نامه‌ سرگردان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132127 منبع: پرینت

سلام همسر عزیزم!

این نامه را از بلخ می‌نویسم. از سرزمین مولانا، از خانه کسی‌ که شعر معروف‌اش پیام ارزش‌های بشریت را به‌بار آورد. «بیا تا قدر هم‌دیگر بدانیم». این نامه واپسین من‌ است. من امروز شهید می‌شوم. برادران خشمگین ما تصمیم گرفته‌اند تا ما را بکشند. نگران مباش، من تنها نیستم. ما بیشتر از 55 سرباز هستیم که سلاخی می‌شویم. آخر ما باید دین برادری بزرگان خود را بپردازیم. راستی به مادرم چیزی نگویی. فقط بگو فرزندت مسافر شده، مسافر راه سرگردان و تا برگشتن‌اش زنده نخواهی بود. فراموش نکنی که آخرین بوسه را از میان گیسوان خاکستری پیشانی‌اش برداری. به کودکانم بگو پدر را کسانی‌ کشتند که نه دشمن بودند و نه دوست، برادر بودند. از این‌رو مرگ پدر، مرگ یک «دیوانه» است. یک مرگ احمقانه! دیوانه‌هایی که معنای زندگی را ربوده‌اند، یک‌باره همه‌چیز را به‌هم زدند. به‌هرکسی که نفس می‌کشید، شلیک کردند. آنها سینه پدر را شکافتند. ای‌کاش در سنگر شهید می‌شدم. ای‌کاش درفش میهن را در دست می‌داشتم و خونم باغچه باغ ما را آب‌یاری می‌کرد و درختان سیب باغچه ما شکوفه می‌کردند و رنگین می‌شدند و هر باری‌ که بچه‌های‌ ما بر درختان سیب بالا می‌شدند، رگ‌های خونین درخت را می‌دیدند و مرا در آغوش می‌کشیدند.

عزیزم، من هیچگاهی قدر محبت ترا ندانسته‌ام. همسری که لباس‌های چرکینم را از سنگر شستی و خانه‌گک گلی‌ام‌ را روفتی. نمی‌دانم چقدر دلم برایت تنگ شده. امروز چشمانت همه آسمان بلخ را پر کرده. می‌خواهم قبل از رفتن تا دلم می‌خواهد ببوسمت و به چشمانت نگاه کنم. مرا ببخش، برای تنها ماندنت. مرا ببخش که هیچگاهی نگفتمت «دوستت دارم». ای‌کاش امروز با خاطر آرام می‌رفتم. نمی‌دانم چه بلایی بر سر شما خواهد آمد. ای‌ کاش پدر زنده می‌بود.

پس از مرگم به خانه فرمانده برو. خانم مهربانی دارد. لباس‌های‌شان‌ را شست‌وشو کن. جنرالان تن‌خایی خوبی دارند. چاره‌ات می‌شود. خودت‌ را معرفی کن بگو همسر شهید بلخ هستی، همسر شهید مولا علی، شاید کمک کند.

راستی هر گاهی آرامگاهم را پیدا کردی با لباس‌های سبزت بیا، رنگ سبز با چشمان سیاهت، دنیای عاشقانه من است.

دوست‌دارت
شهید بلخ


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آیا سهم ما در کشور فقط شهادت است!
61 شهید از بدخشان و 55 شهید از تخار درحادثه ننگین و برنامه ریزی شده فاشیستهای خونخوار حکومتی در سپاه ارتش شاهین بلخ.

>>>   Mirzoi
اگر این شصت ویک نفر جانشانرا بخاطر امنیت بدخشان میدادند بدون شک بدخشان امروز دو باره امنیتش را بدست می آورد ! روحشان شاد ودیگر در هرجای که بدخشانی ها هستند وظیفه را ترک ودر تامین امنیت بدخشان حصه بگیرند ؛ دیگر فرمانبر طالبان ارگ نباشند ، هر قوماندانیکه از ارگ تعیین میشود بدون شک طالب وزیر فرمان طالبان کار میکند به شمول فرمانده قول اردوی شاهین ! استاد عطا را در جادوی تیره کننده ارگ قرار داده اند واز این تیره گیهایش فاشیزم حد اعظم استفاده را میکند.

>>>   پاكستان پاكستان عربستان:عربستان
اين پاكستان عربستان گويي ها ، همه سنگ و كلوخ را برفرق پاكستان شكستن افگار عمومي را ازجنايت ، وحشت و كشتار طالبان و داعشيان و حاميان ارگ نشين آنها منحرف ساختن است .

>>>   شما تاجیکها باید اعتماد دیگر اقوام غیر پشتون را جلب کنید:
اگر پشتونها در طول تاریخ حکمفرمایی خود بر خراسان بزرگ انواع ظلم تبعیض را بر اقوام غیر پشتون روا داشتند گناه شما تاجیکها هم کمتر از انها نیست.
شما در کنار انها حال برای بقای خود یا سهیم بودن در قدرت هرچند کم وناچیز در ان تبعیضها گاها اشتراک داشتید و در طول دوران جنگهای داخلی ستمها وعهد شکنی بسیاری با اقوام هزاره وازبک داشتید وحتی قبل از این مدت کوتاه که دولت غنی تبعیض را بر شما روا میدارد هیچگاه بدنبال جلب اعتماد دیگر اقوام بر نیامدید زیرا که فکر نمیکردیداین قوم فاشیست به شما هم خیانت کند ولی دیدید که کردند
پس توصیه من به قوم تاجیک که داعیه این را دارند که بین اقوام غیر پشتون اکثریت دارند این است که از گذشته عبرت بگیرند واعتماد اقوام غیر پشتون را جلب کنند وبا اتحاد واعتماد یک بار برای همیشه از شر این قوم نادان خلاص شویم وبرادرانه در این سرزمین زندگی کنیم. بدون تبعیض وبدون خیانت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است