز به وسیله مردم و سربازان و افسران از جانب هر انسان با وجدان و با ایمانی محکوم است و ما نیز چنین عملیات ناجوانمردانه و غیر انسانی را محکوم نموده و به ارواح پاک و طیبه شهدای این حادثه و سایر شهدا کشور درود و دعا می فرستیم و به مجروحین حادثه شفای عاجل و کامل از خداوند بزرگ خواهانیم و به بازماندگان و همسنگران شان از عمق دل تسلیت عرض می کنیم.

اما سوال اصلی مردم ما در چنین عملیات هایی مکررا این خواهد بود که دشمن چطور با این همه سلاح ثقیل و خفیف و تجهیزات و نیروی نظامی داخل مراکز نظامی در شهر مزار شریف و شهر کابل و شهرهای بزرگ دیگر کشور می گردد و دست به کشتار زده و تلفات هنگفت جانی و مالی برای مردم و نیروهای امنیتی دولتی برجای می گذارد؟

فقط با محکوم ساختن عملیات انتحاری مشکل کشور و مردم ما حل می گردد؟ ما می بینیم بعد از گذشت چند روز، مجددا منتظر حوادث و واقعیات دیگری می باشیم. مگر این کشور از خود نیروی امنیتی و اطلاعاتی ندارد؟ اگر دارد مگر در خواب فرو رفتند و خواب شان هنوز پوره نشده و اگر بیدار هستند به ملت افغانستان جواب قانع کننده ارایه بفرمایند.

دشمن چطور تا داخل مراکز نظامی با این همه سلاح و تجهیزات نظامی وارد می گردد و چطور با این همه امکانات و نیرو وارد شهرها می گردد. چرا کاروان های نظامی دشمن در مسیر راه ها مورد هدف قرار نمی گیرند و متوقف نمی گردند؟

مگر مراکز نظامی ما نظام قراول ندارد و هرکس خواست ماننده کاروانسرا داخل و خارج شده می تواند. چرا افراد و دسته هایی که وارد و خارج می شوند مورد بازرسی جدی قرار نمی گیرند. این همه مسامحه چرا صورت می گیرد؟ مگر نیروی نظامی ما در قل اردوها کم است. همینقدر نیروی نظامی و امنیتی که حالا ما داریم در دهه های اخیر هیچ زمانی افغانستان نداشته است؟

قوای هوایی نیز الحمدلله داریم و همکاران بین المللی در این عرصه نیز حاضر به هر نوع همکاری با ما هستند. چرا مراکز دشمن را از زمین و هوا نمی کوبیم؟ مگر اطلاعات نظامی از تحرکات دشمن نداریم و اگر داریم چرا در وقت و زمانش وارد عملیات نمی گردیم و تسامح صورت می گیرد.

فشار نظامی بر دشمن باید به طور سنگینی وارد گردد که دشمن فریاد کشد و او خواهان صلح و آتش بس گردد. دشمن را در مراکزش باید کوبید. نباید منتظر این بود تا دشمن در داخل شهرها و مراکز نظامی ما رخنه کند و همیشه ابتکار عمل به دست دشمن باشد و ما به فکر دفاع و صلح دروغین باشیم و با این حرکات پر ما را دشمن بخواب کند و ما توبره گدایی صلح برگردن داشته و از جهان و کشورهای همسایه و دشمنان خود صلح و مصالحه طلب کنیم و آنها جواب ما را با ریشخند بدهند.

هنوز هم زمان داریم. دنیا از نظر سیاسی و نظامی هنوز با افغانستان است. نباید فرصت را از دست داد و جهان را در شک و تردید بیشتر قرار داد تا دنیا به تدریج با دشمن رابطه بر قرار کنند. مثل این که فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و بعضی از کشورهای همسایه به تدریج با دشمن تامین روابط کردند، فقط راه نجات از مصیبت های موجود فشار کامل نظامی و کوبیدن هر چه سریعتر دشمن در لانه ها و مراکز خودش است.

به دشمن نباید فرصت بیشتری داده شود و فشار نظامی کاملی بر دشمن باید وارد گردد تا دشمن مجبور به تضرع و التماس صلح گردد نه که ما ضعف نشان دهیم.

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مزار_خیرخواه
نظرات بینندگان:

>>>   اين اردو انكيزه ندارد!! سؤال از شما؟ اين اردو و همه اركان هاى امينيتى جرا بايد بجنكند؟؟ برأى جه و برأى كى؟؟ أمريكا يا دولت دزد و مسولين وطنفروش؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است