حکومت دست به دامان مجاهدان می شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132251 منبع: پرینت

جامعه جهانی مجاهدان را مجهز بسازد.

به نقل از یک، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی با بیان اینکه مجاهدین همواره مورد بی مهری و بی اعتنایی قرار گرفته اند می گوید که مجاهدان افغانستان را نجات داده اند و باید از این نیرو بار دیگر استفاده شود.

محقق گفته است که در قضایای سرپل، فاریاب و شمال بارها گفته ایم که اگر مجاهدین را تجهیز کنید و آنها می توانند ولایات را حفظ کنند اما این صحبت ها عملی نمی شود و معلوم نیست کجای کار لنگ است.

گفتنی است که منابعی در حکومت بیان می کنند که حمله به قول اردوی بلخ در پیشاور پاکستان طرح ریزی شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجاهدین افغانستان
محمد محقق
نظرات بینندگان:

>>>   پس اینها که درقدرت هستند کی هستند؟
عبدالله ، محقق، وزیران، رئیس ها همه که از میان مجاهدین قبلی هستند

>>>   این اشتباه بزرگی است .
به نظر من باید هر نیرویی که تجهیز وایجاد میشود باید وباید به نام دولت افغانستان باشد .
ولو در این راه قربانی زیادی بدهیم.
مطمئن باشید در غیر اینصورت در انتظار حکومتهای محلی وملوک اطوایفی باشیم.
با باید تمرکز خود را برای تشکیل حکومتی غیر پشتون بگذاریم وان هم از میان روشنفکران نه جنگ سالاران .

>>>   این اشتباه بزرگی است .
به نظر من باید هر نیرویی که تجهیز وایجاد میشود باید وباید به نام دولت افغانستان باشد .
ولو در این راه قربانی زیادی بدهیم.
مطمئن باشید در غیر اینصورت در انتظار حکومتهای محلی وملوک اطوایفی باشیم.
با باید تمرکز خود را برای تشکیل حکومتی غیر پشتون بگذاریم وان هم از میان روشنفکران نه جنگ سالاران .

>>>   بیدون شک مجاهدین اصلی ترین وصادق ترین فرزندان این کشور بوده وهست. اینکه عده از هموطنان ما حرف هاواعتراضات دارند تا حدی سخنان آنها نیز دور از حقیقت نیست زیرا بعدا ابزار شدند. برای مجاهد شدن هیچ امتیاز مادی دردسترس نبود آنها ار دست جبر وظلم نوکران متجاوزین به کوه ها بالا شدند. وگرنه هیچ کس نمی خواست از آغوش گرم خانواده دورباشند .مثال واضح وحقیقی آن لست طویل کشته شده گان زندان پلچرخی است که تمام آنها علمای جید. استادان. معلمین. ومتنفذین. شهروندان خیرخواه همین کشور بودند. بهر حال اگردولت بخاطر آوردن صلح وارامی صادقانه بعداز تشخیص به آنها رجوع کند .موفق خواهند شد.

>>>   تبلیغات حضور نامیمون گلبدین ویرانگر کابل در کابل !

هنوز هم زخم های خونین وارد شده بر پیکر کابل التیام نیافته ، هنوز هم خون شهدای کابلی که به اثر عملیات خود مرداری های شما به زمین ریخته خشک نشده و مردم هیچگاه کشتار های بیرحمانه و راکت باران و به ویرانه مبدل کردن شهرکابل را فراموش نمی کند.
غنی و گلبدین یک وجه مشترک دارند اعتقاد به اوغان فاشیزم است .
به نظرمن که قرارداد ودوستی غنی گلبدین پایدار نخواهد ماند عصبانیت ودیوانگی غنی و روان خشونت بار و ماجراجوی گلبدین به هیچ صورت دریک میدان نمی گنجد و ما به زود ترین فرصت با وارد شدن گلبدین به میدان بازی شاهد از هم پاشی رفاقت چند روزه این دو از عجایب روز گار خواهیم بود.
درین کشوری که پسر به خاطر رسیدن به قدرت پدرکشت و شاگرد استاد را با بالشت خفک کرد و جانش راگرفت و آن یک شاگرد دیگر با جاسوسی و نیرنگ هایی استخباراتی استادش را از صحنه بیرون و خود به کرسی قدرت تکیه نمود.
زمان وعملکرد آنها این حقیقت را درمورد گذشته ها روشن ساخت از امکان دور نیست یا گلبدین غنی را خواهد کشت و یاغنی گلبدین را منتظر می مانیم ، این یکی دیگر را نیز زمان ثابت سازد.
محمداسلم سلیم

>>>   محقق صاحب آن نظر شماست اما به نظر مردم همه مشکلات ناشی از موجودیت همین جنگ سالار هاست مثلا درالسوالی ها قریه ها ولایات غصب غارت جنگ آدم کشی دزدی اختطاف همه کار اینها افراد مسلح است درمروز کی ها اند که زمین غصب میکنند اختلاس میکنند واسطه بازی میکنند بدون لیاقت جنرال میشوند بدون اهلیت وزیر میشوند همه اینها کسانی اند که شما مجاهد میگویئید
ر

>>>   ما بار ها و سال ها است میگوییم که
غنی یعنی کرزی
کرزی یعنی اتمر
اتمر یعنی گلبدین
ارگ یعنی داعش
داعش یعنی طالب
همه و همه یعنی دشمنان قسم خورده ما که همه فقط وفقط یک هدف را دنبال میکنند اشغال شمال حزف من وتو( اوبک هزاره تاجک و یک تعداد پشتون های مجاهد و مقاومت گر ) زلت تباهی وبربادی مردم ما بی عزتی ناموس ما
این ما هستیم که به محل های خورد وکوچک تقسیم شده ایم کبر وغرور ما شاخ کشیده است در خود خواهی جاه طلبی خود بزرگ بینی فرعون زمان شده ایم نه در قصه خود هستیم ونه در قصه عزت مردم خود قصر های ما کرسی های بی صلاحیت ما ثروت های باد اورده ما برای ما هم عزت شده است هم ابرو هم سربلندی و هم ناموس مردم
مردم با عزت ازاد سرزمین ام شما خود بهوش بیایید امیدی از معامله گران و عاشقان قدرت و ثروت نداشته باشید دست بدست هم دهید خود و ناموس خود را از شر شیاطین ارگ نشین جلادانی بنام داعش وطالب نجات دهید

>>>   حیف نام مجاهد..این عالی جنابان مگربعد از حکومت داکترنجیب مجهز نبودند درآن وقت چه کاری انجام دادند .
احمدی از ایران

>>>   بله در سال های 70 و 71 هم این مجاهدین را تجهیز کردیم و خوب نتیجه داد، کابله خوب نگاه کدن

>>>   همین طالب - داعش ازهمان ...ون مجاهد زایده شده

>>>   اغاي محقق فداي مجاهدان شوي، نام جهاد را كافي بد نموديد، باز براي خود راه دزدي درك مينمائيد، خداوند شما و ديگر دزدان مجاهد نما را در همين دنيا جزا بدهد، و آنهم اضبط تمام دارايي هايتان و توزيع آن براي مجاهدين حقيقي و معلولين جهاد و فاميل هايشان.

>>>   باید ګفت که خران افغانستان را نجات نداد بلکه به خاک یکسان کرد و اګر حکومت باز این اشتبا را کند و خران وحشی را مسلح کند دیګر فاتحه افغانستان اکر دوسال بعد ګرفته میشود. یک سال پیشتر خوانده خواهد شد خران بیفرهنګ باید محکمه شوند نی مسلح.

>>>   بلی .... تجهیز کنید تا چیزیکه از مردم با قیمانده ان هاراچور چپاول کنند ....است که شما ها نام از .... به زبان می اورید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است