جمشیدی: ارتش ملی، یک ارتش سیاست زده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132131 منبع: پرینت

قدم بالای ارتش یک قدم سیاسی با گرایشات سیاسی متفاوت است که حتی برخی گرایشات سیاسی ای دارند که با مخالفان مسلح ارتباط می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، علی اکبر جمشیدی آگاه امور امنیتی در برنامه "همگام" درخصوص حادثه حمله به قول اردوی شاهین در مزار شریف گفت: اینکه تروریستان چطور از پوسته های مختلف عبور کردند و وارد قول اردوی نظامیان شدند باید گفت که ما همیشه از ناحیه عوامل نفوذی متضرر شده ایم و می شویم.

جمشیدی می گوید: حمله به قول اردوی مزار بسیار به حمله شفاخانه نظامی چهارصدبستر شبیه بوود به این معنا که تروریستان بسیار با برنامه و دقیق پیش رفتند. وارد شدن به قول اردوی مزار بسیار مشکل است و شاهدان عینی هم این را تایید می کنند و وارد شدن به این مکان بدون همکاری کسی از داخل عملا غیر ممکن است.

این آگاه امور امنیتی، در خصوص نفوذ دشمن در بدنه نظام و اردوی ملی اظهار کرد: دشمن همواره از این مهره ها استفاده کرده است. قدم اول که سربازان اردو و پولیس و امنیت ملی هستند هیچ مشکلی نیست و دلیرترین افراد در آن حضور دارند اما باید روشن صحبت کرد که ارتش ملی افغانستان مخصوصا در قدم های بالا یک ارتش ملی نه بلکه یک ارتش سیاسی است.

وی، درخصوص عبارت ارتش سیاسی افزود: قوماندان های قول اردوها، کندک ها و جزوتام های مهم مطابق تخصص و لزوم دید اردوی ملی صورت نمی گیرد و اشخاص زورمند سیاسی و حتی وکلا آنان را تعیین می کنند. روشن است که قدمه بالای ارتش یک قدمه سیاسی با گرایشات سیاسی متفاوت است که حتی برخی گرایشات سیاسی ای دارند که با مخالفان مسلح ارتباط می گیرند.

جمشیدی بیان کرد:این مسایل روشن می سازد که ارتش، یک ارتش سیاست زده است که باید از این حالت خارج شود و براساس تخصص و لزوم دید تعیینات و گزینش ها انجام شود.

این آگاه امنیتی، در خصوص برخورد حکومت با عوامل نفوذی بیان کرد: عوامل نفوذی یک معضل جدی است که زمان بوجود آمدن اردوی ملی تا امروز وجود دارد. دولت هیچگاه این عوامل را شناسایی و دستگیر نکرده است و اگر هم دستگیر کرده، دوباره آنان را رها کرده است. در سقوط قندوز مشخص بود که با همکاری نیروهای امنیتی این ولایت سقوط کرد و امکانات وافر در اختیار مخالفین قرار گرفت اما هیچ کس نفهمید که اینها مجازات شدند یا خیر.

وی با بیان اینکه مجازات و مکافات در اردوی ملی مطابق قانون صورت نمی گیرد افزود: به همین خاطر کسی ترس و هراس ندارد و دشمن به سادگی می توند عوامل خود را در قوای مسلح جابجا کند و افرادش را در آنجا هدایت کند.

جمشیدی در خصوص مصون بودن وزیر داخله، دفاع و امنیت ملی در حوادث مختلف بیان کرد: در این بحث دقیقا رهبری قوماندان قوای مسلح کشور مسوولیت دارد و باید متوجه مسوولیت خود باشد. خیلی از صلاحیت ها از وزارت دفاع، داخله و امنیت ملی گرفته شده و به شورای امنیت و شخصی که آن را پیش می برد منتقل شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش ملی
سیاست
نظرات بینندگان:

>>>   لطفاً همه بنويسيد و حاضر شويد بخاطر طفل معصوم خود حاضر شويد!
خواست های ما در راه پیمایی فردا:
1- برکناری وزیر دفاع، لوی درستیز و قومندان قول اردو 209 شاهین
2- اعدام زندانی های طالبان و داعش به تعداد شهدای قول اردو 209 شاهین
3- لغو شورای عالی صلح
4- دور نمودن نام کرزی از میدان هوای کابل

>>>   Halamey
پشتون طالب ميشود سرباز نى!!! به چى دليل،
١- طالب حربه پشتونى براى محار إقوام غير پشتون
٢-معاش طالب بودن بيشتر از سرباز بودن
٣-تلفات طالب كمتر از تلفات اردو
٤-طالب أسير ميشود ولى سرباز را ميكشند
٥-أسير طالب ازاد ميشود، سرباز قبل از إسير شدن كشته شده است،
٦- وقتى طالب شكست ميخورد صلاح خود را دور ميندازد ميگويد مردم منطقه است، ولى سرباز چنين چانس را ندارد
نوت_ خلاصه مزاياى طالب شدن براى يك جوان پشتون خيلى زياد است تا به اين كه سرباز شوند

>>>   وطندار اردو سیاسی نبست هزاره هاجنرال غیر مسلکی و بیسواد و شبش زده از کوه ها پائین شده و رهبری اردو را در انحصار خود دارند صرف بخاطر دزدی.

>>>   قرار گزارش هاي رسيده
مهره هاي خيانت و بربادي ميهن غني-عبدالله در تلاش اند تا استفعاي چند مقام ديگر از ميزان خشم مردم بكاهند و بدين ترتيب سقوط زودهنگام حكومت شوند
به پيش بسوي پيروزي
اراده يك ملت را حتي دنيا هم مانع شده نميتواند
اگر حرما كنيم بيگمان پيروز هستيم
حتي به استعفاي غني-عبدالله نيز نبايد قناعت كرد، تا اينكه اين مهره هاي خائن به جزاي اعمال شان برسند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است