رویدادها و تحولات ترکیه در سوم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۷    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132139 منبع: پرینت

** روزنامه نوویه ایزوستیا امروز در مطلبی با عنوان 'پس از همه پرسی، یک نفر در ترکیه تزار و پدر ملت شد'، نوشت که رجب طیب اردوغان با نتیجه کسب شده از رای گیری، آزادی بی حد و حصری برای تحکیم پایه های حکومت خود و نظام حکومتی ترکیه با قدرت رییس جمهوری یافت.

** براساس اعلام پلیس شمال یونان، سحرگاه امروز تعدادی افراد نقاب پوش با بمب دست ساز (کوکتل مولوتف) به نیروهای امنیتی مستقر در مقابل کنسولگری ترکیه در شهر سالونیک واقع در شمال یونان حمله کردند.

** درگیری میان نیروهای ژاندارمری با عوامل گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه اولو دره و در دره معروف بستلر سبب کشته شدن 2 نظامی ترکیه و زخمی شدن 2 نظامی دیگر شد.
عملیات نیروهای مسلح ترکیه علیه عوامل تروریستی پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه و در مناطق کوهستانی استان شیرناک از یک هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

** استیون آ. کوک کارشناس خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار تفسیری در واشنگتن پست، نوشت: آینده ترکیه استبدادی، ناامن و بی ثبات است. افزون بر تحولات و چالش های سیاسی داخلی، اروپا و آمریکا هرگز گناه های خود که مهم ترین شان عقیم گذاشتن آرمان ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا و بی اعتنایی آمریکا به رفتارهای اردوغان هستند، در ایجاد این وضع نباید دست کم گیرند.

** دادستانی ترکیه، نورسل آیدوغان و مرال دانیش بشتاش دو نماینده پارلمان ترکیه از حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب نزدیک به کردها، که به اتهام عضویت و تبلیغ در گروه تروریستی، همچنین ترتیب تظاهرات غیرقانونی و تحریک اذهان عمومی بازداشت و در زندان به سر می بردند، به قید ضمانت آزاد کرد.

** ده‌ها کارمند دولت و قاضی‌ ترکیه‌ای در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی کرده‌اند؛ بنا به اعلام اداره کل مهاجران و پناهجویان (BAMF) تصمیم درباره درخواست پناهجویی این عده تا مشخص شدن نتیجه همه‌پرسی 16 آوریل به عقب افتاده است.

** چهارمین دوره المپیاد زبان فارسی دیروز شنبه توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برای فارسی آموزان در مرکز آموزش زبان فارسی در شهر آنکارا با مشارکت تعدادی از دانشجویان، فارسی آموزان و علاقه مندان زبان و ادبیات فارسی از مراکز آموزش زبان فارسی و نیز دانشگاه های معتبر دارای کرسی زبان فارسی ترکیه برگزار شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است