رویدادها و تحولات سوریه در دوم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۳۲    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132076 منبع: پرینت

**‌ احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب با بیان این که بازسازی ویرانی و خرابی های گسترده ای که در سوریه به بار آمده است، 900 میلیارد دالر هزینه دارد، از آوارگی 11 میلیون سوری در سراسر جهان سخن گفت.
به اعتقاد وی، سطح اتحادیه عرب بازتاب کشورهای عربی است و اگر کشورهای عربی محکم، فعال و قوی باشند این اتحادیه نیز در همان سطح ظاهر می شود.

** براساس اعلام امروز منابع آمریکایی، تروریست های داعش پایگاه اصلی خود در شهر الرقه واقع در شرق سوریه را ترک و وارد استان دیر الزور واقع در مرز سوریه و عراق شده اند.
این گزارش ها حاکی است که داعش در پی حملات هوایی ائتلاف بین المللی، پایگاه خود را از شهر الرقه به استان دیر الزور نزدیک مرزهای عراق منتقل کرده است.

** به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یک تفسیر، جنگ سوریه اوضاع کل جهان را دگرگون کرد، عجز و ناتوانی سازمان های جهانی را آشکار ساخت و به جنبش های عوام فریبانه فرصت داد تا در دو سوی اقیانوس اطلس بذر خروش ضد دولتی و حس نفرت از دیگر ادیان را بپراکنند و هیچ اجماعی هم بر سر این که سرانجام با این جنگ چه باید کرد، وجود ندارد.

** سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی پیش نویس قطعنامه روسی- ایرانی برای تشکیل کمیته جدید برای انجام تحقیقات درباره حمله شیمیایی احتمالی را با فشار مشترک انگلیس و آمریکا رد کرد؛ جعلی و ساختگی بودن این حمله همان طور که حامیان سوریه معتقدند باعث بیم لندن - واشنگتن از تکرار تجربه های خود در متهم ساختن کشورهای منطقه و حمله به آن ها شده است.

** سرگئی لاوروف و سامح شکری وزرای امور خارجه روسیه و مصر در یک تماس تلفنی، تداوم و پیشبرد مذاکرات سوری در آستانه و ژنو را به عنوان اولویت سیاست های منطقه ای خواستار شدند.

** جنگنده های ارتش سوریه صبح امروز در چند نوبت مواضع گروه های تروریستی تکفیری در محله قابون را بمباران کردند که در این حمله هوایی تعدادی از مقرها و استحکامات تروریست ها در شرق پایتخت سوریه منهدم شد.

** وزارت دفاع سوریه پس از تجاوز جمعه شب رژیم صهیونیستی به خاک این کشور با پشتیبانی مستقیم تروریست ها، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله هوایی صهیونیست ها به مراکز نظامی اطراف قنیطره تنها خسارت‌های مادی برجای گذاشت؛ اما بار دیگر پشتیبانی و حمایت مستقیم رژیم صهونیستی از گروه های تروریستی را ثابت کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است