گزارشات نظامی امنیتی کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۸۹/۵/۲۴ کد خبر: 13213 منبع: پرینت

کشف مقداری سلاح و مهمات :
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، درجریان وظایف امنیتی، یک تعداد مخالف کشته و یک مقدار سلاح و مهمات بدست نیروهای اردوی ملی افتاده است.درعلمیات مشترک محاربوی، پرسونل قول اردوی 215 میوند در ساحه تریخ ناوه ولسوالی ناوه بارکزایی ولایت هلمند، 2 تن از قوماندانان طالبان بنامهای ملا میوندی و ملا مجاهد همراه، 4 تن از همکاران شان کشته شده است. به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی، همچنین دریک فعالیت دیگر منسوبین کندک اول لوای سوم قول اردو، یک مقدار مواد انفجاری و وسایل ماین سازی که بداخل یک دوکان در موبوطات ولسوالی نادعلی جابجا گردیده بود، کشف و بدست آمده است. همچنان یک حلقه ماین از ساحه دو راهی ولسوالی سنگین ولایت هلمند کشف و خنثی گردیده است. در جریان این وظایف امنیتی 2 تن از منسوبان اردوی ملی کشته و 3 نفر زخمی گردیده است.



ربوده شدن 4 تن از باشندگان ولایت کنر:
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، چهارتن از اهالی قریه صدری ولسوالی مانوگی ولایت کنر توسط مخالفین اختطاف شدند. دفترمطبوعاتی زون شمشاد به باختر خبرداد،این چهارتن به خاطر شرکت در قرعه کشی حج ازقریه صدری ولسوالی مانوگی ولایت کنر به طرف مرکز آن ولایت در حرکت بودند که در مسیر راه توسط مخالفین اختطاف شدند . علت این آدم ربایی معلوم نیست پولیس درجستجوی ربایندگان و ربوده شدگان است.



کشته شدن 17 تن از مخالفان مسلح در لغمان :
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، منابع خبری وزارت دفاع ملی از ختم عملیات تصفیوی که بتاریخ 12 اسد در ولایت لغمان آغاز یافته بود خبرداده و گفته اند که درجریان این عملیات 17 تن از مخالفان مسلح به شمول ملا غلام حضرت یک قوماندان گروه طالبان کشته شده است . دفترمطبوعاتی سخنگوی وزارت دفاع ملی در خبرنامه که امروز انتشار یافت گفته است ، درجریان عملیات تصفیوی نیروهای اردوی ملی که بتاریخ 12 اسد در ولایت لغمان راه اندازی شد، مناطق وسیع درآن ولایت چون سرباندوک ، ملایا ، جگدلک ، تنگی ابریشم ، انگور تاک ، باریخ ، انداول و شاه گلیان تصفیه شده هفده تن از جنگجویان طالب و القاعده به شمول ملا غلام حضرت سازمانده و رهبری کننده مخالفان مسلح درولایت لغمان ، اسدالله و ملا شاه دوتن از قوماندانان محلی و تعدادی از اتباع خارجی کشته شده، پنج ذخیره گاه مهمات کشف و تخریب گردیده یک دستگاه بی ام یک ، هشت حلقه ماین و تعدادی زیادی اسلحه مختلف النوع بدست شاملین عملیات افتاده است .



هفت نفر درننگرهار مجروح شدند:
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، انفجار ماین درمربوطات ولایت ننگرهار هفت نفر را مجروح ساخت. دفترمطبوعاتی زون شمشاد به باخترگفت ، حادثه در ساحه سرخ دیوار ولسوالی رودات ولایت ننگرهار رخ داد. گفته شده ،یک ماین مغناطیسی که دریک عراده تانکر تیل جابجا گردیده بود هفت تن را مجروح ساخت و تانکر را تخریب کرد . منبع افزود راننده از ساحه فرار نموده، کلینر و دونفر تخنیکر موتر متذکره گرفتار شده اند.



کشته شدن بیش از20 عضو شبکه حقانی در پکتیا :
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در عملیات نیروهای افغان و ناتو در ولایت پکتیا بیش از 20 تن از اعضای شبکه حقانی کشته شده اند. ناتو در یک اعلامیه گفته است که آنها در ولسوالی ځدران ولایت پکتیا این افراد را محاصره کردند که در مسیر شاهراه کابل – گردیز حملات را انجام می دادند.به گفته ناتو، کشته شده های این عملیات، شامل عرب ها، چیچینی ها و پاکستانی ها هستند.



کشته شدن 7 طالب در هلمند و قندوز:
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در دو رویداد جداگانه در ولایات هلمند و قندوز ، پنج پولیس و هفت تن از مخالفین مسلح دولت کشته شده اند.داود احمدی سخنگوی والی هلمند گفته است که چهار پولیس در این ولایت زمانی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند که موتر حامل شان با بمب کنار سرک برخورد کرد.به گفته آقای احمدی، این رویداد در ولسوالی گرشک رخ داده است. از سوی دیگر حبیب الله مهتشم ولسوال علی آباد ولایت قندوز گفته است که در یک درگیری میان پولیس و شورشیان پنج مخالف مسلح دولت و یک پولیس کشته شده است.به گفته وی، درگیری زمانی رخ داده که تقریباً 80 تن از شورشیان دیروز بالای ساختمان ولسوالی علی آباد حمله کردند.از سوی دیگر ناتو گفته است که دو تن از شورشیان در نتیجهء مبادله آتش با سربازان افغان و آلمانی در ولایت قندوز کشته شدند. آیساف گفته که در این درگیری به سربازان آنها تلفات وارد نشده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگه این خبرهاحقیقت باشد دردوسال اخیرصدهاهزارتن ازمخالفین کشته شدند اماتعدادمخالفین درتمام افغانستان ازدو الی سه هزاربیشترنخواهدبود ههههههههههههه
احمدی کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است