رویدادها و تحولات سوریه در سوم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۵    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132137 منبع: پرینت

** ارتش و نیروهای مسلح سوریه پس از چهار سال وارد مناطق جدیدی از محله قابون دمشق شده و این محله را از مزارع برزه که در تیررس تروریست ها است، جدا کردند.

** جرمی کوربین رهبر چپ گرای حزب کارگر انگلیس امروز در اظهاراتی وعده داد که در صورت پیروزی حزبش در انتخابات سراسری این کشور، حملات هوایی انگلیس را در سوریه به حالت تعلیق درخواهد آورد.

** آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با ارسال پیامی، سالروز استقلال سوریه را به بشار اسد رییس جمهوری این کشور تبریک گفت.

** ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز در ادامه نبرد با گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره، هشت شهرک و روستای شمال استان حماه را از اشغال تروریست های تکفیری آزاد کردند.

** ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده نیروهای الحشد الشعبی عراق (بسیج مردمی)، با اشاره به مشارکت نیروهای الحشد الشعبی در بستن مسیر تروریست های داعش از موصل به تلعفر و دیگر استان های عراق و همچنین سوریه، اعلام کرد که تاکنون نزدیک به 5 هزار کیلومتر را از لوث تروریست ها آزاد کرده است.

** گروه تروریستی تکفیری داعش و حزب دمکراتیک سوریه درباره خروج عناصر این گروه از شهر الطبقه به توافق جدیدی دست یافته اند.
رسانه های سوری امروز به نقل از یک مقام حزب دمکراتیک سوریه اعلام کردند که توافق با گروه تروریستی تکفیری داعش شامل 'سد فرات' هم که عناصر داعش در تاسیسات آن موضع گرفته اند٬ می شود.

** بمب افکن های رژیم صهیونیستی صبح امروز یک مقر نظامی ارتش سوریه را در روستای نبع الفوار در حومه قنیطره بمباران کردند که براثر آن سه نظامی سوری کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی دو رو پیش نیز یکی از مواضع ارتش سوریه در استان قنیطره در جنوب این کشور را هدف قرار داد.

** دبیرکل نجباء طی روزهای اخیر با مشاور نخست وزیر عراق، سفیر سوریه در عراق، استاندار بغداد و هیاتی از مجلس اعلای اسلامی به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو کردند.
شیخ اکرم الکعبی در دیدار با سفیر سوریه در عراق بر ادامه همراهی جنبش مقاومت اسلامی نجبا با ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

** نیروهای دموکراتیک کرد سوریه شامگاه شنبه دو شهرک حزیمه و مزرعه تشرین واقع در حومه شمالی شهر رقه را از اشغال داعش آزاد کردند.

** بشار اسد روز گذشته در جلسه کمیته مرکزی حزب بعث با تاکید بر این که دشمنان از همه ابزارها به ویژه تروریسم وهابی و اخوانی بر ضد سوریه استفاده کردند، گفت که یکی از مهم ترین اهداف این جنگ، نابود کردن اندیشه ملی و وادار کردن سوریه به دست برداشتن از اندیشه و اصول عربی است.

** وزارت داخله مغرب امروز با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن رفتارهای غیرانسانی مسوولان الجزایر با مهاجران سوریه، این مسوولان را به محاصره مهاجران سوری در شرایط غیرانسانی در نزدیکی مرزهای جنوبی الجزایر متهم کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است