وزیر دفاع توان مدیریت عملیات خالد را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132068 منبع: پرینت

دیده می شود که هفت یا هشت ماه معاش اردو و پولیس را پرداخته نمی شود اما پول نقد در ولایت های جنگی بین جنرال ها مبادله می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ریحانه آزاد، نماینده مردم ارزگان در مجلس نمایندگان در برنامه "محور" کند بودن عملیات ها در ارزگان و اظهارات سخنگوی وزیر دافاع که نمی شود همزمان کل ولایت را پوشش عملیاتی داد گفت: اینها نباید کم کاری خود را به رخ دیگران بکشند. این کم کاری به شخص اول وزارت مربوط می شود که آن رقمی که باید دستاورد می داشته را بدست نیاورده است.

آزاد می گوید: حمله بلخ و 400 بستر نشان داد که ارگان های امنیتی و کشفی هیچگونه هماهنگی با یکدیگر ندارند و طرف دیگر معاش و تجهیزات سربازان آن طوری که باید پرداخت نمی شود و شاهد هستیم که برخی هفت ماه معاش اردو و پولیس را نمی پردازند اما می بینیم که پول نقد در ولایت های جنگی بین جنرال ها مبادله می شود.

نماینده ارزگان در همین رابطه افزود: کوشش کردیم که در کمیسیون دفاعی بر اینگونه موارد مستقیما نظارت کنیم و اسناد بسیاری هم وجود دارد اما بدبختی اینجا است که وقتی از نقاط ضعف این نهادها سخن بگوییم فکر می کنند که یک وکیل با اینها مشکل شخصی دارد در حالی که حقیقت اینطور نیست.

وی، با یادآوری استیضاح نهادهای امنیتی در مجلس بیان کرد: آرزو می رفت که این سه رگان در خانه هایشان می نشستند و رای نمی گرفتند. بخصوص وزارت دفاع که همیشه نقاط ضعف جدی داشته است و به مسایل قومی بسیار دامن می زند.

آزاد می گوید: همیشه از زبان نهادهای امنیتی می شنویم که جنگ استخباراتی و تروریزم بین المللی است و مشکل است اما متاسفانه مشکل در خود ما است و کمک هایی که هم به این خاطر می شود حیف و میل می شود.

عضو مجلس نمایندگان درخصوص اینکه با گسترش عملیات خالد تحول در کشور ایجاد می شود تصریح کرد: به رییس جمهور می گویم که این وزیر دفاع نمی تواند این مدیریت را داشته باشد و این مساله بسیار مهم است.

آزاد افزود: باید افراد شایسته به وزارت های دفاع، داخله و امنیت ملی بیایند و این پست ها براساس قوم واگذار نشود و افراد مسکلی به این پست ها گماشته شوند تا از این وضعیت بیرون شویم و در مورد دوم لازم است که تجهیزات و معاش بخصوص سربازانی که در سنگرهای جنگ بسر می برند از شش ماه قبل آماده باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آزاد
وزیر دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   ترورست ها عمدا برای وزیر صاحب دفاع ما تابلیت خواب آور میدهند تا همیشه غرق خواب باشد اگر مملکت را آب ببرد هم بیدار نمیشود

>>>   خانم ريحانه بالكل بجا فرموده، خو متأسفانه همين نماينده هاي مردم هم دزد شده اند، و گرنه وزير دفاع، وزير داخله، امنيت ملي، و مشاور امنيت أتمر را خلع قدرت نمايند، و هيچ توجه به اخاذي و يا هوشدار اشرفو نكنند، از اين حكومت كرده اگر هيچ حكومت نباشد خوبتر است، لاأقل جوانان قواي امنيتي به نا حق كشته نميشوند.

>>>   کمپنی خصوصی پنجشیر وردک را کسی آگاه نساخت ورنه اجازه نمیداد که چنین شود، ملیون ها دالر پول امریکائی هارا بنام های کشف ، استخبارات ،تروریزم ، کنترول منطقوی ،وده ها نام دروغین دیگر دزدی وبین شان تقسیم میکنند نتیجه اش اینکه سربازان بیچاره شهید وفامیل های شان در غم واندوه دچار میشوند ، اگر سربازان تلف میشوند باید دست آوردی بزرگی هم داشته باشد اضافه از صد سرباز شهید وزخمی شد دست آوردش چی؟؟همه تقصیر از رهبران دزد وخائن است که صرف به دزدی ومدال وچوکی قوم بازی فکر میکنند ،
چندین تشکیل بزرگ نظامی از بخش وزارت دفاع ، وزارت داخله ، ریاست امنیت ناملی ، در سمت شمال موجود است که تعداد جنرالان آنها از صد هم بالاتر است همه موتر های زره بادیگارد ها وده ها امتیاز میگیرند چی است نتیجه کار شان ؟؟
رئیس ارکان قول اردوی شاهین با خبرنگار رسانه خارجی میگوید: آنها با دریشی آمده بودندیک حادثه جزئی بود!!! اضافه از صد سرباز شهید شده میگوید حادثه جزئی بود!!
تمام روز رنجر های پولیس واردوی ملی در دروازه هوتل ها حمام ها وسرک ها بیشتر از گادی ها و کراچی ها رفت و آمد دارند > در زمان حکومت نجیب وکارمل صرف قوماندان یک غند مستقل موتر داشت آنهم یک جیپ روسی ، اما حالا هرکدام شان یک رنجر دارند
V

>>>   برای مردم افغانستان نفرت انگیزترین چهره ها، چهره های ع و غ وقوماندانان ....است!!!

>>>   نه وکیل و نه وزیر ، هیچکدام از محاسبه و محاکمه ملت برائت ندارد.چون اکثریت شان فاسد،آلوده و وطن فروش هستند.اگر اینطور نباشد ! این و یا ان وزیر بی کفایت از پارالمان چگونه رای اعتماد می گیرند؟با توزیع چند هزار دالر دربین وکلا رای اعتماد می گیرند و یا بانعین چند شحصیت بی کاره و غیر مسلکی در پست ها رای اعتماد وکیل صاحب را بدست می اورند.وکیل هم با گرفتن پروژه به شرکت خود خوش است . اما این معامله گری های وکیل و وزیر به ریختن خون صد ها هموطن ما مخصوصآ سربازان و افسران وطن در حوادثی مانند شفاخانه 400 بستر اردو و قول اردوی شاهین بلخ و .... می شود
ف - ش جوزجانی

>>>   هاى تاجيك!
گدايى كن و لى به اين دولت ترور پرور خدمت نكن!

>>>   ایا همین فرمانده قول اردوی شاهین نبود که با نامه شورای امنیت دوچرخبال رادر اخیار یک ادم ساخته گی گذاشت
حال هم فکر نمی کنید که همین فرمانده خودش در انتحاری اوری وانتحاری جابجایی دست داشته باشد
این است حقیقت دولت طالبی که داعش را بزور شریک نموده وسهم داده است
(مهمند کتوازری، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین)

>>>   روابط بالاتر از ضوابط است همه پست های کلیدی به یک قوم خاص قرار داده شده.حکومت تک قومی وقبیلوی است.اگر شاهی برکنار شد اما قبیله شاهی نوین واستعمار نوین به شیوه نوین است استعمار وانگلیس همان استعمار است اما به شیوه جدید.
بااحترام عبید الله.

>>>   خانم آزاد آفرین درست گفته

>>>   انهايكه أجساد فرزندان شان را جمع ميكنند، اگر هشدارى هاى توماه قبل من مبنى بر ترك خدمت اين دولت ترور پرور را در نظر داشتند ، امروز فرزندان شان زنده بود!

>>>   امنیت ملی میگوید ما از قبل اطلاع داشتیم !!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است