حمله انتحاری مزار، ارتباطی به والی بلخ ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132072 منبع: پرینت

يكی از بدترين پديده ها در تحليل سياسی، دخالت دادن حب و بغض شخصی در آن است.

در حالیكه می دانيم هيچ تحليلی عاری از طرفداری نيست، اما آرمان علوم اجتماعی اين است كه حب و بغض های شخصی را كنار گذاشته و به عينيت دست يابند.
بر اين بنياد، آنهايی كه از هر فرصتی عليه والی بلخ استفاده تبليغاتی می كنند، نه تنها كه از اين آرمان فاصله می گيرند، بلکه باعث ريشخند سازی خود نيز می شوند.

آنها در واقع فراموش كرده اند كه اين امر به كوچک سازی خودشان در افكار عامه منجر خواهد شد، نه به كاهش محبوبيت نور.

مثلا آنهایی كه مقصر رويداد انتحاری بر قول اردوی 209 شاهين والی بلخ را می دانند، با اين خوانش وارونه شان خود را تحقير خواهند كرد. چون افكار عامه می داند كه اين قول اردوی 209 شاهين است كه مسوول تامين امنيت 9 ولايت شمال باشد، نه اينكه والی بلخ مسوول امنيت قول اردو باشد.

بنابراين، لطفا مغالطه نكنيد و با چنين ياوه بافی ها و چرندگويی ها، توجه افكار عامه را از مقصر اصلی كه همان نهادهای امنيتی است به مسايل حاشيه ای منحرف نسازيد!

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله انتحاری_مزار
نظرات بینندگان:

>>>   جالب است كه طالب إز يك طرف ميگويد ما مسلمانيم و إز طرف ديگر مسلمان كشي را گرفته اند أو كسانيكه كه در مسجد در ادعا نمار بودند راز و نياز پس رب خود ميكردند بيخبر إز اينكه طالبان وحشي خون خوار كه هميشه خون و گوشت انسان ها را ريختاندن تكه تمه كردند بار هم مثل حيوانات درنه به انه حمله كردند هاي خدايا طفل ها يتيم و بي سر نوشت شد زن هاي جوان بئره شد مادران مينالند إز داغ فرزندشان پدران ضعيف و كهنسال منظر امدنتوته چكر كوشه هاي شان بودند هاي خدايا خواهران إز سوراغ شدن پيتر برادر شان ميكريند و برادران عزيز با ناتواني پيكر برادران و عزيزان شان وا زير هام ميسپارند برايشان صبر اعطا كن و برأي انانيكه كه همجون عمل را مثل طالبان خون خوار و حشي كه داد إز اسلام ميزنند داد إز جهاد ميزنند داد إز انسانيت ميزنند داد إز توانكري ميزنند كه ميتوانند بكشند اختطاف كند درزي كنند تو هدايت بتي پرواردگارا اكر هدايت نميشوند جهنم جايشان باد تا أبد يارب و تو به شهداي عزيزم به برادران ميهنم به برادرني كه إز خون شانرا فدايناموس وطن كردند و انهارا بهناجوان مردانه به شهادت رساندن بهشت برين جاب شان باد و به مذدوران كشورم كه خنده و يا مسوليت اينرا كرفته اند بتزعم هلاك سان كن مثل فرعون
برادران عزيز وطنم افتخار ميكنم به شما كه إز خاك و طن دفاع كرده و خون و جان خود را در را دفاع واقعي إز وطن إز دست ميدهيد
شهداي عزيزم روحي تان شاد
تهمينه

>>>   Muhammadi
منابع طالبان هویت مهاجمان بر قول ارودی شاهین را چنین اعلام کرده اند.
1- صفى سرباز يا بريدمل از ولسوالى بلخ
2- فدامحمد از دند غورى بغلان
3- نعمت الله از سروبى كابل
4- ملا لعل محمد از ننگرهار
5- انجنير طلحه از وردك
6- جواد از كندهار
7- قارى ضيالرحمان خوست
8- نبى محصل دانشگاه از غزنى
9- عبدالبصير از غوربند پروان
10- ذبيح الله از چار دره كندز

>>>   تلاش‌های دوام‌داری در حکومت برای جلوگیری از پخش حقایق در زمینه‌ی اتفاقات بزرگ از جمله رخدادهای امنیتی وجود دارد.
حمله به کنسولگری آلمان و حمله به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ دو نمونه‌ی بارزی از این تلاش‌هاست.
هنوز هم پرسش‌های زیادی در مورد چگونگی حمله به کنسولگری آلمان وجود دارند که بی پاسخ مانده اند.
در پی حمله خونین دیروز به مقر قول اردوی ۲۰۹شاهین، قهار آرام مسوول مطبوعاتی این قول اردو تعداد کشته‌ها در حمله دیروز را ۸تن گفته است در حالی که منابع موثق از داخل قول اردو کشته شدن ۱۴۰ تن را تایید کرده اند.
سانسور رسانه‌ها و جلوگیری از پخش واقعیت‌ها هیچ دلیلی بجز دیکتاتور‌منشی و درک نادرست یک مسوول و ارگان دولتی از رسانه‌ها را نشان نمی‌دهد.
اگر ضعف مدیران ارشد دولتی، نیروهای امنیتی و سایر ارگان‌های بی‌کفایت دولتی در رسانه‌ها برجسته نشود، خیانت و بی‌کفایتی ادامه پیدا کرده و رسانه‌ها و خبرنگاران نیز شریک جرم پنداشته می‌شوند.
مختار وفایی

>>>   این حمله کار همدرد وقوماندان قول اردو است

>>>   همه جنازه ها به تخار قندز وبدخشان وفاریاب فرستاده شدند

>>>   ههه همین
خواستن سفارت وزارت قنسگری در عالم خیالات ٱدم را کوچک میسازد نه پرداخت نظر و عطٱ مدیر ضعیف است این درست است که شاعین 209 مسولیت دارد اما مدیریت را در موقعیت جغرافیه وی بنام مزار عطٲ دارد

>>>   نه فقط خوبیهای شمال مربوط عطا میشود نه کاستیها.بی مسولیتها هرچه هست مربوط دیگران است و والی صایب دیکتاتور گل سرسبط شمال فقط گُل میگارد و گِلها مال دیگران است.

>>>   بلی صرف چور پول غصب زمین واکتهای فلمی مربوط عطا است امنیت مردم رسیده ګی به قوانین دولتی همه مربوط به مردم بیچاره عام است

>>>   ثا قب صاحب بگمانم از نور برای شما چیزی رسیده که شمانو ر که والی ولایت مزار شریف است براءیت مید هید من متا سفم هستم با این تحلیل که کردئیدمن ندانستم وا لی بودن در یک ولایت چی مفهوم را می رساند لطفایک مقدار متوجه با شید در نوشتار تان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است