واکنش ریاست اجرایی عجیب بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132070 منبع: پرینت

واکنش ریاست اجرایی به طرح اداره موقت احمد ضیا مسعود، قابل درنگ و در خور توجه بود، نه از این حیث که واکنش مثبت و معقول بود بلکه از این حیث که به صورت ساختگی، جدی تر از واکنش طرف اصلی که ارگ ریاست جمهوری است، صورت گرفت.

چنین واکنش هایی سوال های بسیاری را به ذهن آدم متبادر می کند. در شرایطی که شخص رییس اجرایی فردای روز، برکناری احمد ضیا به خانه او می رود و از نقش خویش اظهار بی اطلاعی می کند.

به هر صورت در اشتباه، کم کاری، بی توجهی به خواست حامیان و ناتوانی در برابر حریف، احمد ضیا و داکتر عبدالله سر همدیگر را خاریده اند اما ریاست اجرایی به نسبت جایگاه و امکانات خویش، در مقایسه با احمد ضیا بیشتر به ناتوانی، بدعهدی و کم کاری متهم است.

امروز که احمدضیا مسعود داعیه جدید سر داده و در تلاش برای ایجاد اداره موقت راه افتاده است، فکر می کنم اگر محکم روی تعهد خویش بایستد، ریاست اجرایی و حتی ریاست جمهوری مقابلش را گرفته نمی تواند، برعکس آنچه که سخنگوی ریاست اجرایی مدعی اند زیرا تفوق طلبی، خودکامگی، پارتی بازی و حذف دیگران عرصه را برای حیات سیاسی آبرومندانه به خورد و بزرگ این سرزمین تنگ کرده است.

راه و چاره باید تا فارغ از خفقان تمامیت خواهی انسان های این سرزمین نفس تازه کنند!

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود_عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   إنشاءالله بسيار زود شوراي غير إسلامي و غير انساني نظار باهم افتاده و سر تقسيم قدرت و مال سر هاي يك ديگر را جدا ميكنند.
به اميد روزي كه پنچرمين و جوالي و موتر شوي و اوغان غول همه جاي و مقام أصلي خود را بيابند، خداوند انتقام خون شهداي ما را از همه قاتلين و دزدان أخذ نمايد.
مهاجر

>>>   مردم افغانستان از همه این "مایه های ننگ و شرم" از غنی گرفته تا گلمرجان نفرت دارند!!!!

>>>   براي رفع خفقان فراغت از نكتايي و رهسپاري كوهساران.

>>>   این یک چاپلوسی محض بود که برای بقای خودش درین مقام به نمایش گذاشت ولی فایده ندارد روز این آدم هم به زودی میرسد

>>>   Abdul Lalzad heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
ما و اشرف غنی!

هر روزی که یک فاجعه در کشور رخ میدهد، عده از دوستان و اندیشمندان ما بصورت آگاهانه یا ناآکاهانه از غنی به عنوان «رئیس جمهور» تقاضا می کنند که یا اصلاحات بیاورد، یا ماتم ملی اعلان کند، یا فلان وزیر را برکنار کند، یا فلان والی را تعویض کند یا فلان قوماندان را سبکدوش سازد وووو

گویا جناب اشرف غنی از این همه فجایع خبر ندارد،
و هیچ کسی نیست که با او همکاری کند یا به او بگوید که چه کند و...

مگر فراموش می کنیم که:

* او با چه تقلب عریانی به قدرت رسیده است؟

* در برنامه های هایش «متعادل سازی» در زندان ها و بمباران ها را اعلان نکرده است؟

* چه روزگاری بر سر معاون اول خود آورده است؟

* متحد انتخاباتی خود را چگونه توهین و برکنار نموده است؟

* صلاحیت تمام ارگان های دولتی را چگونه قبضه نموده است؟

* معیار های تقرر و نصب و عزل او چگونه بوده است؟

* تصفیه قومی و نسل کشی با چه سرعتی ادامه دارد؟

* و دهها موضوع عریان دیگر...

خلاصه:
-------
غنی یک فاشیست قبیله گرای مطلق بوده، به هیچ معیار و اصلی به جز از قبیله گرایی و حاکمیت قبیله باور ندارد...
یگانه هدف او تحقق برنامه «سقاوی دوم» و تحقق حاکمیت قبیله برای دراز مدت است و بس! مهم نیست با چه قیمتی...

اگر هنوز هم کسانی در صدد «اصلاح» این نظام و جلوگیری از «بی ثباتی و بی امنیتی» بیشتر می باشند، در واقعیت آب به آسیاب قبیله می ریزند... عمر حاکمیت قبیله را دراز می سازند و باعث ریختن خون های بی شمار دیگر می شوند...

راه علاج:
=====

* سقوط این تیم ترور و اختناق،

* ایجاد یک اداره موقت،

* اصلاح قانون اساسی و

* آمادگی برای انتخابات بعدی در یک نظام دموکراتیک

در غیر آن این زخم خونچکان ادامه خواهد داشت!

>>>   هاى تاجيك!
گدايى كن و لى به اين دولت ترور پرور خدمت نكن!

>>>   امنیت باید محلی شود، یعنی سرباز قندهاری از قندهار دفاع کند بدخشی از بدخشان به همین ترتیب تمام استان های کشور.
"لطیف پدرام"
از برگه ی سیه پوش

>>>   ایا همین فرمانده قول اردوی شاهین نبود که با نامه شورای امنیت دوچرخبال رادر اخیار یک ادم ساخته گی گذاشت
حال هم فکر نمی کنید که همین فرمانده خودش در انتحاری اوری وانتحاری جابجایی دست داشته باشد
این است حقیقت دولت طالبی که داعش را بزور شریک نموده وسهم داده است
(مهمند کتوازری، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین)

>>>   Zahir Ariaie heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
شخصيت هاى احزاب مخالف دولت، مخالف ترور، مخالف ديكتاتورى ، مخالف قوم گرايى و فاشيزم بايد هرچه عاجل با هم متحد شوند و قرار ذيل عمل كنند:
١- از بهترين شخصيت هاى جامعه بدون در نظر داشت قوم، مذهب و زبان يك شوراى كارى رهبرى بسازند.
٢- اين شورا يك كابينه سايه و شوراى رهبرى حكومت موقت معرفى كند.
٣- به دولت التماتيوم به تحويل مسالمت أميز قدرت داده شود.
٤- به مردم اماده باش براى تظاهرات بزرگ و دوامدار داده شود.
٥-از فرماندهان ، نيروهاى درون دولتى مخالف فاشيزم كمك گرفته شود و به دولت تلقين شود كه مقاومت بيفايده است چونكه در صورت مقاومت نظامى دولت ، نيروى مردمى وجود دارد ،و انها اين مقاومت را بدون درگيرى خنثى كنند
٦- دولت ترور پرور و فساد پرور كنونى توسط نيروى مردمى حد اقل سه صد هزار نفرى بايد سأقط و تحويل مردم شود ، و بدون اينكه نظام و نهاد هاى ان فرو بريزد ، تغير كند.
در حضور گسترده مردمى در خيابان هيچ قدرت خارجى و داخلى نمى تواند خلاف اراده مردم اقدام كند.
انعده شخصيت هاى مردمى كه در نظام اند بايد استعفا كنند.انعده جهاديون مزدور و غرب زده هاى مزدور كه در هژده سال اخير كه مزدورى خود را بار ها ثابت كرده اند نبايد در چنين جريانى نقش داشته باشند!

>>>   به‌جای اعلام روز ماتم ملی، روز نبرد سراسری برپا کنید. مدیران نابه‌کار قوای مسلح را به زیرلحاف‌های خواب و بیمارستان‌ها بفرستید. هم‌راه با رزمنده‌گان جوان، نیروهای هوایی و زمینی را بسیج سازید و حمایت نیروهای جهانی را با تقاضای مستقیم از ترامپ جلب کنید و بر مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین جغرافیای دشمن هجوم برید. فکر پوسیدهء فاشیستی را از سر برون کنید و به‌نام میهن به‌همه راه و زمینه فراهم سازید. نبرد را از ناپلیون، استالین و چرچل بیاموزید. اعلام روز ماتم ملی، جشن پیروزی دشمن معنا می‌دهد. یا سیاست‌کردن را یاد بگیرید، یا بروید برای همیش!
#ملک_ستیز

>>>   غنی باید استعفا دهد و حکومت موقت تشکیل و انتخابات برگزار گردد چون غنی برای انتخابات نقشه و طرح های بسیار خصمانه دارد.
کفایتی غنی و کزرای کابینه اش عامل بحران کنونی هست، چرا غنی دستور عزل وزیر دفاع و امنیت ملی را نمیدهد؟

>>>   تاجیکها هیچ گاه در مواقع ظلم پشتونها بر دیگر اقوام در کنار انها نایستادند
حتی گاهی اتش بیار شدند ،واکنون خود در دام انها افتاده اند.
واین ترفند پشتوها از هنگامی که سرزمین خراسان بزرگ را به فغانستان تغییر نام دادند بود .به هر بهانه ای یک قوم را بوسیله تحریک دیگر قومهاسرکوب میکردند .واجازه اتحاد اقوام را ندادند وهمیشه حس کینه وبد بینی را بین اقوام زنده نگه داشتند.
ولی اکنون:ای برادر تاجیک وای برادر ازبک وهزاره وقت ان رسیده که با اتحاد بر این قوم فاشیست و واقلیت ناچیز ثابت کنیم که دیگر دوران انحصار طلبی به پایان رسیده و تمام مردم خراسان زمین از فغان وگریه به تنگ امده اند.وخواست دار مساوات وبرادری هستند.

>>>   هر ....دلتان میخواهد بکنید قوم شریف پشتون بیدی نیست که به این بادها بلرزد

>>>   به اقوام غیر پشتون گوش زد میکنم که بالای پشتون ها نه اعتماد داشته باشید و نه با اوشان در مسایل حکومتی یکجا شود زیرا اینها به عهد خود حچ گاه وفا ندارند این نامردان در طور تاریخ نامردانه عمل کرده اند مردم و تاریخ شاهید است

>>>   هاهاها، بسیار جالب است یک پشتون کسی را علیه کدام قوم به شورش و بغاوت دعوت نمی کند، هیچ پشتون به کدام قوم مشخص توهین نمی کند ولی این دیگران هستند که چشم پت دهن های کنده شان را باز میکنند چتیات علیه قوم درد دیده و رنج کشیده پشتون میدهند،شرم باد با این فرهنگ و ؟؟؟؟شما. البته نظر دهندگان یا در واقعیت دشنام دهندگان هرگز نمایندگی از اقوام ساکن کشور کرده نمی توانند. کابلی

>>>   هیچ چیز به گفتن ندارم چون گوشت شنوای وجود ندارد

>>>   فقط همان یک طبقه و همان یک گروه بیفرهنگ است که باعث تمام پسمانی، بد بختی، بد نامی، و تمام کشمکش ها در کشور ما شده اند و باعث درد سر برای همه متباقی شده اند۰
مانع سرشماری همین ها میشوند، انتخابات را همین ها گوسفندی ساختند، تقلب همین ها میکنند، انتحار همین ها میکنند، انفجار همین ها میکنند، زورگوئی همین ها میکنند، نوکری پاکستان را همین ها میکنند، دو دشنام و فحاشی همین ها میکنند، دیگر چه ماند۰
آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی باهم فرق ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و وحشت دائمی پشتونها جدا کنید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است