رویدادها و تحولات یمن در سوم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۶    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132138 منبع: پرینت

** عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن عصر امروز طی سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت حسین بدرالدین الحوثی موسس انصارالله در جمع مسوولان حکومتی و نظامی با تاکید بر اتحاد و یکپارچگی کشورهای عربی و اسلامی، این کشورها را هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

** یک منبع نظامی یمن از وقوع دو انفجار در اردوگاه گارد ریاستی عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن در جنوب یمن خبر داد.
انفجارهای صبح امروز هنگام عملیات انتقال مواد منفجره و مین ها به داخل یک تونل صورت گرفت.

** شرکت کنندگان در راهپیمایی یمنی موسوم به 'نان' در اعتراض به حمله عربستان به بندر الحدیده در روز چهارشنبه گذشته از مقر سازمان ملل در صنعا به سمت بندر الحدیده حرکت کردند و دیروز به منطقه خمیس بنی سعد در استان المحویت رسیده و با استقبال گسترده مردمی مواجه شدند.

** براساس اعلام برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد، یمن به کمک مالی فوری 1.2میلیارد دالری برای رفع مایحتاج اولیه زندگی به ویژه خطر قحطی و گرسنگی که جان حدود 17 میلیون تن را تهدید می کند، نیاز دارد.
استیون اندرسون مدیر قطری برنامه جهانی غذا در یمن با انتشار این مطلب، ضمن اظهار امیدواری از فراهم شدن کمک های اورژانسی برای کاهش بحران انسانی در یمن گفت که جنگ و درگیری در یمن، این کشور را به سمت بزرگ ترین بحران انسانی فعلی جهان به ویژه با وجود 6.8 میلیون تن در معرض گرسنگی، سوق داده است.

** محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله یمن در گفتگو با شبکه المسیره، گفت که هدف اصلی آمریکا از جنگ علیه یمن نقض حاکمیت ملی یمن و ممانعت از دستیابی یمنی ها به استقلال است و از سوی دیگر عربستان سعودی و ترامپ همچنان در حال بررسی حمله به بندر الحدیده هستند.

** یگان های موشکی ارتش یمن برای چندمین بار طی 24 ساعت گذشته مواضع نظامیان سعودی در نجران و عسیر را هدف قرار دادند که در اثر این حمله شماری از نظامیان سعودی کشته و مواضع آن ها منهدم شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است