مسوول این جنگ ها غنی و عبدالله هستند
اگر طالب، داعش و القاعده نباشد، دشمنی بدتر از شما نیست و جنگ در برابر شما ثواب است. این روز خواهد رسید و بسیار نزدیک است. آن روز که من تفنگ بردارم، آمریکا و دنیا چگونه مرا تهدید می کنند و چطور من را خواهند کشت! 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132117 منبع: پرینت

در حمله مرگبار طالبان در روز جمعه (1 ثور) به قول اردوی بلخ بیش از 150 تن کشته شدند و طالبان مسوولیت این حمله را بردوش گرفت. پس از این حمله رییس جمهور برای بررسی این رویداد عازم مزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،امان الله پیمان، عضو مجلس نمایندگان در برنامه "فراخبر" درخصوص حمله به قول اردوی 209 شاهین در بلخ گفت: به شهامت و توان سربازان ایمان دارم، اما اگر فکر کنیم چیزی به نام نظام اردو، قطعات، نظام پولیس که رهبری سالم و اداره سالم داشته باشد هرگز نداریم و یکی از دلایل و عواملی که این حرکت ها را ساده می سازد، همین نبود رهبری سالم، فکر، وجدان و ضمیر بیدار است و در این حال سرنوشت سرباز همین است.

پیمان می گوید: در داخل نظام، قطعات پولیس و اردو افراد وابسته و خریداری شده به نهایت زیاد است. اکثر کسانیکه از شمال می آیند می گویند که بیشترین دلهره و ترس آنان از این است که احتمال وجود افراد جاسوس و استخدام شده و یا وابسته بسیار زیاد است.

عضو مجلس نمایندگان افزود: بعضی افراد در همین نهادها از لحاظ فکر، اندیشه و نوشیدن مشروبات به حدی محسور شده هستند که گویی هیچ وابستگی به افغانستان ندارند. این مسایل است که حضور و عملکرد داعش و طالب و مخالف را سهل تر می سازد.

وی، درخصوص اینکه اینگونه حملات خونبار بیانگر چیست بیان کرد: چهارصد بستر افغانستان در موقعیتی است که هر روز ده ها چرخبال آمریکایی در آنجا پایین می آید و احتمالا آمریکایی ها آنقدر وسایط در اینجا نصب کرده باشند که اگر در یک موتر یک سوزن هم جابجا شود، متوجه آن می شوند اما اینکه در کنار گوش آمریکایی ها چطور اینقدر مهمات و مواد جابجا بشود این موارد مشکوک است.

پیمان درهمین رابطه افزود: فکر می کنم که در این رابطه دست های پنهان و کلان وجود دارد. در میان چهارصد بستر و مرکز سی آی ای یک دیوار فاصله است اما حمله کننده ها آمریکایی ها را نزندند که یک کار در سطح بین المللی کرده باشند و چند زخمی و داکتر را می زنند این مسایل روشن می کند که دست هایی در داخل نظام افغانستان برای این موارد هست.

عضو مجلس نمایندگان خطاب به حکومت گفت: اگر طالب، داعش والقاعده نباشد، دشمنی بدتر از شما نیست و جنگ در برابر شما ثواب است. این روز خواهد رسید و بسیار نزدیک است. آن روز که من تفنگ بردارم، آمریکا و دنیا چگونه مرا تهدید می کنند و چطور من را خواهند کشت!

وی افزود: من به دمکراسی، حقوق زن، مطبوعات و حقوق بشر، عقیده و ایمان کامل دارم. وقتی توی حکومت نماینده داعش و طالب را از بدخشان با چرخبال به داخل ارگ همراهی می کنی در آن زمان من چکاره هستم. من و این جوان صبح همان روز بر ضد تو تفنگ برمی داریم و مردم در کنار ما خواهند بود.
پیمان اینگونه حملات نظیر بلخ را مربوط به یک حلقه بسیار کلان از سطح حکومت گرفته تا بین الملل می داند و معتقد است که شخصیت ها و چهره های مرموزی اعمال بیگانگان را در اینجا مدیریت می کنند.

این نماینده درخصوص اینکه چه کسانی در نظاتم عمل دست شان به جنایت آلوده است اظهار کرد: وقتی یک والی می گوید که فلان منطقه در خطر است کسانیکه در راس قدرت هستند چرا متوجه نمی شوند و سال ها پاسخ نمی دهند! ولی اگر یک جاسوس برایشان تماس بگیرد ده بار موتر را دنبالشان می فرستند. بارها به وکیلان، وزیران و شخصیت هایی به نام مجاهدین گفته ایم که اینقدر سرمایه های انبوه به چکار می آید! اگر یکی از فرزندان ما کشته شود آن روز می فهیم که این ماجرا چقدر درد دارد و روشن می شود که این پول ها روزی فقط بر سر قبر شما به کار خواهد آمد!

وی، بر این باور است که یک فضای کلان به نام افغانستان برای ترورزیم و القاعده آماده شده است و تصریح می کند: مسوول این گپ ها شورای امنیت افغانستان، آقای اشرف غنی، عبدالله و کسانیکه هستند که قدرت را برای خود انحصار کردند. اینها باید متوجه باشند که خشم مردم در حال انفجار است و این خشم آنان را می سوزاند. مردم آهسته آهسته به مقاومت های محلی یشان روی می آورند.

پیمان خطاب به سران حکومت می گوید: از این مساله بگذرید که چه کسی در قدرت باشد، بگذرید که حضور که را تضمین کنید، یک بار همه را بنام ملت محاسبه کنید و حضور همه را بپذیرید.

این نماینده مجلس در خصوص جانبداری هایی که برخی از طالبان می کنند بیان کرد: شکی نیست که افراد بسیار خوب در نظام ما وجود دارند اما تعداد محدودی هستند. کشته های قول اردوی شاهین بیشتر از آن چیزی است که تخمین زده می شود و من نمی فهمم که منافع شان چیست که اینطور آمار می دهند. به آقای کرزی می گویم که از اینکه اینجا باشد بهتر است در فرماندهی طالبان افغانستان، داعش یا القاعده باشد که این مورد برایش آبرومندتر است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   من از دو عالی جنابان یک تقضادارم. اگر ایشان میخواهنداین مردم رنجدیده ازاین بیشتر درخاک وخون اغیشته نشوندفقط یک تصمیم شهامتندانه بگیرند و ان اینکه موصوفان همزمان استعفی خویش را بدهند وبه نحوی درد و رنج این ملت را از ایشان فراموش کند، که ملت باز هم بخاطر همین تصمیم خیلی کوچک محترمان، از اندازه نفرت که در برابر ایشان دارد،0/00000٪ کاسته خواهد شد وایشان نیز از عذاب وجدان به همان فیصدی فوقاً ذکرشده رهایی خواهند یافت.
عاصم

>>>   آلبرت انیشتن گفت: دنیا به دستِ چند تبهکار ویران نمی‌شود، بلکه به دست اکثریت خاموشی ویران می‌شود که برای پایان دادن به جنایت کاری نمی‌کنند.»

>>>   پدرام:
امنیت باید محلی شود، یعنی سرباز قندهاری از قندهار دفاع کند بدخشی از بدخشان به همین ترتیب تمام استان های کشور.
از فردا برنامه همین است؛ یک درخواست عمومی با همکاری وکلای بدخشان راه اندازی کنیم که فرزندان این استان برای دفاع از ناموس پشتونیزم برتری طلب گوشت دم توپ نشوند.
به دلیل اینکه بیشترین شهدا را جوانان بدخشانی تشکیل می دهند و این رویداد تازگی هم ندارد بنابر آن این کمپاین ( امنیت محلی) را گسترش می دهیم.

>>>   Soraya Baha
اشرف غني احمدزي چون كرزي بخشي از پروژه تروريزم بين المللي است و مردم بينوا افزون بر آن كه هرروز قرباني انتحار و انفجار پروژه تروريزم اند، ستم تباري و زباني را هم متحمل مي شوند، فراتر از همه اينها تحمل يك نرون ديوانه ديگر به نام غني كه مي خواهد شمال كشور را به آتش كشد چون نرون كه شهر روم را به آتش كشيد، اشرف غني ماليخوليا در مانيفيست خود گفته بود چرا در زندانها تنها پشتونها باشند و اين عادلانه نيست، حال كه ارباب امريكايي بم مادر را بر فرق پشتونها كوبيد ، اشرف غني هم به تعهد خود وفا كرد و در قول اردوي شاهين صدها تاجيك را كشت، بدين گونه عدلت فاشيستي را بر قرار كرد،

>>>   اكثريت طالبان تاجيك و ازبيك و هزاره اند ، اين هم نمونه اش؛
1- صفى سرباز از ولسوالى بلخ - پشتون
2 - فدامحمد از دند غورى بغلان - پشتون
3- نعمت الله از سروبى كابل - پشتون
4- ملا لعل محمد از ننگرهار - پشتون
5- انجنير طلحه از وردك - پشتون
6- جواد از كندهار - پشتون
7- قارى ضيالرحمان خوست - پشتون
8 - نبى محصل دانشگاه از غزنى - پشتون
9- عبدالبصير از غوربند پروان - پشتون
10- ذبيح الله از چار دره كندز - پشتون
ديگر تبليغ نكنيد كه اكثريت طالبان پشتون اند ، اين انصاف نيست .

>>>   حکومت غنی و کرزی وحشتناکتر از حکومت امین و ترکی برای شهروندان کشور شده است. بنأ سران این حکومتهای ترور و وحشت باید در دادگاه های بین المللی به محاکمه کشانده شوند.

>>>   آیا سهم ما در کشور فقط شهادت است!
61 شهید از بدخشان و 55 شهید از تخار درحادثه ننگین و برنامه ریزی شده فاشیستهای خونخوار حکومتی در سپاه ارتش شاهین بلخ.

>>>   ٢٣ تن دگر در شهداي تخار افزود شد

>>>   ای وای بر حال ما 😢
خدایا مگر ما برای مردن و شکار فاشیزم خونخوار آفریده شدیم.
واقعأ ما بیچاره تر از همیشه شده اند.
روح شهدای گلگون کفن مان شاد

>>>   Mirzoi
اگر این شصت ویک نفر جانشانرا بخاطر امنیت بدخشان میدادند بدون شک بدخشان امروز دو باره امنیتش را بدست می آورد ! روحشان شاد ودیگر در هرجای که بدخشانی ها هستند وظیفه را ترک ودر تامین امنیت بدخشان حصه بگیرند ؛ دیگر فرمانبر طالبان ارگ نباشند ، هر قوماندانیکه از ارگ تعیین میشود بدون شک طالب وزیر فرمان طالبان کار میکند به شمول فرمانده قول اردوی شاهین ! استاد عطا را در جادوی تیره کننده ارگ قرار داده اند واز این تیره گیهایش فاشیزم حد اعظم استفاده را میکند.

>>>   تاریخ همچو پنجه نقاش چهره دست
تصویر صادقانه از ماکشیدنی است
اوضاعی کنونی کشوربیانگر تک تک از سخنان جناب
شما بوده است تسلی دلم را به این شعیربیدل ( ع ) رااین چینین بیان میدارم .
مقام ضالم آخر بر ضیعفان است ارزانی
که چون آتش زپا افتد به خاکیستر دهد جارا

>>>   غنی احمدزی صاحب و عبدالله جان باید استعفا بدهند ننگ است که در قدرت باشند و جوانان قهرمان بلخ بدست مزدوران آی اس آی شهید شوند

>>>   ذبیع الله مجاهد در صفحه تویتر خود هویت مهاجمان بر قول ارودی شاهین را که همه از یک قوم می‌باشند چنین اعلام کرده است:
1- صفى بريدمل از ولسوالى بلخ = پشتون
2- فدامحمد از دند غورى بغلان = پشتون
3- نعمت الله از سروبى كابل = پشتون
4- ملا لعل محمد از ننگرهار = پشتون
5- انجنير طلحه از وردك = پشتون
6- جواد از كندهار = پشتون
7- قارى ضيالرحمان خوست = پشتون
8- نبى محصل دانشگاه از غزنى = پشتون
9- عبدالبصير از غوربند پروان = پشتون
10- ذبيح الله از چار دره كندز = پشتون
و همچنان چهار نفر پشتون تبار همکاران شان از قبل در صفوف پرسونل قول اردوی شاهین جابجا و درین جنایت دست داشتند.
پ.ن: هرگاه از افکار کثیف شان انتقاد کردیم، گفتند: متعصب استی.
در این حمله ۱۳۶ سرباز شهید شدند و ۷۰ تن دیگر هم زخم برداشتند.

>>>   .... بررشید دوستم .... بر اشرف غنی .... بر عبدلله زنده باد وطن پرستان واقعی شادباد روح سربازان شهید افغانستان

>>>   چرا از سنگ صدا می براید و از وکلای 5 شیر نه؟
بدخشانی

>>>   به نظرم بعضی دوستان مفکوره متفاوت دارند اما درحقیقت این درد همه ما است تمام افغانستان در این غم شریک هستند اگرپشتون یا تاجیک یا هزاره باشد ... به سر انها که ملت ماره درد رنج درد داده....

>>>   تاجیکها و چندین قرن سکوت - از ماست که بر ماست
بهرام از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است