از هفت ثور خونین تا تلخی هشتم ثور!
خونی که هفتم ثور از کاخ جاری شد طی چهل سال توسط گروه های مختلف را رنگین کرد و حال، سیاستمداران کمونیستی که آغازگر آشوب و رهبرانی که کابل را میدان رقابت و کشتار یکدیگر کردند با افراط گر طالب و داعش چه فرقی می کند؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۱    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132274 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، برج ثور مامن دو رویداد مهم افغانستان است، یکی هفتم ثور که جوی خون قتل عام داود خان و بستگان وی از کاخ جاری شد و آغاز جنگ و کشتار بود و هشتم ثور، روز پیروزی مجاهدین که شروع دیگر خونریزی ها می باشد.

داوود خان با خلع ظاهر شاه اولین خاین حکومت بود که با خیانت همراهان خود به قتل رسید و روز سیاه هفتم ثور رقم خورد، هرچند در آن دوران به قدرت رسیدن حزب چپ و طرفداران شوروی سابق دور از انتظار نبود.

از واقعه هفتم ثور به تکرار تاریخ نویسان، پژوهش گران داخلی و خارجی به تفصیل نوشته اند اما تاریک ترین روزهای این سرزمین بارها توسط سیاستمدارن بازآفرینی شد و جنگ، کشتار، قتل عام، ترور، تجاوز و ... همراه شُوم مردم طی چهار دهه اخیر بوده است.

در دهه شصت میلادی میان روشنفکران و دانشگاهیان افغانستان، کمونیست و لینیسم تفکر غالب بود و پس از به قدرت رسیدن داود خان، حزب خلق و پرچم نفوذ خود را در تمامی بخش ها ریشه ای کرد، ایدیولوژی که به زودی توسط جنبش های مردمی به جنگ فراخوانده شد و پس از سال ها جنگ داخلی با پیروزی مجاهدین وارد مرحله دیگری از کشتار شد.

تا قبل از کودتای داود خان و پس از آن حزب پرچم، مردم افغانستان نه درگیر با ایدیولوژی های کمونیستی بوده و نه اسلام گرایی افراطی، آنچه باعث جنگ میان دو طرف در افغانستان و دخالت شوروی شد بر اساس استراتژی غرب در زمان جنگ سرد شکل گرفت، غرب با تمامی توان در پی شکست شوروی در افغانستان بوده و در این میان پاکستان بهترین فرصت را یافت تا به مامن مخالفان حکومت کمونیسیتی افغانستان و مرکز دفاتر کشورهای غربی بدل شود.

انقلاب همواره در تمامی نقاط جهان که در رویای تغییر و شکوفایی رخ می دهد به عقب افتادگی ملت ها انجامید، امریکا بر اساس منافع خود کشوری صلح جو و با ثبات افغانستان را سرزمینی برای ورود افراط گرایان کرد و شوروی نیز برای رخنه در منطقه، سیاست کمونیستی را تزریق حکومت و مراکز آموزشی کشور کرد و جنگی در گرفت که افغانستان را با خاک یکسان کرد و مردم فجیع ترین جنایت های جنگی را دیدند، تجربه کردند و قربانی شدند.

در این میان، سیاستمدارن گذشته و اکنون تنها مقصران تمامی خشونت ها و فجایع افغانستان هستند، آنانی که سرنوشت یک ملت را در منافع حزبی و وابستگی به بیگانان به تباهی کشاندند و امروز نیز با همان روش گذشته با تفکر قومیتی، جنگ را هر روز گسترده تر کرده و خون به پا می کنند.

کودتا تاریک ترین کلمه در تمامی فرهنگ هاست، کودتا یعنی آغاز سیاهی و خون، یعنی مرگ بی گناهان در قدرت طلبی دیکتاتورها.
افغانستان در هر کودتا نابود، در هر جنگ ویران ، در هر حکومت خونین شد و اکنون با تمامی تجارت تلخ از کوته نظری رهبران داخلی گرفته تا سیاست تجاوز کشورهای خارجی باز هم باید شاهد کوتا باشیم و یا وقایعی بدتر از آن؟

ثور امسال نیز به مانند سال 1357 و 1371 همراه با رویدادهای تاسف برانگیز بود، سربازان قول اردوی بلخ در خشم تروریستان قتل عام شدند و افغانستان سیه پوش شد، حال سیاستمداران کمونیستی که آغازگر ناامنی و جنگ بودند و رهبرانی که کابل را میدان رقابت و کشتار یکدیگر کردند با افراط گر طالب و داعش چه فرقی می کند؟

خونی که روز هفتم ثور از کاخ جاری شد طی چهل سال به دست گروه های مختلف کل افغانستان را رنگین کرد و همچنان بوی خون می آید!

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفت ثور
کودتا
نظرات بینندگان:

>>>   روز هشت ثور روز شروع غارت وغصب وغنیمت وند و شیرینی چورکان درتاریخ است

>>>   ٧ ثور روز سياه وسر آغاز قتل وكشتار ها ومهاجرت ها كه عاملين أن كرم وكنه هاى لينن ( خلق وبرجم ) بودند .

>>>   خلاصه ما که نفهمیدیم که تابه هال کی خوب بود کی بد این تور که من فکر میکنم منضورشماها این است که هر کس از قوم پشتون باشه بداست و هرکس از قوم تاجیک باشه خوب است به نظرشمابرهاندین احمدشامصعود فعیم ....و همین تور عطانور ...اینا خوب است دیگه ای ...جنگ سالاری که در تول بیستوپنج سی سال گذشته به عنوان مجاهد از مردوم سوء استفاده کرد ومردوم رابه خاک خون کشید اینا خوب است بقیه بداست لطفا کینه و قوم پرستی رابگوزارید کنار صادقانه قضاوت کنید تابکی شماها خائینینی جلاد میخواهید این ملت ستم دیده بیچاره را تیکه تیکه کنید ودر مقابل هم قرار بدین نکنید از برای خدابس است
حمیدازتهران

>>>   دكتر پدرام به حق از يك رويكرد جديد براى دفاع از خود تاكيد مى كند و شاهد باشيد كه دير يا زود مجبور خواهيم شد تا در پهلوى مبارزات سياسى ، گزينه يى جبرى نظامى را روى ميز بگذاريم .

سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد:

ما شاهد جنگ های شدید وخونین درشمال خواهیم بود-جنگ بلندمدت وطولانی. جنگی که زمین ها وآبادی های دیگری را درشمال دراختیار مهاجمان از جنوب قرار خواهد داد وباعث جابجایی های جدید جمعیتی خواهد شد. کارو انکشاف وسازندگی را در شمال وشمال شرق متوقف خواهد کرد وآن مناطق را به ویرانه مبدل خواهد ساخت. درفرجام برخی از استراتیژی ها وپروژه های مطرح شده در کتاب"سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد. اگر اقوام مظلوم افغانستان به ویژه تاجیک ها با دورزدن رهبران مزدور ومعامله گرخود در یک حرکت سیاسی-نظامی هدفمند متحد نشوند در برابر این تهاجم نمیتوانند مقاومت کنند این استزاتیژی جدید باید معطوف به دفاع وتعرض هدفمند باشد تا بتوانند این نظام تک قومی ی بیرحم را به صورت ریشه یی تغییردهند.
لطيف پدرام

>>>   تشکر

>>>   آمادگی ها برای تجلیل از ۸ ثور
هشتم ثور، روز پیروزی مجاهدین و مردم افعانستان مبارک
نکته: از کسانی که ارزشهای جهاد و مقاومت مردم افعانستان را فروختند توقع بزرگداشت از افتخارات تاریخی مردم و مجاهدین را نداشته باشید.

>>>   سلام
تاریخ ورود مجاهدین به کابل هشتم ثور نه بلکه بنجم ثور است .روزیکه داکتر عبدالرحمن شهید داخل کابل شد و اعلامیه دولت اسلامی را همراه با نجیبالله مجددی ابلاغ کرد . اما من نمیدانم که به چه دلیلی از این سه روز چشم بوشی میشود. امید معلومات بدهید.
با حرمت
قیام همراه

>>>   ثور به معنی گاو است و گاو یک حیوان بی عقل است. در عربی گاو را بنام بقر یاد میکنند.
پس از سوره بقره که عبارت از سوره گاو است، تا انقلاب هفت ثور و هشت ثور، همه شان بی عقلی و نادانی و نا فهمی را نشان میدهند.
در سوره بقره از خلقت زمین و زمان و انسان و کشیدن آنها از جنت و غیره افسانه های دروغ سرمنگسک حرف میزند که همه اش دروغ است و جهان طبیعت را به جهان خلقت تبدیل میکند که در قرن بیست و یکم نه تنها انسان متمدن، بلکه گاو هم قبول ندارد.
با وجودی کهدانقلاب ثور و کمونست ها ا نگاه دانش علوم طبیعی در موقعیت درست قرار داشتند، اما چیزی که به مالکیت شخصی و تولید سرمایه و سرمایه گزاری و پیشرفت اقتصادی و تخنیکی و تکنالوژی جهان میشود، هیچ فهمی نداشتند و کاملأ مخالف سرمایه و سرمایه گزاری و پیشرفت و تمدن جهانی بودند.
موسسین انقلاب هشت ثور که همانا پیروان سوره بقره و یا سوره گاو هستند، با پشتیبانی از هم عقاید شان یعنی کشور های عربی و کشور های سرمایه داری غربی به پیروزی رسیدند، فکر کردند که مثلی که ما حق به جانب هستیم و خدا با ما کمک کرده است و انشأ الله در باز سازی کشور نیز با همین بی سوادی وکلاشینکوف در دست، موفق خواهیم شد.
خبر نداشتند که سک های جنگی یک خشت را بالای خشت گذاشته نمیتوانند، چه رسد به آبادی.
بنأ مجاهدین کشور را به سوی تباهی کشاندند. هرچند میگویند که مداخله خارجی بود و اختلافات را در بین ما انداختند تا با هم جنگ کنیم و مملکت را خراب کنیم.
اما واقعیت این است که نادانی خودشان بود،زیرا مجاهدینی که دعوی میکنند که ما بزرگترین قدرت جهانی را شکست دادیم، چگونه نتوانستند جلو مداخله خارجی ها را در اختلافات درونی خود بگیرند.
بهرصورت اگر جنگ های داخلی هم نمی بود، مجاهندین سواد رهبری جامعه را نداشتند، چون نه تنهی دانش مسلکی کافی نداشتند، بلکه سواد هم نداشتند.

>>>   شرم ما باد!
تصویری که در دل مردم حک نشود و مردم از دل و جان پذیرای آن نباشند، اینطور پاره و رسوا می‌شود.
در تاریخ کشوری دیده نشده است، کسی که هزاران هزار راکت بر سر و صورت شهر خود کوبیده و هزاران انسان اش را تکه تکه کرده باشد، تصویرش با این غرور در جاده های شهر جلوه آرایی کند. شرم ما باد، شرم ما باد!

>>>   هفت ثوری ها که به اشتباهاتی که مرتکب شده اند بار ها اعتراف کرده اند. آیا روزی خواهد رسید که دوستان هشت ثوری نیز به اشتباهات خود اعتراف کنند؟

>>>   همین 8 ثوری ها بودند که مزدوری آی اس آی را میکردند پل ویران مینمودند سرک تخریب کردند مکتب آتش زدند معلم کشتند ودر مقابل کلدار ودال پاکستانی بدسیت آوردند - حتی شوروی نیامده بود که این اشرار برضد حکومت ملی داود خان بغاوت را شروع کرده بودند

>>>   اگــــر آمدن وکمک شوروی اشغال بوده باشد آمدن وکمک جامعه جهانی هم اشغال است پس همان اشرار حالا چرا ویرانی وآدم کشی نمیکنند؟؟

>>>   در این که هفتم یک سرآغاز برای تحولات در افغانستان بود شکی نیست اما اینکه هفتم ثور را به هشتم ثور مقایسه نماییم، این دو از هردید قابل مقایسه نیستند! هفتم ثور روز گذاشتن نخستین گامهای اکثریت ملت بطرف خوشبختی بود اما هشتم ثور روز آغاز تاراج، بغاوت و رذالت در کشور بود! هفتم ثور با همه کمبودیهایش روز نجات ملت از بربریت و هشتم ثور روز انعدام شرف و آبروی ملت بود.
در افغانستان هیچگاهی نه حزب کمونست وجود داشته و نه هم حکومت کمونستی! حزب دموکراتیک خلق افغانستان یک حزب دموکرات بود نه کمونستی و با پیروزیش یک حکومت دموکراتیک را بنا نهاد اما دشمنان سوگند خورده خلق افغانستان توان مشاهدۀ چنین دولت را نداشتند.
هشتم ثور با چپاول دارایی ملت و کشتار ملت توسط چند تنظیم لجام گسیخته آغاز گردید که در طول دهه های اخیر با تغیر نام (گاهی مجاهد، گاهی طالب و حالا هم داعش) وظیفۀ شان قتل چپاول و بیرحمی بوده است.
آنانیکه هشتم ثور را روز با افتخار و روز پیروزی مجاهدین مینامند باید بشرمند! زیرا کدام پیروزی؟ همین پیروزی که طالب را شامل صحنه ساختند؟ همین پیروزی که داعش را بوجود آوردند؟ همین پیروزی که قدمهای نامیمون امریکا، ناتو و متحدین شانرا بخاک پاک افغانستان کشاندند؟ ملت بر کار شان میشرمد، وطن بر اعمال مجاهدین سرافگنده است، و تا فردی بنام مجاهد وجود داشته باشند، ننگ و شرمی خواهد بود بر جبین ملت.
میهن زرغون

>>>   مسولین ارگ و جناب کرزای قاتلان بی‌رحم پشت پرده ای هموطنان عزیزمان در جای جای افغانستان هستند.
یکی پیمان امنیتی امضا کرد و حالا برای فریب دادن افکار عمومی اشک تمساح می‌ریزند.ان دیگری غنی در واقع فقیر و گدا برای حفظ جان طالبان در کندوز به هرترفندی دست زد تا مردم و اردوی ملی را مقصر بدانند
ریزه خوارهای سفره ای بیت المال ارگ نان به نرخ روز می‌خورند.
تأسف و هزاران تأسف و اندوه که ساکنان ارگ غلام حلقه بگوش آمریکا و...است.
مردم ملکی زن و بچه ای بیگناه در نقاط مختلف افغانستان به دست یک عده جاهل پول پرست و البته درندگان انسان نما به خاطر مماشات دولت اختلاف ملی هموطنان خودشان را گردن می‌زنند.
چقدر خون مظلومین در این کشور ریخته شدند و چقدر دستهای ناپاکی​ از پاکستانی‌ها و مسولین خادم الحرمین کرامت انسانی را از قفا سربریدن.

>>>   اگر خیانت در افغانستان حساب شود از پشتون ها غیر قابل شمارش است از تاجک انگشت شمار از هزاره هیچ خدمت هزاره خیلی زیاد است از اوزبک خدمت زیاد است
پشتون را در افغانستان نمی شود گفت که بالای چشمت ابروست
ابراهیمی از تهران

>>>   تو يى كه مى نويسى بايد از جنايات قصاب كابل گذشت، اين صلاحيت را به تو كى داده است؟

>>>   نقل قول از مقالۀ بالا: "... و رهبرانی که کابل را میدان رقابت و کشتار یکدیگر کردند.... ".
ای کاش رهبران در جنگ های کابل یکدیگر خود را می کشتند، تا مردم از شر شان خلاص می شد. متاسفانه حتی بینی یکی شان خون نشد. این مردم بیچاره بود که قربانی قدرت طلبی این انسان نما ها شدند.

>>>   واه واه 7 ثورخراب و8 ثورما را گل وگلزارساخت

>>>   پدرام!
اگر دولت دستنشاندۀ کابل به پدرام یک مقام دلخواهش را در حکومت بدهد، شرط می کنم که دهنش بسته و از این طمطراق ها دیگر خبری نخواهد بود. چنانچه درستی ادعای مرا در رابطه با دوستم، عطانور، عبدالله ، گلبدین و دیگران ثابت می سازد.

>>>   7ثور در کابل با خون سردار محمد داود خان و 8 نفر گارد آن اما 8 ثور در کابل باخون 65000 هزار کابلی دوستان مقایسه کنید......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است